Sv: När blir DU rädd?
Lite hoppfegis måste jag erkänna att jag är
men det lustiga annars är att hästen får göra det mesta när jag sitter på henne... utan att jag blir rädd... det hjälper ju liksom inte om jag stissar upp mig när hon reagerar och studsar runt för nåt.
Eller som på en promenad då hon var precis på vippen till panik när vi skulle passera ett grisstall... varje steg var en avvägning mellan om hon skulle "bara" vara hysterisk och stegra, men stanna kvar, eller bara slita iväg med sina 600kg och skena hemåt.
Då är jag lugn......
men om jag börjar tänka på vad som KAN hända när man rider/hanterar hästar så kan det bli som en isklump i magen...
och särskilt när jag tänker på om min systerdotter, syrran eller medryttaren FeatherCloud sitter på om det skulle hända ngt hemskt..
DET skrämmer mig att bara tänka i de banorna
Men aldrig när jag själv rider/håller på med hästar...
lite lustigt, men jag antar att det bara är sånt man kan räkna med att man börjar bli gammal och klok... respekterar att det är stora starka djur, utan att vara rädd för dem.
Vad som riktigt gjorde mig livrädd var i december när vi var påväg hem från en hoppning och jag körde bil bakom transporten...
min häst hade inte varit lugn på hemvägen och sista biten innan vi var hemma ramlade övre luckan ner och jag såg att min häst hade lagt sig i transporten... Då var matte JÄTTERÄDD!
(tur att det gick bra iaf...)