Ni som blir hemma på nyår...

Så, avslutade detta året med att skicka ett mail som jag skjutit upp i säkert en vecka. Nu är det gjort, så nu känns det mycket bättre. Har egentligen ett till jag borde skicka, gör nog det från sängen strax. Nu ska katterna få mat och sedan är det dags att sova.

VAD ÄR DET MED ALLA DESSA SMÄLLARE OCH FYRVERKERIER SOM SMÄLLTS KONSTANT HELA DAGEN :rage::rage::rage::rage:
Det låter som att jag bor i en jävla krigszon. Hela dagen har det smällt. Börjar seriöst bli galen på detta. :wtf:

Jag gillar det inte heller och läskigt är det också, ett år var jag ungefär 20 meter från att bli träffad av en raket som flög rakt över vägen. Jättegärna ett par minuter vid midnatt från proffsen, men inte det här smällandet hela dagen. Jag tänker också på alla stackars skotträdda djur, vår hund brukade livrädd sitta gömd mellan någons ben hela nyår :(

Ja, jag antar att jag inte är den enda som blir hemma av någon anledning - i mitt fall sjukdom samt katt som aldrig upplevt fyrverkerier :p Men nyår hemma på egen hand brukar bli såååå tråkigt. Vad hittar ni andra hemmasittare på till nyår?
Eftersom jag har en fyrverkerirädd hund så bäddar vi i klädkammaren och så sitter jag där inne med dem och tittar film på min iPad. Om man bortser från hundens rädsla så tycker jag det är rätt skönt att stanna hemma på nyår. Vi tar det bara lugnt och slappar :)

Två än sålänge nyfikna men lugna killar :)

10844005_626613434128141_1969695315_n.jpg

Göte, den rödvita, klarade förra året fint, så det ska nog inte vara någon fara med honom. Minstingen Igor däremot är mer nervig överlag och har aldrig upplevt fyrverkerier förr, så vi får se hur han klarar 12-slaget när min idiot till granne smäller intill huset.

Eftersom jag har en fyrverkerirädd hund så bäddar vi i klädkammaren och så sitter jag där inne med dem och tittar film på min iPad. Om man bortser från hundens rädsla så tycker jag det är rätt skönt att stanna hemma på nyår. Vi tar det bara lugnt och slappar :)

Min stackare ligger under sängen och vägrar komma ut.

Mina katter gillade fyrverkerier, tror färgerna fascinerade. Hamstrarna sover än så länge, verkar inte bry sig. Dvärghamstern som är vaken lite till och från hela dagen har varit upp två svängar (det har smällt här mer eller mindre hela dagen men det ökar rejält nu) har i alla fall än så länge inte brytt sig. Få se hur det blir när de två stora vaknar snart. Om de bryr sig eller inte.

Min katt kom inspringande här nyss, tryckt mot golvet och gömde sig under möblerna :( Nu har det lugnat sig en stund igen med skjutandet så hon får lite ro.

Här har mina (jävla) grannar smällt sen kl 19. Gamla ponnyn är skotträdd och smittar av sig på den yngre. Jag går mellan att amma pyttis inne och så sitter maken i stallet, till att sitta där själv då lillan inte äter.

Smällare är så jävla onödigt.

13 år har jag bott här. Lugnt utom vid tolvslaget. Men i år. Vad fan är det för fel på folk?? Fölis är klart uppstressad, och de fick nyss en radio. Hörde korna flera km bort råma av smällarna :/ låter som kanonskott, och sen rullar de över bygden. Det där är fan inte raketer - det är bomber eller nåt.

Edit: inte grannarna som skjuter men några tokdårar bortanför skogen.

Två än sålänge nyfikna men lugna killar :)

10844005_626613434128141_1969695315_n.jpg

Göte, den rödvita, klarade förra året fint, så det ska nog inte vara någon fara med honom. Minstingen Igor däremot är mer nervig överlag och har aldrig upplevt fyrverkerier förr, så vi får se hur han klarar 12-slaget när min idiot till granne smäller intill huset.
Har helt missat att du skaffat en till katt :)

13 år har jag bott här. Lugnt utom vid tolvslaget. Men i år. Vad fan är det för fel på folk?? Fölis är klart uppstressad, och de fick nyss en radio. Hörde korna flera km bort råma av smällarna :/ låter som kanonskott, och sen rullar de över bygden. Det där är fan inte raketer - det är bomber eller nåt.

Edit: inte grannarna som skjuter men några tokdårar bortanför skogen.

Stackars djuren! Här var det lugnt förra året så jag hade förhoppningar om detsamma i år, men icke. Vid 19 strax innan jag.tänkt ta in hästarna för säkerhetsskull, så började grannarna smälla, och hästarna springa. Vi har blixthalka och dom är barfota.... Så snabbt in med dom.

Här är det smällare och raketer, men då det är så nära så hörs det ordentligt. Jävla påhitt alltså!

Stackars djuren! Här var det lugnt förra året så jag hade förhoppningar om detsamma i år, men icke. Vid 19 strax innan jag.tänkt ta in hästarna för säkerhetsskull, så började grannarna smälla, och hästarna springa. Vi har blixthalka och dom är barfota.... Så snabbt in med dom.

Här är det smällare och raketer, men då det är så nära så hörs det ordentligt. Jävla påhitt alltså!

Hörs ordentligt här med, därför jag undrar vad fan de skjuter. Visste jag inte det var nyår skulle jag vara övertygad om att bombplanen kommit :/ normalt hörs det bara dämpat, mer puffar. Tack gode Gus den skotträdda hunden är död.
Fölis är ganska sönderstressad av de där kanonskotten och ska de hålla på såhär med raketer är jag seriöst orolig för honom vid tolvslaget.
Det är dags att förbjuda den här skiten nu. Skjuta på fastställd plats av proffs. Vid tolvslaget!

Mina katter gillade fyrverkerier, tror färgerna fascinerade. Hamstrarna sover än så länge, verkar inte bry sig. Dvärghamstern som är vaken lite till och från hela dagen har varit upp två svängar (det har smällt här mer eller mindre hela dagen men det ökar rejält nu) har i alla fall än så länge inte brytt sig. Få se hur det blir när de två stora vaknar snart. Om de bryr sig eller inte.
Lyx :)
Smådjur är så jävla bekvämt på det viset, har aldrig varit med om att de brytt sig. Enda gången jag öht behövt ha smådjur i åtanke har varit när jag hade råttor i hallen och några ungar smällde raketer i trapphuset, det blev till att ringa ut polis och hålla koll så de inte skulle slänga in nånting i brevinkastet bara.

Har helt missat att du skaffat en till katt :)
Nämen, fy :D Han har bott här och ställt till satyg sen i juni :)

Jag gillar inte raketer, anser inte att man håller på med sånt om man är djurvän. Det finns inga ursäkter.
Är lite rädd också, ett år kom det en raket in i huset och ett år råkade en klasskamrat/kompis illa ut, och han är idag, om han lever, ett kolli. Raketen smällde av vid pannan på honom och sprängde hans frontlob i bitar.

Jag vill gärna ha koll hemma, även om man bor på landet, så det inte börjar brinna hemma eller i stallet.

Liknande trådar

Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
825
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 372
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 178

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat