Neeeeeeeeej!!!!!

Skicka ett PM eller hojta på fb om du vill ventilera lite.

Låter som både du och din pappa har fina tankar om hur ni vill hedra din mamma. En sista tur med honom, rosor i havet från dig.

Idag förs mamma till sista, eviga vilan...:cry:
Jag själv har kommit in i en annan fas nu - kroppen och själen vill börja återhämta sig och bearbeta, det känns bra och det ska få ta den tid det tar...

Jag hoppas att solen lyser över din pappa när han hämtar din mamma. Jag hoppas att allt går bra och att det känns bra för er alla.

Vad skönt att du har kommit i fas med dig själv och kan börja bearbeta din svåra förlust. Precis som du skriver så får det ju ta den tiden det tar. Sorg kan man inte forcera.

(Nästa gång du behöver prata så skicka gärna ett hej på fb. Jag är inne väldigt ofta och svarar självklart så fort jag kan.)

Många varma kramar.

Det är jag som inte är något att ha...jag kan inte bete mig (och så har det alltid varit, mitt humör, mina utbrott förstör allt och alltid...) jag trodde att det skulle bli ändring men...nä.
Nu är jag helt knäckt :(

Du är visst något att ha. Det du går igenom just nu är fruktansvärt! Du måste få bearbeta på ditt sätt, i din takt. Det är din sorg.

För den som står bredvid är 4h bra.
Håll i
Håll om
Håll ut
Håll tyst (eller håll käft, som min sambo ändrat det till)

Det är jag som inte är något att ha...jag kan inte bete mig (och så har det alltid varit, mitt humör, mina utbrott förstör allt och alltid...) jag trodde att det skulle bli ändring men...nä.

Men kära du, det är INTE något fel på dig! Du har precis förlorat din mamma och din partner kunde inte hantera det utan uppförde sig som en barnunge (ja, jag vet att han har egna problem). Du har ju kommit jättelångt i att må bättre och förstå (och hantera) hur du reagerar. Att man får utbrott och gråtattacker mitt i en sorg är inget ovanligt.

*stor kram*

Sluta nu!!! Du är VISST något att ha!!! Men en partner som inte kan stå vid din sida i en fruktansvärt jobbig situation är inget att ha!
Att förlora någon nära är enormt jobbigt och man reagerar olika, en del väldigt mycket, en del mindre. Sorgen MÅSTE man få ta sig igenom på SITT sätt.

I annat fall kan man aldrig läka ihop igen! Du ska absolut inte behöva "hålla ihop" för någon annans skull. Din sorg är DIN! Varje sorg är unik. Sörj inte HONOM, sörj din mamma. Låt sorgen komma och ta hjälp om de som finns runt dig (släkt, vänner, buke...)

Stora KRAMEN till dig!!:love:

Hoppas att det känns lite bättre nu efter vår glassdejt. Och här kommer citatet du efterfrågade: "ta alltid ut lycka i förskott, det värsta som kan hända är att du varit glad i onödan". Det kommer säkert bli en fin födelsedag ändå :)

Och jo, du är visst nåt att ha! Det vet jag alldeles säkert!

Han är varken den första eller sista som sticker p.g.a mitt humör...jag vet att jag förändrats åt det bättre på alla sätt, men i den värsta av alla tänkbara kriser, så sticker han när det börjar lugnat sig??
Jag kan ju tycka att han borde ha visat något innan...inte ens när mamma var dålig visade han några känslor...allt höll han inne. Fastän jag verkligen bad honom uttryckligen (flera gånger förresten, om väldigt mycket) att tala om/visa hur han känner. Men nej.
Ååååååååååååååååh!!! :cry::cry:

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 151
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 904
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 685
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 972
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka