Nu gäller det... kanske!

Freyja_bus

Trådstartare
Hej!

Nu har jag en tid i dag kl 14 för bedömning inför igångsättning. Jag antar att de kommer sätta igång mig, men man vet ju aldrig. De kanske säger att de inte vill iaf, trots att de sa att de kunde sätta igång mig om jag ville när jag var där i måndags. Jag menar, de kanske gör ett nytt UL av njuren och så kanske det visar att det är lite bättre och då kanske de hellre vill vänta... vad vet jag?! Gaaaahh, är jättenervös! Jag mår faktiskt ganska bra idag förutom att jag knappt sovit i natt. Men om jag ser till smärtan så är det lite bättre, även om det naturligtvis fortfarande känns hela tiden.

Jag har haft en hel del sammandragningar i natt, både med och utan "mensvärk". De gör inte speciellt ont, men de påverkar helt klart andningen och jag känner att de är på gång genom att jag helt plötsligt blir alldeles varm och röd i ansiktet =) Så kroppen kanske är lite med på noterna!

Nu ska jag duscha och äta!

//Julia

Sv: Nu gäller det... kanske!

Spännande :banana:

Jag var in på besök varje dag på förlossningen, överburenhets-UL gjorde jag 14 dagar efter BF men sattes igång 17 dagar efter BF eftersom då hade vattnet sipprat i 3½ dygn :)

Heja heja! Hoppas bebbe vill titta ut :banana:

Hoppas det går bra idag! Och att det blir som du (kanske) vill! Jag har knappt några förvärkar alls BF+3 idag...Ställer in mig på att gå några veckor till, fy vad drygt det är, speciellt när man inte kan röra sig så mycket, långtråkighet är förnamnet, snart river jag väggarna om jag kunde...Tänk om man kunde tapetsera och fixa lite härhemma nu när jag har tid! Idag ska jag till min BM och få en UL-tid inbokad.
Vi väntar en rapport från dig Freya Bus sen! Tänk om det är med bebisbilder, spännande!!

Sååå spännande, håller tummarna för en bukebebis snart:banana::banana::banana:

Jag minns att jag frågade henne och då hade hon fixat och trixat med någon som skulle rapportera.

Tror dock inte det var någon från Buke..

visst var det nå¨n från buke plus hennes mamma? Typ nån av islandsfolken har jag för mej! Vi får väl se ! Men annars borde hon väl varit hemma snart?

Ja precis så kanske det var.

Jag tror nog Freyja inte kommer hem förrän tösabiten är utanpå magen :D

IrpaSnirpa tror jag det var?

Hoppas du får din bebis nu (eller har fått)! :bump:

Ohh håller tummarna för din skull nu att allt ska gå bra, och att du snart har din mini_bus i famnen!! Fast jag tyckte det va nyss som du la ut dina första bilder!! :bump:

kl

Ledsen att göra er besvikna tjejer, men jag är hemma igen (UTAN BEBIS)... Så går det när man hela tiden får träffa olika läkare och alla tycker och tänker olika... den här läkaren ville inte alls sätta igång mig då han tyckte att det kunde göra "mer skada än nytta". Han bad om ursäkt för att vi fått åka in och sa något i stil med att han visste bättre än hans kollega som bara jobbat i tre månader (och som var den läkare som sa att de kunde sätta igång mig om jag ville). Man tycker dock att de borde ha sagt något då när min BM ringde och bokade tid åt mig för igångsättning i går!

Blir lite sur faktiskt. Visst känns det skönt på ett sätt, jag vill ju helst att det ska komma igång av sig självt, men nu var jag ju inställd på det. Han undersökte mig inte ens, sa att det fanns inget han kunde göra för att skynda på det hela och så hej då... ungefär.

Så nu sitter jag här med min spända mage, min onda njure och ett halvdåligt humör. Jag kommer få leva med min bebis i magen hela livet, hon kommer aldrig komma ut! Ni ska se att jag får gå tre veckor över tiden och sen ändå bli igångsatt (och det kommer sluta med akutsnitt)...

Suck

//julia

Jag förstår att du är riktigt less, tycker att det var otroligt lumpet gjort av förlossningen..

Jag hoppas och håller tummarna för att lilltjejen iaf tänker titta ut snart :)

Peppkram...

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 596
Senast: Grazing
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 128
Senast: Bapelsin
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka