Ni som blir hemma på nyår...

Ja, jag antar att jag inte är den enda som blir hemma av någon anledning - i mitt fall sjukdom samt katt som aldrig upplevt fyrverkerier :p Men nyår hemma på egen hand brukar bli såååå tråkigt. Vad hittar ni andra hemmasittare på till nyår?
Är hemma med mini och katten.
Vi åt middag hos föräldrarna men gick hem nyss när de började skjuta. Katten bryr sig inte direkt men vill ändå inte att hon ska vara själv. Nu tittar vi på lite barnprogram, ev ska vi se Hitta Nemo senare om mini orkar vara vaken så länge.
Vad jag ska göra resten av kvällen vet jag inte, just idag känns det riktigt trist att vara singel.

Hemma ensam med smällrädd hund
Var bjuden till vänner men det sprack med hundvakt.
Hon är inte rädd för skott med gevär men åska och raketer är värre.
Så nu kollar jag Dumma mej
Sen ska jag rasta hunden vid åtta

Vi är hemma med katterna :) spelar tv spel och har mat i ugnen. Känns rätt skönt att vara hemma och ta det lugnt. Skulle vara på en konsert på Stirling castle men det blev ju ingen resa dit så set är en bra kompromiss :)

Har också nyårs badat katten (han var täckt i örondroppar), så vi har kaminen igång så stackarn kan torka. Mysigt!

Jag är ensam hemma ikväll, tänker ligga i sängen och mysa med djuren och kolla på film. Ska upp och jobba imorgon. Börjar redan 06 imorgon.

Jag har slagit på stort, bingolott och ostbollar :D

Sist jag spelade bingolotto måste vara när jag fortfarande bodde hemma hos mamma och pappa för en sisådär fjorton år sedan :p

Förövrigt hatar jag också raketer. Om det inte vore för dem hade jag kunnat vara någon annanstans än i närheten av hästarna varje år.
I år kan jag iallafall se dem genom fönstret så jag ser hur de hanterar smällarna under kvällen och så tar jag med mig barnen ut vid tolvslaget :)

Jag och dogsen sitter i soffan, jag jobbar lite och kollar på Livräddarna på Bondi Beach-maraton :)

Den ena hunden är lite rädd, hon blev skjuten i somras så hon tycker det är lite otäckt. Men just nu torktumlar jag en dunjacka med tennisbollar samtidigt så hon uppfattar inte riktigt smällarna. Vid 22 åker vi alla till stallet och stannar över tolvslaget. Sambon jobbar, så jag har en skön hemmanyår.

Jag har precis avslutat min nyårsmiddag, eller ja efterrätten tar jag lite senare. Jag passar grannens djur några dagar då hen är bortrest så ska bort och ge medicin åt en katt, passar på att rasta hundarna då också. Sen ska jag ta in stallets hästar. Skulle ju ändå vara hemma så tyckte att jag kunde hjälpa till med det trots att jag inte har någon häst själv för tillfället och jag bor ju nästgårds till stallet. I intaget ingår att fodra ridskolans ponnyer som går på lösdrift också, sen blir det Star Trek: Voyager resten av kvällen, min hund är skotträdd och jag hoppas att grannens hund ska ha lugnande inverkan. Han är helt fascinerad av raketerna. :p Tur ändå att man bor på landet, dock så kalhögg de skogen mellan oss och byn så nu hörs smällarna mer än tidigare...:down:

Jag har just satt in mandelpotatisen i ugnen och tänt en brasa i kaminen.
Vovven är inte ett dugg skotträdd så vi går väl ut o tittar på spektaklet )bor på landet) där i mellan blir det tv eller att sy nya gardiner.

Jag har en vän på besök. Vi båda var så rörande överens om att ett perfekt nyår "firas" hemma i en skön soffa med tusen koppar te och favoritglassen, så ja, det var dumt att inte ses då :P Vi gick på hundpromenad i förmiddags, handlade massor(!) av godis och glass efter det och nu sitter vi bara hemma i myskläder, pratar om allt möjligt, dricker te och har det fint. Senare kommer jag sätta igång musik på hög volym och kanske spelar vi något spel. Den som tycker att det är mest obehagligt med fyrverkerier här är jag. Jag är ganska lättskrämd när det gäller plötsliga händelser och har dessutom väldigt känslig hörsel. Jättekul med plötsliga fyrverkerier då :/

Här är en till som verkar bli ensam på nyår! Jag och min bästaste bästa kompis i hela världen skulle fira tillsammans, hemma i hennes soffa med ett glas vin och ohederligt många chokladpraliner, men nu messade hon och säger att hon tänker SOVA. :confused:

Jaha. Nu är frågan, ska jag våldgästa exet (men han bor så långt bort!), @Roxer (hon bor ännu länge bort! :eek: ) eller dricka upp allt vin själv i min egen soffa? Svåra val...

Jag ska strax iväg och jobba en sväng. När jag kommer hem ska jag ta en snabb dusch, sen göra klart det sista med maten som jag precis förberett så långt det går. Efter maten ska jag se en massa avsnitt av Cityakuten då jag precis köpt säsong 1-3. Sen framåt 23-tiden vaknar hamstrarna så då ska jag roa mig lite med dom fram till midnatt när jag väl ska se på lite raketer (lär inte slippa de har skjutit här sen i eftermiddags + dessa jävla smällare). Jag hoppas alla pangat klart till senast 01.00 i alla fall för jag måste gå upp 05.00. När jag bodde i stan sköt de till både 2 och halv tre på natten. Nu bor jag lite mer utanför centrum men inte ett dugg lantligt men hoppas de flesta firar inne i stan.

Liknande trådar

Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
825
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 372
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 178

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka