Nu kanske jag egentligen är lite "för ung" för att svara i tråden, men gör det ändå.
Även nu om vi pratar mitt "nya fria liv" det senaste året, så anses jag nog vara ganska normbrytande.
Umgås med (lite beroende på exakt vilken krets/vilket sammanhang) ca. 60-90% killar, vilka somligen tydligen tycker är ytterst märkligt, jag själv förstår i ärlighetens namn inte varför. Är högskolestudent, men har aldrig ens testat alkohol. Det tycker somliga "utomstående" är jättemärkligt, medan jag blir fullt ut accepterad inom de kretsarna!
Detta lär dock inte vara någonting i jämförelse med vad jag lär få höra om 5-15 år. Mitt drömliv är att bo själv på en gård med mina hästar. Gården får vi väl se, men att jag inte vill ha någon sambo/man och absolut inga barn, är jag helt säker på. Särbo/pojkvän skulle möjligen gå an.
Bara det att jag varit tvärsäker på att jag inte vill ha barn, enda sedan 4 års ålder, sticker redan nu somliga i ögonen. Det är inte det att jag inte gillar barn, skulle inte ha någonting emot att jobba med t.ex. ungdomar, men vill bara inte ha egna helt enkelt. Även det här med att jag inte vill bo med någon i framtiden får somliga att höja på ögonbrynen. Det beror förövrigt på den krassa anledningen att jag varit så fruktansvärt ensam, att jag känner mig obekväm bara av tanken på att ha någon såpass nära inpå. Just det argumentet verkar verkligen reta upp somliga, då de menar att det är så naturligt att leva tillsammans, och att man i sådana fall får lära sig acceptera den känslan.