Ni som blir hemma på nyår...

Jag blir också ensam! Planerna ställdes oväntat in runt lunch idag, så från att ha hela dagen uppbokad sitter jag nu och funderar på om jag ska köpa svindyra chips på macken eller inte, haha.

Vi (dvs maken och jag) firar nyår hemma som vanligt. Med en skott- och åskrädd hund och en häst som, trots att han fyller 30, blir helt hysterisk av alla raketer så är det lugnast att vara hemma. Vi har ätit en enklare nyårsmiddag med räkor och vitlöksbröd eftersom vi blivit trötta på julmat och annat onyttigt. Jag tycker om att vara hemma.

Mina potatisar är i ugnen, röran fick bli nått special då hälften av grejerna hade jag tydligen inte hemma och jag hade köpt 2.5 dig creme fraiche istället för 6 dl gräddfil :p men blir nog gott ändå! Dippen gjord (och provsmakad :angel:) kommit halv vägs på pusslet jag började med i em och jag får storstryk i quizkampen :o fullt upp! :up:

Som lite kontrast till all finmat kan meddelas att här hemma blir det buffalowings, chips, glass och eventuellt (troligtvis :angel: ) snickerkaka. Blir jag riktigt uttråkad så kaaaaanske jag gör lite bräck också :p

Jag är visserligen inte hemma utan på jobbet men känner så igen mig i det många skriver angående ensamhet. Hade jag varit hemma så hade jag varit själv, kanske ätit middag med mina föräldrar men tja jag och djuren.
Jag gillar inte nyår som högtid.

Har precis ätit. Risotto- och ärtpestorester från igår. Stekt halloumi till. Väldigt gott! Gjorde dock misstaget att sätta på en brittisk deckarserie med en riktigt vidrig obduktionsscen i början när jag satte mig med maten :P Har ägnat eftermiddagen åt att visualisera mitt bokshoppingberoende :D

Har en halv chokladkaka som jag kan sätta igång med nu!

Lax, stekt i stekpanna, broccoli gratinerad med ost och vitlöksbröd. Nu känner jag mig lite sötsugen igen, men glassen åt jag upp när jag kom in efter ridturen i eftermiddags. Var för trött för att hitta på nåt då.

Nu har jag varit gräsänka i snart en vecka, det börjar sätta sina spår...

VAD ÄR DET MED ALLA DESSA SMÄLLARE OCH FYRVERKERIER SOM SMÄLLTS KONSTANT HELA DAGEN :rage::rage::rage::rage:
Det låter som att jag bor i en jävla krigszon. Hela dagen har det smällt. Börjar seriöst bli galen på detta. :wtf:

Och här är det okarakteriskt tyst, inte en enda smäll på hela dagen. Är det lugnet före stormen?

Liknande trådar

Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
825
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 372
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 178

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka