Ni med Reptiler! *bildtråd!*

S

suddis

Tycker det skulle vara kul om ni som har reptiler hemma kunde lägga upp lite fina bilder på era älsklingar! Kan vara kul och veta vad ni har! Kanske även lite kort info?

Jag kan ju starta! Har två st Leopardgeckos som jag köpte i våras, en hona och hane på något år...

Sv: Ni med Reptiler! *bildtråd!*

har haft massor av reptiler men håller på att lägga ner nu. Tiden finns inte och jag ska försöka satsa mer på att jobba för föreningen (tropikförening)

Det som finns kvar är

Mjölksnok (anery)
2 kungspyton
2 råttsnokar (radiata)
2 dabbagamer
1 varan

Har oxå reptiler som ja vill sälja av, men hur blir man av med dom ???? :crazy:

Det brukar inte vara allt för svårt, beroende på vad du har?

man kan ju alltid lägga in annons på typ repti.net, fast där är det ju väldigt blandar med folk....

jag brukar åka runt mycket på mässor, om man lägger ut en annons om att man kan ta med djuret till en mässa så brukar det vara folk som nappar, men som sagt, ibland är dom ju en bit ifrån där man bor! :crazy:

Tycker det skulle vara kul om ni som har reptiler hemma kunde lägga upp lite fina bilder på era älsklingar! Kan vara kul och veta vad ni har! Kanske även lite kort info?

Jag kan ju starta! Har två st Leopardgeckos som jag köpte i våras, en hona och hane på något år...

Men hur söta får man bli?:love:

Jag har en grönleguan på 1,2 meter och så snart flytten är färdig ska jag hämta hem två gröna vattenagamer :love:

tips till er som vill sälja: Blocket.se

jag har annonserat över allt utan resultat!!!

Har 1 Karlifonisk Kungssnoks hona
2 majsormar honor
2 råttsnokar ett avelspar
Terrarier osv, men folk verkar ju inte vilja ha, och sen när man väl har ja då tror dom att allt är gratis!!! :crazy:

Åh! Vattenagamer! :love: dom e ju så fina! vad fick dig att välja just dom? intressefråga!

det har jag också märkt! man säljer t.ex. en orm, och om dom vill ha terrarie vill dom inte betala någe extra! Eh, nej tack! Terrarier kostar ju en liten slant om man vill ha ett bättre!

Hoppas du kan hitta någon som vill köpa!:bump:

reptil"branshen" är sne, det har den i princip alltid varit och kommer förbli skulle jag tro. Det mesta går att sälja till ett ok pris men då får man vara beredd att vänta. Normalfärgade majsormar går på ett par hundralappar på en mässa. Då kan man inte förvänta sig att många är villiga att betala massor mer någon annanstans. Åtminstone inte om dom har koll på läget.

Det är en bransh där djuren är billiga och tillbehören dyra. Det är klart folk inte vill betala :grin: dom förväntar sig att terrariet inte ska kosta 10 eller mer gånger så mycket som djuret. Vilket det ofta gör, djuren är tyvärr inte värda mycket. Långt ifrån vad dom borde vara iaf

Pojkvännens kedjesnok Nemi som är 1 år gammal.

21797063.jpg

Själv letar jag med ljus och lykta efter en tokaygecko (kalla mig tokig :D ) och hoppas kunna få mig en hem efter Expo Syd.

Åh! Vattenagamer! :love: dom e ju så fina! vad fick dig att välja just dom? intressefråga!

De ser lite ut som en grön leguan i mindre format. Jag hoppas att de ska vara lite mer lätthanterliga än Dexter som anfaller alla utom mig. När han inte är på dåligt humör för då kan inte jag heller hantera honom..
Så verkade de dessutom vara lättare att få tag på än basilisker som jag eg. vill ha. men de sägs vara skygga och det är heller inte kul.

jag har annonserat över allt utan resultat!!!

Har 1 Karlifonisk Kungssnoks hona
2 majsormar honor
2 råttsnokar ett avelspar
Terrarier osv, men folk verkar ju inte vilja ha, och sen när man väl har ja då tror dom att allt är gratis!!! :crazy:

finns terrariet/na i skåne är jag intresserad ;)

Vår tjej här hemma äter levande muspinkies för det mesta. I nödfall får hon fryst.

Tänkte visa mina gammla godingar jag hade fick tyvärr sälja dom för olik själ...

DSC01488.jpg

DSC01503.jpg

DSC01388.jpg

DSC01306.jpg

DSC01344.jpg

DSC01681.jpg

Jag har,eller det är sonens,två majsormar,en orange och en grå,Zigge och Zorro,grabbarna är runt 8 år,och runt 130cm långa!
Lite matt i färgen,men han håller på att ömsa!
Inte världsbästa bilden,det är bara ena ormen,den andra ligger i kokosnöten,men bild kan komma senare på honom!
23094076.jpg

Liknande trådar

Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 327
Senast: Kajsalisa
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 950
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar