läskigt! Hur vet man hur mycket man ska ge i dricks? Och till vilka? Det intryck
20% ar det vanligaste att man ger i dricks.
Och det här tankesättet är för mig ett sattyg. Ursäkta men blir skogstokig på alla med extrema handbagage som gör att inte alla får plats med sina helt enligt reglerna bagage på hyllorna. Önskar av hela mitt hjärta att flygbolagen bara satte ner foten och lämnade kvar/tvingade att checka in till dubbel kostnad de som försöker snika in mer än tillåtet.
Haller helt med! En del Amerikanska bolag gor det, tar betalt for extra handbagage.
Ja, nu tänker jag inte på extrema mängder. Men ett vanligt handbagage och sen en påse med taxfreeinköp. Ett för mycket egentligen. Eller en kabinväska man lägger på hyllan under flighten plus en mindre för sånt man behöver komma åt (under en lång resa) utan att behöva ta ner kabinväskan. Nåt sånt. Det har jag aldrig blivit stoppad över, men kanhända de är stramare nu? Jag håller iochförsig med dig då jag ofta ser folk med MASSOR av handbagage som de knappt tar sig genom mittgången med och som sen ska rymmas på hyllan eller under stolen framför. Känns mest som en säkerhetsrisk tänker jag.
PRECIS sa hade jag, en inkopt vara pa flygplatsen som jag bar i en plastpase for att jag kom direkt nar en anstalld stod och skrek att alla skulle "consolidate, EN personal item och ETT handbagage" da jag hade massor av plats stoppade jag helt enkelt ner pasen i handbagaget och stadade till det nar jag kom ombord ... men tva vaskor och inget annat gick man ombord med. Det ar inte alls sjalvklart, sarskilt nu nar manga Amerikanska bolag tar betalt for extra bagage, att man kan ga ombord med extra vaskor.