Nu är hon parad

• Hundavel & Ras
  • Trådstartare Trådstartare Frieserhäst
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 83
  • Visningar Visningar 5 869
Sv: Nu är hon parad

nej, det tycker jag inte är onödigt. Skönt att se att allting ser bra ut och att alla lever där inne.
sen fick vår tik flytningar och då gjordes ul samtidigt så vi viste vilken sorts antibiotika hon skulle få.

typiskt att kameran strular nu, hoppas den börjar fungera igen tills valparna kommer.

vår låsar oxå en massa nu, speciellt på nätterna, då blir man lite taggad.
men hon har lugnat sig fort ändå och kommit till ro.
Dock är maten inte intressant mera...

Nu ni! Här händer det grejjor hemma!
4 valpar har kommit, första runt kl 02 och ALLA hanar :o:D
Tiken är superduktig och vet ingstinktivt hur allt ska skötas!! underbart!
Och vilket väsen dom för!!!:d

uppdatering: Ännu en hane har sett dagens ljus.

nu hoppas vi på tikar :p

Oj, vad spännande! Nu vill vi se gulliga valpbilder! Hoppas att det blir tikar nu då. :bump:

hej alla!
Allting har gått bra, nu verkar det ha tagit stopp och slutresultatet är 6 hanar och 1 tik!
Efter 6 valpar hade det varit lugnt ett bra tag, så jag skulle gå med henne så hon fick kissa,
vi kom inte långt förens hon satte sig som hon skulle bajsa, men inget kom så jag fick
kolla efter så att det inte var en valp till på G. Och vist var det det! Jag fick fånga den lille
och snabbt få bort fostersäcken från mun och nos, och fanta åt upp moderkaka och
navelsträng innan jag fått ordentligt grepp om den lille.
Sen fick vi springa in o se så allt var ok med honom, fanta slickade honom lite sen började
han dia direkt! Då pumpade mitt adrenalin ska jag säga!

Alla små mår bra, och här e en bild på den förstfödde som ska mysa med mamma :love:

Fanta%20valp%20mini.jpg

hon är otrolig lilla fanta, vi trodde allt var över och så överaskade hon oss med ännu en valp!
Och gissa vilket kön... Hane givetvis :D
Sambon tror att jag och fanta har pratat ihop oss, för han ville ha många tikar!

Vem vet, det kommer kanske fler? :o

Nu är ställningen i alla fall 7 grabbar och en liten tjej :love:

åh! vad roligt! grattis!!! hoppas allt går bra med de små! hoppas på bilder sen! :D

:love:Ja, klart ni ska få bilder!
Nu har dom börjat torka lite så snart blir det lite vettiga foton.
Blir antagligen en egen tråd om det, senare idag eller imorgon :d

men dom är uuuunderbara :love:

:love:Grattis till jättefina valpar - skönt att allt gick bra:) Lycka till i fortsättningen!!

Jag ska para denna tik...
boogie_huvud_badat.jpg

... med denna hanne...
doubleuse_black_grouse.JPG-for-web-LARGE.jpg

... så förhoppningsvis har vi jaktgoldenvalpar till sommaren!!

Vi fick valpar igår. Första valpen kom ut 16:20. Hon var färdig runt halv nio på kvällen. 7 st bidde det och alla tikar! Både tik och valpar mår bra:laugh:

riktigt vackra hundar det där!
Kommer bli supersnygga valpar :d

Min yngsta tik är parad och beräknad att valpa i mars! (Dygn 63 den 10 mars)
Golden Retriever, tre år gammal, första kullen. Hon ser ut som ett kottdjur vid det här laget, rund kropp och smala ben :rofl:

Vad spännande med alla "bukevalpar" :laugh: Tyvärr kommer det inte bli några valpar för Pippis del eftersom hon fick livmoderinflamation för 4 veckor sedan och nu är kastrerad :cry:

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
16 114
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 957
Senast: Digbil
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt... 2 3
Svar
55
· Visningar
4 715
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 521
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Bråkande hundar
  • Vad heter den här?