Ni som blir hemma på nyår...

Hörs ordentligt här med, därför jag undrar vad fan de skjuter. Visste jag inte det var nyår skulle jag vara övertygad om att bombplanen kommit :/ normalt hörs det bara dämpat, mer puffar. Tack gode Gus den skotträdda hunden är död.
Fölis är ganska sönderstressad av de där kanonskotten och ska de hålla på såhär med raketer är jag seriöst orolig för honom vid tolvslaget.
Det är dags att förbjuda den här skiten nu. Skjuta på fastställd plats av proffs. Vid tolvslaget!

Stackaren. Jag är så glad att hunden iaf är obrydd, och hoppas ynglingen inte tar efter för mycket av gammeln. Jag är absolut för förbud för allmänheten, och istället ha vid tolvslaget.vid angiven plats. Lätt att undvika,.mäktigare att titta på. Win win!

Drog igång en krigsfilm. Döljer ljudet ypperligt från smällandet. Vovven är dock stressad fast ej så mycket som han brukar vara.

Hunden sover. Katterna bryr sig inte. Soon-to-be fyraåriga ponnyn bryr sig inte. Men stackars fölis. Knappa 7 mån, kom i lördags. Han bryr sig.

Här händer tyvärr ingenting, släkt kollar på ngn tråkig Steve mcqueen film och jag ligger i sängen och önskar att kvällen snart ska vara slut. Katterna hoppas jag mår bra, förhoppningsvis gömmer de sig under pappas säng...

Undrar också varför de har smällt raketer i en timme!! Onödigt :mad:

Det är inte illa att prata med sig själv förrän man vid tappad röst börjar prata något slags hemmasnickrat teckenspråk med sig själv...
//Pratglad sjukling :angel:
Nej man får bra svar när man pratar med sig själv. Ibland pratar jag med mina djur, men i själva verket är det ju med mig själv jag pratar med, folk ska bara tro att det är vovven som jag samtalar djupa saker med! :o

Min katt verkar inte bry sig så jättemycket ännu. Satt nyss på broräcket medan det small i samhället en - två km fågelvägen bort.

Hästarna håller sig i schack än så länge.
Har stängt av så de bara kan vara någon meter utanför lösdriften på grusad del .
Snön har smält så det är moddigt plus halt, vågar inte ha dem springandes i hagen. Förra året blev ena halt när de sprang när någon vid tiotiden smällde av massor, jag var inte beredd och hann inte ut :(
När jag höll dem vid tolvslaget var de lugnare.

10881756_833958320000425_163652918_n.jpg

:d

Längtar efter att få lägga mig. Men grannen ska skjuta några raketer vid midnatt så det är bara att vara vaken och ta hand om hästarna. Jag hatar nyår. Jag vill bara få sooooooooova!

Vi har haft en ganska mysig nyår. Ätit trerätters tillsammans med svärföräldrarna och min mamma. Spelat Bingolotto och haft trevligt.

Även här har det skjutits raketer till och från sedan tidig eftermiddag, och ena kissen tycker verkligen att det är pest! Den andra bryr sig inte alls. Vet att det kommer bli tusen gånger värre vid tolvslaget, här skjuts det alltid massor av raketer.

Så, då var mitt pussel klart, frågan är bara om jag ska ha det som tavla eller inte... Och Vad ska jag nu göra för att fördriva tiden tills jag kan sova? :p
Grannen över har massa folk hemma, hört hur det har sprungit i porten, men än peppar peppar ta i trä, hör jag dom inte mer än att dom skrattar högt mellan varven, förutom ett mysko uppskruvande av musik i typ 5 sec. Hoppas det inte blir mer av det.
1512414_10154992855265114_7886256813882187370_n.jpg

Hunden sover. Katterna bryr sig inte. Soon-to-be fyraåriga ponnyn bryr sig inte. Men stackars fölis. Knappa 7 mån, kom i lördags. Han bryr sig.

Men stackars :(

Nya katten var lugn i kväll vid intag. Hästarna är ok, ska ut o mata vid halv ett tänkte jag.

Och nya fälttävlans-TR kom ut idag, perfekt nyårsläsning! Det och Crocodile Dundee på TV:n, saknar bara att någon langar hit ett glas oboy :angel:

Längtar efter att få lägga mig. Men grannen ska skjuta några raketer vid midnatt så det är bara att vara vaken och ta hand om hästarna. Jag hatar nyår. Jag vill bara få sooooooooova!
Jag ska upp och jobba imorgon, kl 8, men lär ju inte få sova förrän långt efter 12-slaget såvida jag inte tuppar av i ren utmattning. Är redan trött som f-n... Jag sällar mig till alla er som pratar om förbud. Fattar inte riktigt varför det ska vara så viktigt att privatpersoner ska få smälla... Massa pengar som går upp i rök samtidigt som de traumatiserar såväl djur som människor och sabbar miljön. Finns i mina ögon inget i fyrverkerier som är så bra att det inte kan ersättas med ett mer hänsynsfullt alternativ (typ ljusspel eller nåt)

Min granne spelar någon konstig arabisk?, turkisk? orientalisk? discomusik...jag måste upp klockan 5 men har redan ställt in mig på att inatt blir det inte många timmars sömn. Får sova middag imorgon mellan jobbpassen istället.

Liknande trådar

Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
825
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 372
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 178

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka