R
Raderad medlem 6459
Sv: Norrsken
Vi kommer att planera utifrån att vi inte har bil. Om min sambo har möjlighet att köra innan så är det plus, men vi vill inte att det står och faller med det.
Vad menar du att vi behöver en plan b för? Vi har inte planerat några särskilda aktiviteter alls - och absolut inte att "ta oss runt".
Vi har inte möjlighet till det, annars hade det absolut varit ett alternativ. Men det hinns inte med - min sambo jobbar i princip dygnet runt fram tills dess att vi ska åka.Kanske din sambo skulle passa på att prova köra i vinterväglag om ni åker uppåt? En dag med bil kan ju kanske vara värt att planera in eftersom Norrbotten är lite som USA, man måste nästan ha bil oavsett var man ska. Är vädret extremt så kan ni ju ha någon annan aktivitet som plan B. Det kan ju vara en upplevelse i sig att prova på bilkörningen, trafiken är på många ställen nästan obefintlig så det är inget att oroa sig för.
Vi kommer att planera utifrån att vi inte har bil. Om min sambo har möjlighet att köra innan så är det plus, men vi vill inte att det står och faller med det.
Vad menar du att vi behöver en plan b för? Vi har inte planerat några särskilda aktiviteter alls - och absolut inte att "ta oss runt".
Det är helt enkelt inte den typen av resa vi vill göra, det är inte intressant för oss. Obefintliga gränser har i alla fall jag korsat flera gånger, just därför känns det inte superspännande.Nu har ni ju redan bestämt er för att Finland inte är något för er men jag vill ändå tipsa om att det kan vara roligt att passera gränsen mellan Sverige och Finland (nästan var som helst men Haparanda-Tornio är nog roligast) eftersom den är nästintill obefintlig.