Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker att det alltid är några förvirrade som sätter igång en två timmar efter alla andra.Här har det varit förvånansvärt lugnt med hunden, trots raketer utanför. Måste varit för att vi kollade på så bra filmer
Men alltså, jag fattar inte riktigt grejen med att köra igång ett smällarrace nu?! Kan inte mina pucko-grannar klockan? jag som dessutom hade tänkt att sova nu, men det får nog bli ytterligare någon timmes vakenhet
Pratade med mina barn för en timme sedan eller så. Vad är det man säger, av barn och idioter får man höra sanningen? Jo, de berättade att det var några vuxna som sköt raketer, "inte nyktra- de hade druckit ganska mycket" enligt barnens egna ord. En av dem hade lagt raketer ner på marken så de åkte in i skogen istället för upp i luften. Jag har aldrig gillat den här killen, men om jag ska vara ärlig så har det utvecklats till avsky i dag- jag avskyr honom! Han är så in i helvetes blåst som gör sånna här saker utan en tanke på andra än sig själv!Happy new year! Stoppar in huvudet från chattande, ätit god kinesmat, chattar, kollade JVM (go småkronor!) däckade på soffan i några timmar men vaknade just före midnatt. Förstår inte varför det ska tillåtas dessa förbannade fyrverkerier, som andra redan sagt, olidligt för både vilda och tama djur - som tur är så brydde sig inte Nikita närmvärt, när det dånades som mest så matade jag henne med favogodiset och det var betydligt mer intressant men tänker på min stackars småpippar och alla arma människor som kommit hit undan krig och bombningar. Man kan få PTSD och flashbacks för mindre. Plus att ett antal snorungar tydligen kastat raketer och annat på bussar och ambulanser och privatfordon. Jag som är emot aga tycker att de ska smiskas på baken (jag vet att de flesta är tonåringar) och ja, alla som bränner av raketer för nära bostäder/stall/annan olämplig plats borde få smisk.