Ni som blir hemma på nyår...

Och jag har jobbat hela julhelgen också :) alltså har jag på min fritid inget liv inser jag :nailbiting:
Hamstrarna verkar smarta. Normalt är alla tre vakna vid den här tiden, än så länge har ingen visat sig. De ligger djupt nere i sitt spån och gosar sig. :bow:

Är glad att jag inte har djur, nu smäller det som satan hela tiden :( Hoppas hästarna i stallet 1,5 mil utanför där jag bor inte hör så mycket... Jävla skit det här med raketer och smällare..

Vafan, jävla You Tube. Sök på Revolverheld - Lass uns gehen och Andreas Bourani - Auf uns. Nån av alla videor måste vara okej även i Sverige.

Är glad att jag inte har djur, nu smäller det som satan hela tiden :( Hoppas hästarna i stallet 1,5 mil utanför där jag bor inte hör så mycket... Jävla skit det här med raketer och smällare..
Alla med skotträdda hundar och andra djur kan inkvartera sig hos mig nästa år.... i år. Här hörs inte mycket, knäpptyst i lägenheten och smällar hörs men en tv på på vanlig volym hade räckt fint för att överrösta det. Visst smäller de en massa här, men så himla tydligt hörs det alltså inte. SKÖNT!

Risken är bara att när ryssen kommer hit och släpper en bomb över staden så märker man inget i de här husen... :p

Jag tycker mer synd om våra vilda dur än om våra tamdjur, tamdjuren kan man ofta "trösta" och "förklara" för, "lugna" och vara nära dem, men våra vilda djur; fåglar, rådjur harar och sånt, de har ju ingen som är nära och ens försöker lugna :(

Det har du rätt i @Enya de vilda djuren kan inte ha det lätt :( Och undra vad nyinkomna flyktingar från krig och djävulskap tycker om det här? "Nä, vi skjuter bara för det är kul och för att bränna upp våra pengar"....

Här smäller det rätt bra. De skjuter av sina jävla pjäser rakt utanför balkongen på parkeringen :P Katten bryr sig inte jättemycket, som tur är. Och det är ju rätt fint. Men jag ogillar det ändå! Så sjukt onödigt!

Här smäller det rätt bra. De skjuter av sina jävla pjäser rakt utanför balkongen på parkeringen :P Katten bryr sig inte jättemycket, som tur är. Och det är ju rätt fint. Men jag ogillar det ändå! Så sjukt onödigt!

Kassandra har vaknat och är inte direkt rädd men märker av allt oljud. Efter ett tag så gick hon in i sitt bo igen så lite stressad av alla smällar blev hon nog till slut för det slutar ju aldrig. Ca 20 min var hon vaken och sprang runt som hon brukar men ställde sig och lyssnade ofta och när det inte la av fick hon nog. De båda andra sover eller har inte visat sig i alla fall, Thekla är vaken, henne har jag hört.

Det har du rätt i @Enya de vilda djuren kan inte ha det lätt :( Och undra vad nyinkomna flyktingar från krig och djävulskap tycker om det här? "Nä, vi skjuter bara för det är kul och för att bränna upp våra pengar"....
Nej precis. När jag tittade ut så såg jag en fågel hoppa omkring på marken och sedan flyga rakt upp vid ett brak och sedan flyga runt lite, såg jätteförvirrad ut!

Och så tar jag tillbaka det där, det är nån dåre som skjuter raketer bredvid "mitt" hus på "mitt" område. Men innan han började så var det lugnt här.

Jag kikar/lyssnar på "Moonwalk", frestas av att skruva upp lite, men grannarna får väl spunk av MJ...

Liknande trådar

Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
825
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 372
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 178

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka