Många som skrivit mycket tänkvärda saker. Tänker att just den här texten sammanfattar rätt bra även min känsla, att även om jag kämpar igenom med min vilja (annars hade jag fått ha porslinshundar nu..) så är det så tråkigt och motigt och det gör mig faktiskt ledsen att ständigt behöva bråka o diskutera när jag vill syssla med det jag lever för. (Förutom barnet såklart.) Det är så ledsamt att något man behöver för att må bra, det enda jag gör utöver hemmet, ska vara en sån källa till konflikt att jag inte vågade ta upp det på flera dagar efter att jag tittat på valpen. För det kändes extra mycket den här gången, han har ju alltid sagt att när vi flyttat, DÅ kommer det vara helt lugnt.. och jag var liksom så rädd att det inte skulle visa sig vara så. Så är det
precis som det alltid varit. Gnäll varvat med tjurighet varvat med ilska. Och en massa antydningar om att jag borde betala mer saker på huset om jag nu har råd med en valp. Att jag nyligen sålt en egen uppfödning och därmed har en grundplåt där viftades bort.
Jag är mest ledsen. Först var jag arg. Det här känns uselt för framtiden. Jag kommer inte må bra om jag ständigt motarbetas i att hålla på med det här. Man behöver inte tycka att det är det minsta kul med hundtävlingar eller avel, och han har aldrig ens varit i rummet när det är valpning osv, men att bara inte tjafsa och bråka hade känts som en fördel. Tänker avundsjukt på de som har partners som stöttar deras projekt och iaf lite artigt försöker ställa nån fråga om hur det går osv. Här vågar jag inte ens säga att en foderhund är parad innan dräktigheten är ett faktum för att slippa bråk i månader i onödan.