R
Raderad medlem 6459
Okej..?Jag har 30
Tillbaka till trådämnet nu tycker jag! @mandalaki jag läste den där artikeln och herregud alltså, stackars kvinna. Så otroligt obehagligt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Okej..?Jag har 30
Nu är jag bara på stadiet "försöker få barn" men den dagen jag plussar ringer jag hembarnmorskor. Jag är stressad över situationen i förlossningsvården redan nu. Kommer aldrig klara att va ovetande om jag ska föda i en taxi, på sjukhusparkeringen eller i ett förlossningsrum.
Jag hoppas innerligt att BB Sofias tomma lokaler får fyllas med en ny förlossningsenhet och det snarast!
Nej inget jag hört heller. Det som är på gång är att Huddinge kommer att utöka och ev också Södertälje, och år 2020 - för den som orkar vänta - ska det öppnas en ny förlossning på St Göran. Samtidigt växer Stockholm så mycket så frågan är om det är tillräckligt...Det finns inga planer, vad jag hört, på att BB Sophia ska öppnas igen i ny regi.
Usch vilken mardröm. Antingen har hon haft makaber otur, missförstått ngn eller så har det exploderat i antal förlossningar för fram till förra året när jag födde så påstods det iaf att ingen kvinna typ någonsin hänvisats bort från Gbg till Varberg (däremot omvänt, vilket gjorde mig som ganska nybliven hallänning väldigt lycklig över att tillhöra Varberg). Jag ryser bara jag tänker på det.Visserligen har Varbergs BB enormt mycket bättre rykte än Göteborgs. Men ändå. Åka 8 mil när ungen är på väg ut.
http://www.expressen.se/nyheter/minette-blev-tvungen-att-aka-8-mil-fodde-nastan-i-taxin/
Jag tror att man behöver vara omföderska för att få hjälp med hemförlossning av landstinget i Stockholm. Men man kanske kan anordna det själv med barnmorskor?
Det finns inga planer, vad jag hört, på att BB Sophia ska öppnas igen i ny regi.
Men det här är ju helt vansinnigt?! Hur är det möjligt att man inte ska kunna lita på att man får plats på förlossningen när man ska föda barn? I Stockholm, Sverige liksom. Det här är ju ett problem som måste lösas omgående - hur många kommer vi inte vara som bor här 2020?Det som är på gång är att Huddinge kommer att utöka och ev också Södertälje, och år 2020 - för den som orkar vänta - ska det öppnas en ny förlossning på St Göran. Samtidigt växer Stockholm så mycket så frågan är om det är tillräckligt...