Jamtland

Trådstartare
Ja herregud... Fick tredje dottern för tre veckor sedan, de äldre är 5 och 7.

Och det är bara att inse att jag är lika nojjig som med första barnet och att jag inte minns ett smack... :o Nojjigheten skyller jag på hormonerna och den får jag bara uthärda, men har några spädbarnsfrågor.

När börjar de fixera blicken? När börjar de "svara" när man pratar med dem? Och när kommer svarsleendena?

Jenny

Sv: Nojjigt..

Det där tror jag är rätt olika, vissa är jättetidiga och andra lite senare.
En del är tidiga med en sak och senare med något annat. :)

Nu tror jag att min tjej är lite tidig men efter ungefär 2 veckor fixerade hon blicken. Hon log för några dagar sedan, 5 veckor och svarar lite med sina ljud när man pratar sedan någon vecka ungefär.

Sonen fixerade blick o svarslog vid tre veckor. Dottern sov, åt o bajsade tills hon var typ 6 veckor p sen började hon visa sociala drag. Däremot har hon sedan varit tidigare med mycket, kröp o gick tidigare t ex. Det är olika :-). Grattis till lilla trean!

Ääääsch, jag som väntar tvåan och levt på hoppet att jag blir en "coolare" och mindre nojjig morsa denna gång... Bara att ställa in sig på ännu en bergochdalbanetur i hormonernas härliga tecken alltså...?

Ääääsch, jag som väntar tvåan och levt på hoppet att jag blir en "coolare" och mindre nojjig morsa denna gång... Bara att ställa in sig på ännu en bergochdalbanetur i hormonernas härliga tecken alltså...?
den varianten finns också, jag lovar...
Min stackars "fyra" har inte haft det lätt, med sina onojiga föräldrar :p
När han sen kom i gränstestaråldern var det nästan synd om honom - han är den som varit mildast och att då komma som nummer fyra innebär ju att man inte kan rubba gränserna ens en millimeter och att mamma bara ler överseende... :love:

När börjar de fixera blicken? När börjar de "svara" när man pratar med dem? Och när kommer svarsleendena?

Jenny

Tänk inte så mkt på "när". Det är ju så otroligt olika och risken är att om du inte får ett svarsleende innan bebbe är 4 veckor så blir du oroligare.
Ser din bebis ut att må bra så njut av bebistiden <3

Grattis till trean!!:)

Fast när jag fick tvåan var jag coollugn! Då var jag fortfarande så inne i bebisträsket, den här gången har jag tydligen hunnit avvänjas...

Och jag oroar mig egentligen inte över de saker jag frågade om, mer nyfiken om när det kan börja hända. :)

*kl*

Skönt att höra! Ser fram emot en tillvaro som lattemamma och inte nojjigt hormonmonster med tigerinstinkter... :P

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 060
Senast: gammalek
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 855
Senast: lizzie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 385
Relationer Hej, jag är helt ny på forumet som jag hittade av en slump. Verkar vara en trevlig stämning med ärliga människor. I försök om att hålla...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
22 886
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30