Nån som ger Klass?

Sv: Nån som ger Klass?

Åh , va bra :D

Ska iväg i köpa nu....men det är ju knepigt att en såpass stor stad som Karlstad inte har en åf....
Nu är jag trött på att bruka 6-8 bajspåsar om dan ( till 2 voffsar)

Ger du full eller halvfodret ?

Har använt oss av det märket i minst 20 år!
Även om det är kladdigt så ger jag det gärna till hunden, jag menar kan jag plocka upp hundbajs och göra ren öron, kan väl lite grisande med mat inte vara så farligt. :D

Helfoder. Är jättenöjd. Schäfertiken sket i början något helt groteskt..alltså det var något fruktansvärt. Halvporöst och nästan gult i färgen-det var doggy hon fick på sitt förra ställe.
Nu får hon klass och har plötsligt blivit blank och fin i pälsen, gått upp i vikt (vilket verkligen har behövts) och hon tycker det är så förbannat gott!

Min lilla har också börjat få lite..och jojo! Han slickar både sin egen och hennes skål rena efter käket :D

Har använt oss av det märket i minst 20 år!
Även om det är kladdigt så ger jag det gärna till hunden, jag menar kan jag plocka upp hundbajs och göra ren öron, kan väl lite grisande med mat inte vara så farligt. :D

Nä , det är ju inga problemas :D
martha som torkat kladd från människor på mindre trevliga ställen....

Men dom slickar väl rent efter sig kan jag tro ?och nu på sommaren kan dom ju äta ute :idea:

Min "sch" har ju hunnit bli lite till åren så honom tänkte jag inte ge full dos...efter kastreringen så har han lagt på sig och dessutom blivit matglad :eek: ...så honom tänkte jag ge halv ranson + nåt lightfoder...typ

Jag ger Klass! Började för två veckor sedan och byter aaaldrig tillbaka igen.:D

Fast efter två veckor är det ju svårt att säga om det är bra. Att fodret är bra tvekar jag inte på. Men efter två veckor har det inte gett resultat på hunden än, jo kanske att den äter bättre, går upp i vikt mm. Men är ju så mycket mer.

Fast efter två veckor är det ju svårt att säga om det är bra. Att fodret är bra tvekar jag inte på. Men efter två veckor har det inte gett resultat på hunden än, jo kanske att den äter bättre, går upp i vikt mm. Men är ju så mycket mer.

Det har det helt klart gjort, må det så vara ett mirakel.
Hon sket gula boarormar när hon kom till mig,då gjorde jag ett foderbyte vilket resulterade i diarré..fodrade med fisk och ris och det blev bättre men inte bra. Tog chansen och gav henne en klasskorv..och sedan dess har hon skitit perfekt och mycket lite,lagt på sig vikt och äntligen vad det ser ut som börjat lägga på sig lite muskler, innan dess stod det stilla.
Ett foder som är så pass naturligt samt milt och lätt att tillgodgöra sig som klass går det i regel fortare med utan tvekan. Det är inte den enda hunden vars resultat blivit "plötsligt förbättrat" av det här fodret.

Ok, i vanliga fall kan man inte se ett fullt ut resultat på 2 veckor. Men bra att du gjort det.

Fast visst var det doggy din hund åt när hon kom?
Jag tycker hundar överlag skiter som elefanter av det och gärna blir lite lösa i magen. Men det är min erfarenhet.

Men det ska bli spännande att se, ock det känns bättre att ge ett foder ala naturell ( fast det innehåller ju säd) än kika runt o kolla alla innehållsförteckningar ( som nästan alla ser lika ut)

*martha som själv käkar lågkolhydrat, eller inga snabba iallafall*

Ok, i vanliga fall kan man inte se ett fullt ut resultat på 2 veckor. Men bra att du gjort det.
Nej fullt resultat har jag inte sagt något om någonstans. Resultatet jag sett nu räcker mycket gott för mig för att jag ska vara nöjd!
Precis som du säger har jag ju även själv varit förvånad över vilken förändring som skett på hunden.

Fast visst var det doggy din hund åt när hon kom?
Jag tycker hundar överlag skiter som elefanter av det och gärna blir lite lösa i magen. Men det är min erfarenhet.

Det stämmer, hon fick Doggy orginal. Men det var inte det som gjorde att hon fick diarré iom att hon ätit doggy tre år i sitt liv.

Men det ska bli spännande att se, ock det känns bättre att ge ett foder ala naturell ( fast det innehåller ju säd) än kika runt o kolla alla innehållsförteckningar ( som nästan alla ser lika ut)

*martha som själv käkar lågkolhydrat, eller inga snabba iallafall*

Ja jag skulle gärna ge alla mina färskfoder, men är lite bökigt tycker jag när man har så många.

Men de får alla lite av det varje dag, ihop med sitt torrfoder. Men mina får Nordic. Klass finns inte här.

Ja jag ger det! Tycket att det är bra, men lite bökigt om man är ute och reser...

Inte klass, men väl allt möjligt slaktavfall så mycket som möjligt och det är överlägset med kött/inälvor etc. till hundarna oavsett man ger det a´naturell eller i frysta klossar/korvar anser jag.

Hakar på i den här tråden.. Har suttit och kollat på Klass hemsidan, och orijen (hittade länkar i en annan tråd) och funderar på att testa klass..
Schäferhanen är alldeles för tunn efter löptik och sjukdom efter det, plus att han är kliig.. Är dessutom lagom imponerad av torrfodret som serveras och vägrar äta mer än en gång om dagen..

Det jag funderar lite över är det praktiska, hur stora förpackningar säljs det i? Har rätt begränsat med utrymme i frysen och kylen.. Så funderingen är att kombinera med ett torrfoder, men ngt annat än vad jag har idag, orijen verkade intressant.

Ja, här ges det klass. Hon har blivit finare i kroppen, pälsen är blank och fin, skiter bra. Hon är inte så förtjust i mat, men detta går ner lättare än torrfodret.

Jag har nu gett Klass i 6år Finns inte ett torrfoder som är i samma klass som färskfodret.
Helt suveränt alla hundar har stor förväntan på o få mat sen lätt o hålla dom i hull på det , fin päls har dom av det.Milt för magen jag märkte när jag fick hem både Jääkäri o Sisu bytte samma dag inge lös i magen eller nåt trots snabbt byte på 8v valpar.

förpackningarna är 0,5kg ser ut som ex risgrynsgröts förpackningar eller bruna bönor.

Enda kruxet är om man ska åka i väg med hundarna o det inte finns frys.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 221
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 515
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Som rubriken lyder så undrar jag vad ni har för foder till valp? Det finns ju mer val av foder än man kan räkna nästan! Min kom...
2
Svar
22
· Visningar
1 176
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 242
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka