Neeeeeeeeej!!!!!

Varit vaken och hållt igång heela dagen.
Började med att äta frukost i den vackra parken nära där jag bor, så fridfullt och samtidigt se hundar som plaskar omkring i bäcken :love:
Sedan ner på stan för att fixa halsband och lite annat.
Sambons deo från TBS var slut, så jag gick in och köpte en ny till honom, i kassan ser jag en hög med "v.i.p-inbjudningar" och sa att en sådan ville jag ha :D
(Det fick jag, såklart!)
Därefter ut till stallet, tyvärr var gänget alldeles för "på" (speciellt en av dem) så det blev lite för jobbigt. Jag pysslade med hästen istället (annars hade jag snart blivit förbannad...) och så red vi alla en sväng.
Efter stallet gick jag iväg och duschade, sedan blev det "parkhäng" med gruppen, en del roliga inslag :p
Därefter drog jag med bästa vännen och en annan vän ner på stan, vi åt mjukglass, köpte godis (tills imorgon för min del) fuldansade ("klappa händerna" fågeldansen, macarena och "las ketchup...mitt på stora torget.
Hjälpte till att gratta en som verkade fylla år, jag kollade läget med en man som ramlat omkull (men som fick hjälp av en som jobbade i närheten) jag kände bara att jag inte kunde gå därifrån utan att veta om han var okej, sedan gick vi och tramsade runt en stund till innan jag åkte hem.
Väl hemma tände jag ljus och grät en skvätt (nåja...) men förvarnade sambon och sa att det var "lugnt" men att jag skulle säga till om det blev för jobbigt.
Så nu är allt "ok" för morgondagen ändå. ..men jag vill inte. ..! Inte mamma! :cry:
Måste försöka sova...måste...
Jag hoppas/tror/vet att ni är med mig imorgon!
God natt, och kram på er! :love:

Tänker på dig. Hoppas att det känns ok ändå. Enligt egen erfarenhet är det som "skönt" att det är över och man kan tänka på sin sorg utan störande praktiska saker som begravning, vad man ska klä sig i etc. Fint att du kunde förvarna sambon. Det måste betyda att ni blivit hyfsat överens om hur saker ska hanteras runt sorgen.

Så otroligt vackert, starkt, mäktigt och fint var det idag...
Allting var så perfekt, så fint och så värdigt...en finare "sista resa" kunde hon inte ha fått :love:
Min fina, underbara kusin sjöng "Aldrig ska jag sluta älska dig" så otroligt vackert att inte ett öga var torrt...
Åh...:cry::love:

Sorglig, ofattbar och tragisk, men ändå så stark, fantastisk och magisk - så kan man väl sammanfatta dagen...
Jag mår illa :(

Det låter som att det sista avskedet blev precis så fint som det kunde bli @whwycd .
Att du mår illa nu är inte konstigt alls för du är helt dränerad på energi och då mår man långt ifrån bra. Tillåt dig nu att göra och känna precis som du gör. Om du vill ligga i sängen hela dagen i morgon så är det helt okej och vill du göra något annat så är det lika okej. Det viktiga är att du gör det du vill göra och bara tänker på dig själv för en gångs skull nu. Du behöver samla energi och kraft och långsamt ta dig upp till ytan igen så att du kan fortsätta din väg genom sorgen. Jag lider verkligen med dig och jag hoppas att du iallafall får sova så att kroppen får återhämta sig så mycket som möjligt.

Många varma kramar <3

Så är det söndag, och mors dag.
Ringde mormor igår och frågade om jag kunde få vara hos henne för att liksom "fira"/prata/minnas tillsammans med henne. Min mormor, mammas mor, närmare än så kommer vi inte när mamma inte finns bland oss :cry:
Så det ska jag göra idag.
Igår var jag och köpte en silverkedja som passade bra till brythjärtat, nu räknar jag med att det sitter kvar...
Hon som hjälpte mig var dessutom så himla rar. Jag sa som det var så att hon kunde hjälpa mig att välja rätt, ett som håller "i vått och torrt" men som också passar till hjärtat och hon hittade verkligen en perfekt (hennes jobb, jag vet) som inte var så dyr, jag hade 25% rabatt i födelsedags- (det också :( )check men hittade den inte...så sa hon "jag slår in den åt dig ändå du :)" och det var så fantastiskt snällt :love:

Men usch ja, nu börjar det.
Jag fyller år snart, mamma skulle ha fyllt om ganska exakt en månad, mormor strax efter det...:(
Förresten, vart finns det minneslundar här i/nära stan?

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 151
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 909
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 685
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 972
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX