Åh! Igår brast det fullständigt! "Äntligen" känner jag...
Dock skrämde jag slag på sambon när jag satt och ylade som en varg (tro mig, i det läget kunde jag inte bry mig mindre...) och när det väl lugnat sig blev han typ...ego
"fattar du hur jobbigt det är för mig?" (ja) "hur rädd jag blev?" (typ...) "jag trodde du skulle få ett anfall...(näpp, att gråta hysteriskt är inte något anfallsframkallande) "Jag försökte bara hjälpa..." (förvisso, men att sitta typ i knät på någon som behöver utrymme, vilket han vet, och säga "andas! Du skrämmer mig!" gör nog mer skada än nytta...)
När jag sedan sa att "Nu är jag ensam i familjen, bröderna har pappa - pappa har bröderna...jag har ingen, för mamma är borta..." "JAHA RÄKNAS INTE JAG?!?!" Och så blev han förbannad
Han måste nog prata med någon om kris/sorgehantering och vad han kan göra (för sig själv inte minst - jag klarar mig på mitt sätt) för att stå ut. Men vem? Och hur? (han går hos psykolog, ibland - men det är samma som jag går till...) och jag känner bara att JAG faktiskt inte KAN ta hand om honom nu, utan att han måste hitta något som fungerar för HONOM.
Jag vill ju inte förlora honom, men jag vet inte om jag pallar att ha honom så tätt inpå när sorgen/chocken slår till mig, som igår...jag VET att han vill hjälpa - och att han i princip får panik, och att han inte vill lämna mig "i sticket" men...ååååh!!
Jag funderade på att stanna kvar efter begravningen, men undrar om det är en så bra idé...samtidigt är det kanske ingen jättebra idé att åka hem med honom heller...
Hjälp