Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
@AraSlei vad kul!
Vi har köpt hus, så samma funderingar här med :D eller främst hundgårdar!

Men åh, kul med hus! Inte ner på det här hållet då? :p

Hundgårdarna är nästan det roligaste att planera :D Vi kommer ha möjlighet att göra rejäla hundgårdar på en yta som är typ 60x35m, vilket känns så lyxigt. Jag har en vision om att göra "vanliga" avdelade hundgårdar (typ 4st) med singelunderlag, upphöjd liggplats osv direkt i anslutning till hundhuset, och sedan anlägga en stor rastgård utanför dessa. Tänker att man ska kunna använda rastgården både genom att kunna öppna upp från de vanliga hundgårdarna (eller bara någon av dem om man vill det) men även använda den som enbart rastgård. I de regnigaste perioderna är man kanske inte så sugen på att de ska kunna rulla sig i gegga liksom :p

Claes har blivit en grej här hemma.

Hussen: "Åh herregud, jag har precis dammsugit hela vardagsrummet och så tar Kosmos två steg in och helt plötsligt är det sand ÖVERALLT! Jag blir galen!"
Jag: "Claes skulle aldrig skräpa ner så..."

:angel:
Jag messade länken till min exsambo förut bara för att visa hur söt han är. :meh:

Sambon gav oss en Fitbark! :laugh: Kan ju vara rolig att ha som dagbok över hur mycket hundarna motionerar.

fP1lgzl.jpg

Ska fråga närmare vad för lek och liknande tidigare ägraren gjort med henne!
Visst, det stämmer att det inte är den mest livfulla- eller föremålsintresserade rasen. Men de exemplar jag träffat innan (vilket är väldigt många ändå) har absolut gått att få igång och tagga till lite! :D

Den här damen är väääldigt lugn. Men kanske är pga. den korta tiden som sagt. Jag ska höra mig för lite! Gör lite ont i mig om hon är så svårmotiverad till lek eftersom jag gärna vill ha med lek i min belöningskorg. Men får kanske med godis uppmuntra till lek så kanske hon därefter uppskattar det mer:confused:

Blir att läsa lite böcker och kanske tjata på @Monstermom :devil:
Yes, tjata på Monstermom! Min förut rätt avmätta vovve kampade som en tok på planen idag. Hon kan få igång de flesta vovvar!

Ja!

Men - vilken hund ska nu @kittin @YorkWannsmamma och jag ha? :(

Lorry
"Lorry kom in till Hundstallet med polisen då han hittats fastbunden på stan. På Lorrys önskelista står: Långa promenader i skogen, god mat och framförallt obegränsat med kärlek resten av livet. Det är en liten ledsen kille som han värd nu! Lorry är snäll i all hantering och mycket kärlekstörstande. Lorry vill inte bli övergiven igen, finns du därute som kan ge honom trygghet och ett hem att kalla sitt?"

:cry::(:heart:love:

Det är ju helt livsfarligt att kolla på Hundstallets hemsida när man har mens, jag sitter typ här och bölar och vill ta hand om varenda voffe...

"Min" varg behöver ta det lite lugnt då han har haft ont i nacken lite det senaste, men fick lov att ta ut honom på en promenad med löftet om att hålla honom lugn och kontrollerad. Han var så lycklig :love: uppförde sig exemplariskt (även när en liten hund kom springande lös skällandes mot och förbi honom satt han fint kvar bredvid mig) och fick nog bästa fortgåendet någonsin idag. Så härligt! Hoppas nacken fortsätter gå åt rätt håll, för idag var han inte påverkad alls :love:

Pratar med folk från USA som tycker att vi är helt galna som inte avlar på hundar med HD fel. För att det blir för lite hundar kvar att avla på då. Man kan ju fixa HD med att byta ut höften på hunden.
Ja men var det så enkelt!
:banghead:
Att importera blir mindre och mindre troligt..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 047
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar