Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Alla tar saker för givna. Det hoppas jag att vi kan vara överrens om.

Suck, jo, men vem tar de saker vi diskuterar nu för givet?
Vi diskuterar hålla upp dörrar, betala notan på första dejten osv, om du glömt...

KL
Rätt intressant det här om jag synar mig själv. Ibland är jag så mycket mansgris att och spelar med i könsspelet. Ja jag har bjudit på dejter.

Vissa andra dagar är jag mycket mer jämställd för då har jag inte betalat.

Som väldigt mycket annat i den här tråden så tycker jag att många övertolkar saker vansinnigt mycket.

KL
Rätt intressant det här om jag synar mig själv. Ibland är jag så mycket mansgris att och spelar med i könsspelet. Ja jag har bjudit på dejter.

Vissa andra dagar är jag mycket mer jämställd för då har jag inte betalat.

Som väldigt mycket annat i den här tråden så tycker jag att många övertolkar saker vansinnigt mycket.
Då är jag en jävla mansgris för jag tar notan om jag inte skulle dejta Annika Falkengren då kan hon ta den ;)

Fast tar du notan för att du är man? Eller av någon annan anledning?

Jag kan bara tala för mig själv. Om jag vill träffa en person en gång till så tar jag notan - för då hoppas jag att personen vill träffa mig igen (eller jag kanske har betalningen som en gisslan - skitsamma det får jag ta) och då kan den ta notan. Nu är jag inte ute i dejtingdjungeln, men jag gör så när jag träffar nån jag vill träffa igen kompis, vän, släkt you name it.

Då är jag en jävla mansgris för jag tar notan om jag inte skulle dejta Annika Falkengren då kan hon ta den ;)

En gentleman i mina ögon!
...men jag förutsätter inte att du betalar på vår första date, och jag kräver det inte heller ;)...och får du för dig att jag är Annika Falkengren så blir jag inte sur.

Fast tar du notan för att du är man? Eller av någon annan anledning?

Jag kan bara tala för mig själv. Om jag vill träffa en person en gång till så tar jag notan - för då hoppas jag att personen vill träffa mig igen (eller jag kanske har betalningen som en gisslan - skitsamma det får jag ta) och då kan den ta notan. Nu är jag inte ute i dejtingdjungeln, men jag gör så när jag träffar nån jag vill träffa igen kompis, vän, släkt you name it.

Det faktum att jag är man är säkert en delförklaring till att jag ibland har tagit notan.

Jag har också testat det där med att ta notan om jag vill träffa någon igen men det är en riktigt dålig taktik. Dels riskerar jag att bli den som betalat allt om det inte blir en till dejt och dels kräver man en motprestation för att man betalat och det är inte alls snyggt egentligen. Så så tänker jag inte längre.

jag hade inte brytt mig i att jag betalat allt om det inte blev fler dejter (eller som i mitt fall bara att man träffas igen), det är hamnar på shit-happens kontot. Men du har rätt i det med motprestation litegrann, fast vill den andra inte träffas så ...skitsamma liksom.

Jag tycker verkligen att det är hemskt att en man ska känna att han borde ta notan/tar notan just bara för att han är man.

jag hade inte brytt mig i att jag betalat allt om det inte blev fler dejter (eller som i mitt fall bara att man träffas igen), det är hamnar på shit-happens kontot. Men du har rätt i det med motprestation litegrann, fast vill den andra inte träffas så ...skitsamma liksom.

Jag tycker verkligen att det är hemskt att en man ska känna att han borde ta notan/tar notan just bara för att han är man.

Men är det så verkligen ?? Om en man betalde notan för mig så tänker jag inte för att det är en man , utan för ...ja, tack så mycket liksom

Det vet jag inte. Jag är inte man.
Det är inte heller så att jag tycker det är hemskt om en man tar notan rent generellt, men gör han det av den enda anledningen att han är man s tycker jag att det är rubbat, typ alla andra anledningar är bättre. Nästan

Jag svarade på TomasN's post:
Det faktum att jag är man är säkert en delförklaring till att jag ibland har tagit notan.

Och just det tycker jag är gräsligt.

Jag har en väninna som äter ute ganska ofta, med sin man.

I MINST 75% av fallen så läggs notan framför mannen trots att det alltid är hon som ber om den.

Det är verkligen gräsligt.

Jag har en väninna som äter ute ganska ofta, med sin man.

I MINST 75% av fallen så läggs notan framför mannen trots att det alltid är hon som ber om den.

Det är verkligen gräsligt.

Det där märker jag av väldigt tydligt med min sambo. Mycket mer med honom än med tidigare pojkar jag umgåtts med. Vet inte om det kanske beror på att han enligt normer och grejer anses väldigt "manlig" - stor som ett hus, skäggig och med en ganska fin & stor utstrålning av lugn och någon slags självklarhet. Måste vara något sådant med tanke på att jag inte märkt det innan, med andra.

Delvis att notan alltid placeras vid honom, men även, och ännu mer tydligt, att det alltid av t ex serveringspersonal anses att det är HAN som ska beställa. Är hans öl slut kommer de farande och frågar om han vill ha mer, själv får jag snällt vänta tills bådas öl är slut innan någon kommer. Ofta frågar de honom vad "vi vill ha", och vänder sig direkt till honom som om de förväntar sig att han ska beställa åt mig också. Nästan aldrig vad jag vill ha.

Skapligt frustrerande.

Det är inte heller så att jag tycker det är hemskt om en man tar notan rent generellt, men gör han det av den enda anledningen att han är man s tycker jag att det är rubbat, typ alla andra anledningar är bättre. Nästan

Men hur vet man varför en man betalar?
Skulle du, om du skulle vara på en date, fråga mannen "betalar du nu för att du är man, eller för att du annars bara vill?" I ena fallet skulle du inte låta honom bjuda och inte heller vilja träffa honom igen, och i andra fallet skulle du tacka och ta emot och kanske vilja träffa honom igen.

Jag svarade på TomasN's post:

Och just det tycker jag är gräsligt.

Jag tror inte det går att avgöra exakt varför jag tar notan de gånger jag gör det. Det går inte att dra någon linje mellan vad jag gör bara för att jag vill och vad jag gör för att jag är man. Jag är ju inte ens medveten om det själv.

Egentligen stör det inte mig så mycket för jag har råd med det. Jag har dock inte lust att träffa någon som vill bli försörjd.

Det finns många sätt att ta reda på det.
Det går att fråga rakt ut - om inte annat så kan man nog få en mycket intressant diskussion runt ämnet.

Eller så är jag mer subtil, ber att få dela notan och om han då insisterar på att betala så skulle jag absolut fråga varför.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 569
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 745
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 210
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 256
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka