Nu äntligen!

Sv: Nu äntligen!

Nu så, nu sover sonen, vi har varit ute och gått, och lugnet härskar.... en stund till.

Hans födelse börjar egentligen med storstädning på söndagen, då vi gjorde en ordentlig röj av övervåningen. Jag vilade inte på hela dagen, hade energi för tre och var allmänt på topp. Sambon påpekade att han inte sett mig så pigg och alert på väldigt länge:angel::angel:

På kvällen var vi nere i Laxå och hämtade sonen, och när vi åkte hem kände jag mig lite konstig, och sa till sambon att "om inte den här dagen sätter igång förlossningen så gör inget det". En kvart efter det uttalandet gick vattnet - i bilsätet - av tyg...... DET ska bli kul att göra rent sen.

Värkarna kom igång ungefär samtidigt, och startade ordentligt med 14 minuters mellanrum, som ganska snart minskade till mellan 5 och 8 minuter. Jag har tidigare sagt att jag vill vara lite fin inför det här, så jag hoppade in i duschen, filade fötterna och rakade benen och under armarna. Hann inte med bikinilinjen tyvärr, men det fick vara. Jag var ju fin för övrigt.

Så här såg jag ut när vi kom in:

14435620.jpg

Klockan var runt 23 då.

Fick ligga en halvtimma med monitorn, sedan var det fritt fram för oss att vara som vi ville, så vi gick en sväng i korridoren, men vi tog oss rätt snart tillbaka på rummet då han tryckte på rätt bra.

Kl 0151 kom så en liten herre ut, han vägde 4100 gram, var 51 cm lång, och så bredaxlad att jag idag ståtar med ett helt korsstygnsbroderi därnere!

Straxt efter födseln såg jag ut så här:
14439801.jpg

Och herrn ifråga så här:
14439802.jpg

Och så här mycket mage har jag kvar: några timmar efteråt)
14435623.jpg

Pappa och Daniel kramas på morgonen:
14439800.jpg

Och så här trött var jag på natten.....
14439798.jpg

Vi åkte hem igår eftermiddag, och det fungerar sådär får man väl säga, amningen kom igång nu under natten, så han har varit lite frustrerad. För övrigt är han världens goaste lilla kille, som gärna ligger och tittar med sina mörkblå ögon, länge, länge på oss!

Vad roligt att höra att allt gått bra!

Tyckte du såg lite oförskämt pigg ut efter förlossningen! :)

Skönt att mor och son mår bra och börjar komma sig tillrätta!
Det är ju lite träligt innan anmingen börjar fungera ordentligt!

Grattis ännu en gång!!:banana:

Tack! Jag var jättepigg, skulle upp och duscha, kamma håret, fixa lite med ansiktet direkt jag. fast de hindrade mig, har man tappat en liter blod ska man äta och dricka innan man börjar härja runt säger de:angel:

Inatt började amningen att fungera hjälpligt, och idag är jag som en Jerseyko, det kommer grädde ut mig;):D

Grattis och lyckost dig som har ditt gjort!!!:angel:

(Jag åker fortfarande fram och tillbaka till BB varannan-var tredje dag på kontroller... :smirk:)

Jenny

Men gud sån liten och slät! Som någon sa, en liten persika! Jag har så svårt att tänka mig att det verkligen finns barn med så mjuka fjun på huvudet. Min ser ut som en birmakatt :angel:

Nej men vad jobbigt, hoppas din lilla snart bestämmer sig för entre´, väntan är trist! Håller tummarna för dig!

Ja, det är väldigt mjuka fjun, och så ljusa att man knappt ser dem. Han är så go att röra där:love:!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 442
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ingen tv, inget internet mer än 2 minuter i taget varannan timme och då är det Örebro Kommuns gäst-wifi med eget lösenord... hej hå vad...
Svar
0
· Visningar
833
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Jag blir mer och mer förvånad desto mer jag märker hur lite folk aktiverar sina hundar, så jag måste höra även med er för att vidga mina...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 918
Senast: Lazio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar