Sv: Nu är det gjort!
Jag köpte hund från Irland för att jag inte hittade det jag ville ha i sverige. Så enkelt är det. Visst, vill man ha en stor svart hanhund av bruksblandraser finns det massor i sverige, är man ute efter något annat är utbudet mycket mer begränsat.
Jag förstår inte riktigt argumenter att det finns så många omplaceringshundar i sverige, hade jag köpt valp hade jag ju valt ras noggrannt för att den ska passa mig och mitt liv men bara för att jag vill ha en vuxen hund förväntas jag ta vad skit som helst.
*KL*
Inte för att vara dum, utan för att jag är ärligt nyfiken på hur man tänker när man väljer adoptera från utlandet, så undrar jag varför man inte väljer ta hand om och adoptera hundar från sverige?
Finns ju massor av hundar här som vill ha hem, och med tanke på att att en del av de här hjälporganisationerna utomlands har uttnyttjats av valpfabriker så blir jag betänksam.
Hittade denna artikel idag om svensa hundar som söker hem:
http://www.expressen.se/husdjur/1.1474828/ge-mig-ett-hem
Jag köpte hund från Irland för att jag inte hittade det jag ville ha i sverige. Så enkelt är det. Visst, vill man ha en stor svart hanhund av bruksblandraser finns det massor i sverige, är man ute efter något annat är utbudet mycket mer begränsat.
Jag förstår inte riktigt argumenter att det finns så många omplaceringshundar i sverige, hade jag köpt valp hade jag ju valt ras noggrannt för att den ska passa mig och mitt liv men bara för att jag vill ha en vuxen hund förväntas jag ta vad skit som helst.