Nu är det gjort!

Sv: Nu är det gjort!

kl*

jag kan ju skrva i tråden igen och komma tillbaka till dess ursprung:angel:

de har gått ännu en dag och v har inte hört ett knyst från HuH men har fått nys om en annan hund i vår närhet och efter att ha pratat med ägaren känns de verkligenj som att de kan vara något som kan passa oss. vi ska dit och kolla läget på lördag förmiddag:love:

Här är lite om nackdelarna:
http://h1.ripway.com/baksidan/

Förutom detta, har det förekommit avlivningar pga hundar som antingen inte blivit rätt vaccinerade, eller upptäckts ha smittosamma sjukdommar som inte förekommer normalt i Sverige.

Därför ställer jag mej tveksam till att stödja denna typ av verksamhet, framförallt när det finns omplaceringshundar i Sverige. Vill man ha en vuxen hund av speciell ras, så visst kan man importera från uppkollad uppfödare i annat land, men själv stå för vaccinationer och införselkostnader.

Fast sjukdommar som inte finns i sverige finns inte på Irland heller så det är faktiskt inte ett problem.

japp de blev vovve i helgen och vi är verkligen mer än nöjda! han va allt vi ville ha och lite till!:love:

vad var det för vovvsing då?? =)

*nyfiken*

det blev en amstaff hane på två år som heter Keano. Ska försöka lägga in en bild lite senare idag sen:D

Här kommer lite bilder på underverket:D

DSC03652.jpg

DSC03675.jpg

han va superfin!! :love:
hoppas allt går bra med han!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 050
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 933
Senast: Sedna
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 922
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 646
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka