Ni som blir hemma på nyår...

Önskar er alla ett gott nytt år. Inte varit inne i tråden förut men följt den under kvällen. Här har det varit en lugn hemmakväll med mannen. Plockmat, vin och nu lite champagne. Lugnt och skönt en del fyrverkerier men inte så farligt.

Jag ska aldrig mer jobba nyår. Det är ganska trevligt men jag har bara ångest för djuren hemma. Katter och hunden sköts av mina föräldrar och hästarna tittas till av farbror som äger stället. Dom brukar vara ganska lugna men jag hade helst varit hemma och varit med dom själv.
Var ut och tittade på fyrverkerier och visst är det fint men det är ett jäkla tyg. Det flög omkring ett par väldigt förvirrade fåglar. Stackarna.

Gott nytt år! Här var.kidsen vakna och glada med pappa och hunden sov genom tolvslaget. I stallet satt jag med ponnyerna, den ena stressad men inget springande iaf, skönt. Nu får jag äntligen sova!

Alltså det här har varit en fruktansvärd dag. Nu har det skjutits raketer mer eller mindre konstant i tolv timmar. Hur många raketer finns det?!
Det är mitt första nyår i den här lägenheten. Jag trodde inte att jag tyckte att raketer var SÅHÄR obehagligt, men jag har fått spänningshuvudvärk som spridit sig ända nedanför skulderbladen???
Tur att hunden är totalt obrydd, trots att det kastades smällare efter oss ikväll. Gud. Nu vill jag bara sova.

Men gott nytt år allihop!

Fick gå ut vid elva då några andra grannar (sommartorp...) började skjuta raketer över gården, blir ett jävla liv pga akustiken.. Min äldre häst vill helst krypa ur skinnet då.. Än mindre roligt tyckte hyresvärdens hästar det var, det var deras lösdrift de sköt över.. De höll på att spränga staketet! Maken sa tydligen några mindre diplomatiska ord när han var bort och de slutade direkt. Själva tolvslaget blev lugnt, häst med öronproppar men ingen mer kalabalik iaf!
Hatar nyår. Kom just in, ville inte lämna stallet innan pålle varvat ner.

Happy new year! Stoppar in huvudet från chattande, ätit god kinesmat, chattar, kollade JVM (go småkronor!) däckade på soffan i några timmar men vaknade just före midnatt. Förstår inte varför det ska tillåtas dessa förbannade fyrverkerier, som andra redan sagt, olidligt för både vilda och tama djur - som tur är så brydde sig inte Nikita närmvärt, när det dånades som mest så matade jag henne med favogodiset och det var betydligt mer intressant :p men tänker på min stackars småpippar och alla arma människor som kommit hit undan krig och bombningar. Man kan få PTSD och flashbacks för mindre. Plus att ett antal snorungar tydligen kastat raketer och annat på bussar och ambulanser och privatfordon. Jag som är emot aga tycker att de ska smiskas på baken (jag vet att de flesta är tonåringar) :mad: och ja, alla som bränner av raketer för nära bostäder/stall/annan olämplig plats borde få smisk. :rage:

Gott nytt år!

Vi är på väg hem nu efter långpromenad med fyrverkeripaus. Det skjuts fortfarande mycket raketer här så får se hur det går att sova.

Spenderade tolvslaget på golvet i sovrummet med en rädd katt under sängen. Det började smälla här redan på eftermiddagen och hon har krupit längs golven hela kvällen, inte ens vågat gå upprätt stackaren. Bara vandrat runt och försökt hitta någonstans att gömma sig från ljudet. Inte fått ro att äta eller sova heller så hon var bra trött, men nu har smällandet lugnat sig och hon har ätit och sover nu.

Gott nytt år förresten!
Här invigs året med att böla till Schindler's List (för jag är ju inte snorig nog) och käka buffalowings (för det går ju så bra ihop med bölande). Varför börja bra liksom? :p
//Zebra som klev upp vid 19 och således inte kommer kunna sova på ett bra tag

Här har det varit förvånansvärt lugnt med hunden, trots raketer utanför. Måste varit för att vi kollade på så bra filmer :D

Men alltså, jag fattar inte riktigt grejen med att köra igång ett smällarrace nu?! Kan inte mina pucko-grannar klockan? :confused: :mad: jag som dessutom hade tänkt att sova nu, men det får nog bli ytterligare någon timmes vakenhet :(

Här har det varit förvånansvärt lugnt med hunden, trots raketer utanför. Måste varit för att vi kollade på så bra filmer :D

Men alltså, jag fattar inte riktigt grejen med att köra igång ett smällarrace nu?! Kan inte mina pucko-grannar klockan? :confused: :mad: jag som dessutom hade tänkt att sova nu, men det får nog bli ytterligare någon timmes vakenhet :(
Tycker att det alltid är några förvirrade som sätter igång en två timmar efter alla andra.

