Neeeeeeeeej!!!!!

Till dig, mamma...:love::love:
wpid-20140528_132759.jpg

Idag är det en vecka sedan begravningen.
Snart 1/6, vilket betyder att det är en månad sedan hon gick bort - en månad utan älskade mamma...
Jag är den första som kommer behöva "fira" födelsedag utan henne, i slutet av juni skulle hon ha fyllt år och mormor fyller år några dagar efter det...
Det blir en tuff månad :cry:

Idag är det en vecka sedan begravningen.
Snart 1/6, vilket betyder att det är en månad sedan hon gick bort - en månad utan älskade mamma...
Jag är den första som kommer behöva "fira" födelsedag utan henne, i slutet av juni skulle hon ha fyllt år och mormor fyller år några dagar efter det...
Det blir en tuff månad :cry:

Första året är tuffast, det blir bättre så småningom även om det är svårt att tro på i det läget du befinner dig nu. För mig tog det drygt ett år innan jag kunde tänka på min far med glädje oftare än med sorg över att han försvann ur mitt liv alldeles för tidigt. Underbart fin tatuering du har gjort. Massor av kramar till dig.

Mamma...
För exakt en månad satt jag vid din sida, höll din hand - som fortfarande var varm, lyssnade på dina andetag och pratade med dig.
Pratade länge om gamla minnen, allt vi upplevde tillsammans, hur mycket du betyder för mig, hur mycket jag älskar dig - och hur otroligt mycket jag kommer sakna dig.
Du var den klokaste, varmaste, finaste, starkaste...alltid. Det är så jag kommer minnas dig.
Dig, och den värme du spred omkring dig, jag är dig evigt tacksam för allt...
Någonstans visste jag att den kvällen skulle bli vår sista - jag ville hoppas på ett mirakel, men det kom inte.
Du somnade in så fridfullt och även om du nu är fysiskt borta för alltid, så finns du alltid med oss, bland oss, inom oss...med din värme, all den kärlek du bar på och gav oss.
Det kom inget mirakel den kvällen - men att jag fick ha dig i mitt liv, som min mamma, i 29 år, DET är ett mirakel.
Jag älskar dig, tänker på dig och du kommer alltid att finnas med mig...med oss.

”Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag och något alldeles oväntat sker. Världen förändrar sig varje dag men ibland blir den aldrig densamma mer.”

Älskade mamma, vila i frid tills vi ses igen-

Jag är så glad för din och för din mammas skull att ni fick den där sista kvällen-natten tillsammans. Tänk vad fint för din mamma att få somna in till din röst som berättar hur mycket du älskar henne. Så hade jag velat somna in. Så tryggt och så kärleksfullt :love:

Stor varm kram till dig :love:

Ja det tror jag absolut också. Du fanns verkligen för din mamma när hon behövde dig som allra mest. Det kanske inte lindrar din sorg men du ska vara väldigt stolt över att du gjorde det. Att du orkade det. Det är inte alla som hade gjort det.

Tack älskade vän :love:
Jag har fått ordning på födelsedagen nu, så jag tror den kan bli bra ändå :)
Blir lunch med pappa och bästa kusinen :love: och sedan dagskryssning med bästa vännen till Åland :)

Men åh vad glad jag blir för din skull :) Det åter ju som att det kan bli en jättetrevlig dag ju!
Härligt :love: jag tror verkligen att det är jätteviktigt att du planerar den som du gör.

Jag funderade på om jag skulle ta med en ros eller två och liksom "släppa" dem från båten...för mamma...är det dumt? På något vis kändes det fint, men det kanske mest är konstigt?
Förstår ni hur jag menar?
De "lösa" blommorna från begravningen la pappa ner i ån vid huset (där vi alla badat sedan vi varit små) och det tyckte jag kändes så fint, att jag ville göra något liknande...

Jag blev helt tårögd när han berättade hur han tänkt hämta urnan i veckan här...de var ute på så otroligt många utflykter med motorcyklarna tillsammans, så han tänkte helt enkelt hämta hem henne med mc:n så de får en sista färd tillsammans :love:
I toppboxen (heter det så?) kommer han liksom bädda med blommor och grejer för att göra det fint för henne...
Hoppas solen lyser på dem under denna färd :love:

Jag tycker att det skulle vara jättefint att släppa blommor så ifrån båten och om det känns bra för dig att göra det så tycker jag att du ska göra det.

Så vackert det måste ha varit med alla blommorna i ån:love:

Det känns verkligen så rätt som din pappa har tänkt hämta askan. Vad fint utav honom att han tänker sig en sista tur tillsammans med sin fru :love: Jag hoppas också verkligen att solen kommer lysa över dem.

Jag tycker att det skulle vara jättefint att släppa blommor så ifrån båten och om det känns bra för dig att göra det så tycker jag att du ska göra det.

Så vackert det måste ha varit med alla blommorna i ån:love:

Det känns verkligen så rätt som din pappa har tänkt hämta askan. Vad fint utav honom att han tänker sig en sista tur tillsammans med sin fru :love: Jag hoppas också verkligen att solen kommer lysa över dem.
Det märks att hans sätt att bearbeta är att tänka ut just sådana här praktiska saker så att det verkligen känts rätt...så har det liksom varit hela vägen :love:

Det finns inget rätt eller fel, man måste bara det som känns rätt för en själv!!:love:
Tycker andra att det är märkligt så får det stå för dem..... Antagligen har de inte varit i samma sorg, för vi handskas ju alla olika med sorgen.
Gör det du mår bra av:love:

Tack vännen! :love:
Jag har bestämt mig för att det är en sak jag vill göra, ska se om jag kan hitta en lila ros någonstans, och/eller en fin röd, en vit eller om jag hittar någon annan färg som känns "rätt" :love:

Förresten, är det någon här som har lite tid över? Jag skulle behöva ventilera lite med någon, privat :(

Jag har massor med tid! <3 Jag tycker att du gör rätt i att ta med dig en ros att släppa i havet. Som vi sa, det är något speciellt med havet. Så oändligt, livsfarligt, underbart och vackert.

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 151
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 904
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 685
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 972
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31