Ni som blir hemma på nyår...

Kanske lite fel tråd att ställa frågan på. Men hörde en "bomb" gå av i går natt. Inget glitter eller så utan bara en stor jä*la smäll. Finns det sådana raketer idag?

Själva smällde vi av en raket som pappa köpt, men det blev mer rökutveckling än något annat och vi fick ta skydd under hustaket.

Kanske lite fel tråd att ställa frågan på. Men hörde en "bomb" gå av i går natt. Inget glitter eller så utan bara en stor jä*la smäll. Finns det sådana raketer idag?

Själva smällde vi av en raket som pappa köpt, men det blev mer rökutveckling än något annat och vi fick ta skydd under hustaket.

Uppenbart finns det sådana. De small båda här och hos många vänner med.

Har aldrig hört talas om raketer som bara smäller :eek: Men har heller aldrig köpt en enda raket ^^
I min fantasi är det förpubertala killar som vill leka krig som smäller dem. Eller gamla gubbar med för liten...

Det kan vara någon som smäller dynamit också *japp, jag bor på landet*

Här utanför Dorotea hade vi det jättemysigt. INGA raketer så långt ögat nådde, särbon gjorde nyårsbrasa av majbrasan istället (betydligt säkrare eftersom det är rejält blött i marken nu) och hans kusin hade några thailyktor.

Tyvärr var det några på andra sidan berget som smällde raketer så svärföräldrarnas hund blev rädd :( men den lugnade ner sig snabbt.

Vad gäller vanliga fyrverkerier så är det ju numera begränsning på hur stor laddningen får vara. Det tror jag har gjort att många bunkrade upp de större varianterna :(

I UK är det förbjudet med airbombs just pga att det är en okynnessmäll och i USA i praktiken förbjudet eftersom de innehåller så mycket krut att det krävs tillstånd för att köpa dem.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
825
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 372
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 173

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka