Precis. Själva där och då vara själv är bara skönt. Men det skvallrar om livet i stort...
Jag är tusen ggr hellre hemma än deltar i dricka huvudet i småbitar-rejset. Men lite middag och sådär skulle vara trevligt.
Precis så. I år är första gången jag faktiskt sitter helt ensam (nåja, jag har katten) på nyår. Har varit beredd på det ett tag, men hoppades in i det sista att någon skulle höra av sig. Och iofs var det en person som frågade om jag kunde hänga med honom till ett par (tidigare) gemensamma vänner, men han vet liksom inte att personerna han ska till inte har pratat med mig sen i augusti, så jag avböjde Sen ringde mamma i förmiddags och sa att jag ju såklart får komma till dem, men det känns faktiskt inte mindre ensamt egentligen, att hänga med föräldrarna och deras pensionärsbekanta på nyår Så jag stannar i soffan med katten. Och hoppas på att det blir mindre ensamhet under nästa år.
Det som gör nyår värre än andra vanliga onsdagskvällar är väl just känslan av att alla andra umgås med varandra men ingen har velat ha med mig. Det är lite trist. Inte för att jag nödvändigtvis vill supa huvudet av mig, för det vill jag aldrig, men det är ju trevligt att umgås med andra människor.