Ni som blir hemma på nyår...

Jag orkade verkligen inte mer julmat så jag köpte luffarbiff poatisgratäng och sallad. Det äter vi medan vi tittar på Historieätarna.
Jag håller på med ett chokladmousse. Med moscavesirap och en dos rom.

Här är det i princip en vanlig kväll...

Hade tänkt satsa på en (enkel) tre-rätters men sonen ansåg att det var onödigt eftersom jag gjort smörgåstårta :D

Vet inte om jag orkar hålla ut till 12-slaget men om, så blir det att skåla i julmust. Har för övrigt mestadels tillbringat kvällen i stallet och ska strax ta en promenad med hunden:)

Just det där att vara vaken till 24 är fasen svårt! För några år sen somnade jag kl 22 och vaknade av raketerna kl 24, sen somnade jag vid 00.30 igen :D

Jag hade alternativ idag men jag har så ont i huvudet så jag stannade hemma själv med hunden. Vi har gått liten runda ikväll men ska ut sen igen, men då bara t stallet och ge hästarna extra hö lite innan 24.
Ingen fara med huvudvärken, jag tror det är min stress som kommer tillbaka nu när ja ska börja jobba på måndag igen.

Ikväll blev det tacos och nu dricker jag te. Sen blir det julmust, sourcreamchips och saltlakritsgodis. Finns choklad också. Och äppelcider! Tittar på the hobbit på dvd. Anmält mig till lite kurser. Mycket man hinner en sån här kväll :D
Hunden fick ett ben men hon sover nu.

Ja, jag antar att jag inte är den enda som blir hemma av någon anledning - i mitt fall sjukdom samt katt som aldrig upplevt fyrverkerier :p Men nyår hemma på egen hand brukar bli såååå tråkigt. Vad hittar ni andra hemmasittare på till nyår?

Sitter hemma med flickvännen. Blir tv skulle jag tro. Har en lyxcider alkoholfri som vi ska öppna vid tolvslaget. Jag åkte på vinterkräksjukan så inge planer på att sätta foten utanför dörren alls.

Kollade just på Dracula untold. Helt godkänd film.
Sen var jag nyss ute med hundarna, sista gången det här året. Nu ska jag slappa, kolla en till film, äta lite godis och sen sova.

Här har mina (jävla) grannar smällt sen kl 19. Gamla ponnyn är skotträdd och smittar av sig på den yngre. Jag går mellan att amma pyttis inne och så sitter maken i stallet, till att sitta där själv då lillan inte äter.

Smällare är så jävla onödigt.

Spela tvspel var tråkigt (rättare sagt det gick så jäkla dåligt att jag gav upp :p ) så nu sitter jag och tittar jag på Barnaskrik och Jäkelskap istället :D Inte jättelyckat när man hostar som en jäkla dåre, går inte så bra och skratta då

Vanlig vardagsmat men lite uppiffad dukning. Nu ska jag se om jag kan hitta Grevinnan och betjänten på engelska (bara vägrar se den dubbad på tyska) det ska finnas på någon kanal någonstans.
10906021_10152964635450281_2045937145879886290_n.jpg

Just kommit tillbaka från en hundpromenad, inte en enda bil ute! :)

Grannar med barn verkar inte vara hemma, vilket antagligen begränsar fyrverkerierna, gott! Ser ju de andra på avstånd, OM jag håller mig vaken:o I annat fall får väl sonen väcka mig:p

Här har mina (jävla) grannar smällt sen kl 19. Gamla ponnyn är skotträdd och smittar av sig på den yngre. Jag går mellan att amma pyttis inne och så sitter maken i stallet, till att sitta där själv då lillan inte äter.

Smällare är så jävla onödigt.

Håller med. Det finns en bra anledning att bo utanför all civilisation och ha kilometervis till närmaste granne. Har inte hört en enda smäll i år än.

Det brukar bli nån enstaka raket vid tolvslaget - men de 2 senaste åren har jag sovit som en stock vid det laget.....

åt färdig pasta carbonara, hunden fick smaka lite. Det smäller till och från men vi får se vid 24 vilka som är hemma
Grannen spelar dansband så jag spyr..försöker överrösta det med tv:n vilket är skitjobbigt då jag normalt har så lågt att bara jag hör
Hunden vilar just nu så det är skönt

Håller med. Det finns en bra anledning att bo utanför all civilisation och ha kilometervis till närmaste granne. Har inte hört en enda smäll i år än.

Det brukar bli nån enstaka raket vid tolvslaget - men de 2 senaste åren har jag sovit som en stock vid det laget.....

Jag bor i skogen, men har dessvärre grannar ändå. Som sagt innan har dom skött sig bra, men iår får dom verkligen botten betyg! Och ett samtal imorgon, går jag över ikväll är det risk för att jag startar en grannfejd.

Liknande trådar

Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
825
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 372
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 178

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat