Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ska sova Gå och lägga mig vid 21 och bara njuta av att ta det lugnt.Ja, jag antar att jag inte är den enda som blir hemma av någon anledning - i mitt fall sjukdom samt katt som aldrig upplevt fyrverkerier Men nyår hemma på egen hand brukar bli såååå tråkigt. Vad hittar ni andra hemmasittare på till nyår?
Det går att ersätta vin och skumpa med pommac!Jag arbetar till nio imorgon och sen behöver jag åka ut och kvällsfodra hästarna, så det känns ingen idé att hitta på något efteråt. Dessutom har jag ingen hundvakt och även om hundarna inte är rädda för raketer och vi bor ute på landet så vill jag inte lämna dem själva vid tolvslaget.
Det blir hemmakväll med djuren framför tvn. Blir nog Greys anatomy maraton då jag fick senaste säsongen i julklapp. Och blev sugen på skaldjur och vitlöksbröd efter @purity_666 s inlägg så jag tvingar nog sambon att handla lite gotterier till mig så är jag snäll och hämtar honom när han festat färdigt . Nackdelen är dock att jag inte kan ta något vin till räkorna, men det är väl smällar man får ta när man flyttat ut på landet. Och sambon hjälper mig att fixa både hästtransport och bil nu så lite snäll får jag väl vara också .
Ja, jag antar att jag inte är den enda som blir hemma av någon anledning - i mitt fall sjukdom samt katt som aldrig upplevt fyrverkerier Men nyår hemma på egen hand brukar bli såååå tråkigt. Vad hittar ni andra hemmasittare på till nyår?
Jag förstår hur du menar och känner lite likadant. Den sist jag pratar med på året är mina djur och den första jag pratar med på nya året är mina djur, vad säger det om mig och mitt liv? Det kunde ju vara värre, jag kunde ju prata med mig själv Men ändå liksom.Har varit ensam och gjort ingenting senaste hundra åren. På sitt sätt inga problem, är ju samma på jul, påsk, midsommar and you name it.
Nyår känns "värst" dock, då det så mycket ska vara bokslut och nystart och det blir lite "lika ensam som sist". Och då inte just att jag fysiskt är ensam just på nyår. Det gör mig inget. Men jag är ensam i stort, och det gör mig mer.. Nyår känns lite mer än t ex jul med eftersom jag fyller år på nyårsdagen. Som är som vilken annan dag som helst den med, presentlös osv.
I år kan jag officiellt skylla på att jag har en nyavvand, nyköpt fölis som ska uppleva sitt första nyår. Fast det är bara en slump. Skulle varit likadant ändå.
Jag ska vara ensam ikväll (tror jag i alla fall) och tycker att det ska bli trevligt. Mina dagar som partypingla är sedan länge över. Som Ferdinand vill jag ha det lugnt och skönt. Ska laga god mat, glömde att köpa champagne men rödtjut går bra det också. Har hämtat in extra ved, tvättat, städat, matat fåglarna och nu ska jag komma på vad jag vill ha till efterrätt ikväll. Förslag någon?Men nyår hemma på egen hand brukar bli såååå tråkigt. Vad hittar ni andra hemmasittare på till nyår?
Jag förstår hur du menar och känner lite likadant. Den sist jag pratar med på året är mina djur och den första jag pratar med på nya året är mina djur, vad säger det om mig och mitt liv? Det kunde ju vara värre, jag kunde ju prata med mig själv Men ändå liksom.
Förr hade jag ju tre stora vilda hundar och vem skulle jag fira hos, vem ville ha in mina tre barn, jag och mina tre hundar i sitt lilla hem på nyårsafton? Folk har liksom inte haft plats. Och bjuda hem någon, vem vill fira nyår på en åker? Så medan familj och vänner firade nyår med champagneliknande och festligheter så satt jag på trappan till huset i åkern med mina hundar och tittade på raketer och drack varm glögg. Det ÄR skönt att vara ensam samtidigt, men det skvallrar så mycket om livet för mig. I år känns det så mycket extra tydligt också, då familj och vänner är 50 mil bort och pratar om vad de ska hitta på.
Önskar att jag också kunde sitta hemma och njuta av att ta det lugnt istället - jag tycker egentligen inte att det är något speciellt med nyår, har inga större problem med att sitta hemma utan har så gjort i alla år, brukar mest vara uttråkad bara. Däremot suger det att det aldrig varit helt självvalt utan alltid har legat en ensamhet bakom och att sitta hemma vid nyår är en konstant påminnelse om den där ensamheten både före, under och en period efter nyår, om att jag under mina 28 år på jorden aldrig någonsin ens blivit medbjuden på något nyårsfirande, om att det närmsta jag kommer är att se andras bilder och statusar på Facebook och höra snacket efteråt.
Synd att du bor långt borta, annars hade du kunnat komma på middag - vi ska gömma oss inne med skotträdda hundar.Har varit ensam och gjort ingenting senaste hundra åren. På sitt sätt inga problem, är ju samma på jul, påsk, midsommar and you name it.
Nyår känns "värst" dock, då det så mycket ska vara bokslut och nystart och det blir lite "lika ensam som sist". Och då inte just att jag fysiskt är ensam just på nyår. Det gör mig inget. Men jag är ensam i stort, och det gör mig mer.. Nyår känns lite mer än t ex jul med eftersom jag fyller år på nyårsdagen. Som är som vilken annan dag som helst den med, presentlös osv.
I år kan jag officiellt skylla på att jag har en nyavvand, nyköpt fölis som ska uppleva sitt första nyår. Fast det är bara en slump. Skulle varit likadant ändå.