@Mabuse hemmafruar är väl relativt vanligt nu upplever jag, som förvisso lämnat stan. Vårdnadsbidraget har öppnat för liknande möjligheter och jag skulle själv önska att jag var hemmafru eller bara deltidare ibland. Vi har den ekonomiska möjligheten men det känns ganska korkat att sluta jobba och tappa SGI och bli oattraktiv på arbetsmarknaden då det kan bli en stor förlust vid eventuella sjukdomsfall av mer allvarlig sort.
Senast för ett par dagar sedan gnällde jag inför sambon om att jag inte har lust att jobba utan hellre tar hand om barn varpå han tyckte att jag ju egentligen inte behöver jobba för att vi ska gå runt. Jag är såklart glad att han öppnar för möjligheten men jag har hjärna nog att se vilka problem det kan ställa till för framtida ekonomi, pension osv.
Senast för ett par dagar sedan gnällde jag inför sambon om att jag inte har lust att jobba utan hellre tar hand om barn varpå han tyckte att jag ju egentligen inte behöver jobba för att vi ska gå runt. Jag är såklart glad att han öppnar för möjligheten men jag har hjärna nog att se vilka problem det kan ställa till för framtida ekonomi, pension osv.