Happy new year! Stoppar in huvudet från chattande, ätit god kinesmat, chattar, kollade JVM (go småkronor!) däckade på soffan i några timmar men vaknade just före midnatt. Förstår inte varför det ska tillåtas dessa förbannade fyrverkerier, som andra redan sagt, olidligt för både vilda och tama djur - som tur är så brydde sig inte Nikita närmvärt, när det dånades som mest så matade jag henne med favogodiset och det var betydligt mer intressant :p men tänker på min stackars småpippar och alla arma människor som kommit hit undan krig och bombningar. Man kan få PTSD och flashbacks för mindre. Plus att ett antal snorungar tydligen kastat raketer och annat på bussar och ambulanser och privatfordon. Jag som är emot aga tycker att de ska smiskas på baken (jag vet att de flesta är tonåringar) :mad: och ja, alla som bränner av raketer för nära bostäder/stall/annan olämplig plats borde få smisk. :rage:
Pratade med mina barn för en timme sedan eller så. Vad är det man säger, av barn och idioter får man höra sanningen? Jo, de berättade att det var några vuxna som sköt raketer, "inte nyktra- de hade druckit ganska mycket" enligt barnens egna ord. En av dem hade lagt raketer ner på marken så de åkte in i skogen istället för upp i luften. Jag har aldrig gillat den här killen, men om jag ska vara ärlig så har det utvecklats till avsky i dag- jag avskyr honom! Han är så in i helvetes blåst som gör sånna här saker utan en tanke på andra än sig själv!

Min äldsta son sa också att han själv hela tiden fått säga till de yngre barnen där att hålla lite mer avstånd, de vuxna hade inte gjort det. Han är ju inte ens 13 år fyllda ännu! Och om HAN blir orolig för sina syskon och andras barn så ligger det nåt i det han säger. :eek:

I det här fallet hjälper det inte att ge smisk på baken, för den här killen, han som jag tycker särdeles illa om (inte min son alltså!!), han skulle förtjäna en hel drös med ordentliga rapp med livremmen över röven. Med änden spännet sitter på!! Många jävligt hårda rapp!:rage::rage:

(P.s. Han är runt 25 år gammal...)

Tja, nu har det tack och lov lugnat sig här så vi kan flytta ut ur klädkammaren men stor prick (jag har dalmatiner) vägrade gå utanför porten trots att hon höll på att sprängas. Tyvärr (i detta fall) var rumsrenhetsträningen för effektiv så hon vägrade göra inne också. Slutade med att jag fick ta med pappersrulle och rengöringsspray och gå ner i källargången med henne :(. Nu ska vi försöka sova... Gott nytt år och låtom oss bedja för att det snart blir hårdare lagstiftning kring fyrverkerianvändning.

Vi har ny katt (sen en månad) och kan meddelade att det är det lugnt här :) as lugn by i övrigt visar det sig som, vi flyttatde in förra året men var i Skottland förra ny år så visste inte riktigt. Smällde lite men knappast i byn.

Nästan så man lånar ut huset nästa år till folk med rädda djur för det är hög chans att vi är borta och katterna är hos kattvakten :)

(när vi tänker efter så har vi ju också treglas åt tre håll så det kanske hjälper..också känt som installerat buller skydd av vägverket som funkar helt perfekt.)

vid fyra på morgonen kör båda kissarna race runt huset. Precis som vanligt. Gissar på att båda knappast har hört eller bryr sig om raketer?

(standard här att sen innan att den ena katten väcker, nu är den andra upplärd. Det går som en virvelvind genom rummet varje morgon :wtf:)

Vi överlevde också fyrverkeriet utan hältor eller skador. Men jag sällar mig till förbjud -kören.
Fyrverkerier är ett helt jävla onödigt påfund.

Det var länge sedan jag njöt av att se på dem. Jag mår bara dåligt och tänker på alla djur.

Här var faktiskt ovanligt lugnt ändå! Sista smällarna blev vid tretiden för all del, och visst var det en konstant matta ungefär 20 minuter runt tolvslaget, men ändå förhållandevis lugnt. Inte en enda raket verkar gått in i min trädgård! Inget som landade på taket heller! Det är första gången så länge jag bott här! :up:

Något slags raketer/smällare var som bomber, rejäla tryckvågor och dunder... Folk är inte kloka. O_o

Fyrverkeriförbud NU!

Liknande trådar

Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
825
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 372
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 173

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka