Någon som NÅGONGÅNG lämnar bebis i bilen??

Sv: Någon som NÅGONGÅNG lämnar bebis i bilen??

Om jag lämnar barnet i bilen som står parkerad 5 meter bort från bankomaten; vad kan hända? Och varför i jösse namn skulle det få mig att börja parkera 45 meter från bankomaten eller springa iväg i ärenden i 15-20-30 minuter helt plötsligt?

Kanske inte just du och för andra inte helt plötsligt, men femmeterslämnandet gick ju så bra och har också gjort det alla gånger förut och helt plötsligt finns inte plats fem meter från automaten utan femton, och det gick ju också bra.

Och så vidgas femmetersgränsen omärkligt.

Spelar det någon roll om bilen står 5 eller 15 meter från automaten öht?
Det låter väl rimligt att man ska ha KOLL på ungen när den ligger i bilen även fast man lämnar den där? Så är det 20 meter och ett butiksfönster mellan mig och ungen när jag ska betala bensinen så är det väl så.

Lämnar inte vaken, ledsen, gråtande unge i bilen, och framför allt de äldre barnen som kan ta sig loss själva men inte är tillräckligt gamla att förstå konsekvenserna av sina handlingar skulle jag inte lämnat utom synhåll.

Kanske inte just du och för andra inte helt plötsligt, men femmeterslämnandet gick ju så bra och har också gjort det alla gånger förut och helt plötsligt finns inte plats fem meter från automaten utan femton, och det gick ju också bra.

Och sen ska den också vidgas mer ... och mer ... och mer...?
Nä, jag tror inte de allra flesta normalfungerande vuxna gör så.

Vissa gränser har man satt upp; för mig är inte gränsen satt vid att aldrig lämna barnet i bilen; däremot satt vid att aldrig lämna barnet ensamt i bilen utan att kunna se (eller höra) bil/barn.

Det innebär att om jag har den gränsen så har jag just den gränsen. Precis som de som aldrig lämnar barnet själv i bilen har sin absoluta gräns där.

(om någon däremot tror om sig själv att bli sådan att man liksom "vidgar" sina gränser om man inte håller benhårt på den "strängaste" gränsen så är det väl lämpligt att hålla sig på den nivån för sig själv).

Håller helt med dig. Skulle ens logiska tänkande liksom bli "förstört" av att man någon enstaka gång lämnar barnet i bilstolen med bilen under uppsikt?

Om jag lämnar barnet i bilen som står parkerad 5 meter bort från bankomaten; vad kan hända? Och varför i jösse namn skulle det få mig att börja parkera 45 meter från bankomaten eller springa iväg i ärenden i 15-20-30 minuter helt plötsligt?

Men lämna era barn i bilen då!

Shit, skulle i alla fall aldrig falla mig in. Börjar det till exempel brinna går det fort. Jag tyckte det var en bra idé att man borde göra det till en vana att ALDRIG lämna kvar i bilen. Men är man lat o bekväm så är man.

USch och fy vad hemskt! Hoppas barnet kom tillrätta!

Just den anledningen är min främsta till att inte lämna honom, tänk om någon skulle ta honom! Eller tänk om det är jättelång kö på macken och någon krånglar med kort, då skulle jag bli helnipprig.

Hellre lite jobb med att ta in och ut ur bilen än att någon skulle kunna ta mitt barn.

Bankomaten 5 m från bilen är ok tycker jag.

Exakt..! Mina nerver och samvete skulle då inte orka med en sån grej!

"Näe jag orkade inte ta med honom in, det skulle ju gå så snabbt ändå". (När man förklarade vad som hände, den gången olyckan skedde)

Å jag håller med, 5 meter ifrån - men det är fan max :D

Senast ändrad:

Och sen ska den också vidgas mer ... och mer ... och mer...?
Nä, jag tror inte de allra flesta normalfungerande vuxna gör så.

Det har jag inte heller sagt, vare sig att det är de flesta, inte heller att de som gör det är normalungerande.
Jag tycker det tyder på ett slött föräldraskap att lämna barnen utan uppsikt i bilen.

Bli inte förvånad den dagen någon står och väntar vid bilen när du är 15 meter bort, den personen tror säkert att du har varit borta längre.

Men horrudu. Sa otrevlig behover du faktiskt inte lata.

Hur tycker du att jag som har tvillingar t.ex. ska betala for bensinen nar jag har varit och tankat? Ar det verkligen vettigt att ta ur tvillingvagnen ur bagageluckan, falla upp, vacka sovande barn i bilen, spanna fast nu gratande barn i vagnen, knalla 20 meter in pa macken och betala bensinen, sen 20 meter ut igen for att krangla in nu vilt sprattlande barn i bilstolarna, falla och stoppa in vagnen i bilen igen.

Kanske bor jag gora likadant om jag maste stanna och ta ut lite pengar fran bankomaten nar jag har parkerat sa att jag kan se bilen HELA tiden?

Det har inte med LATHET att gora.

Och nej, gransen vidgas inte. Inte for mig iaf, jag har hallit pa samma granser sedan barnen foddes och det ar inte svart alls. Det ar lika latt som att ha granser for annat, t.ex. inom barnuppfostran, som man haller helt automatiskt och utan att tanka.

Nej fy 17 vilken otrevlig ton du har Lambo :crazy:

Men horrudu. Sa otrevlig behover du faktiskt inte lata.

Hur tycker du att jag som har tvillingar t.ex. ska betala for bensinen nar jag har varit och tankat? Ar det verkligen vettigt att ta ur tvillingvagnen ur bagageluckan, falla upp, vacka sovande barn i bilen, spanna fast nu gratande barn i vagnen, knalla 20 meter in pa macken och betala bensinen, sen 20 meter ut igen for att krangla in nu vilt sprattlande barn i bilstolarna, falla och stoppa in vagnen i bilen igen.

Kanske bor jag gora likadant om jag maste stanna och ta ut lite pengar fran bankomaten nar jag har parkerat sa att jag kan se bilen HELA tiden?

Det har inte med LATHET att gora.

Och nej, gransen vidgas inte. Inte for mig iaf, jag har hallit pa samma granser sedan barnen foddes och det ar inte svart alls. Det ar lika latt som att ha granser for annat, t.ex. inom barnuppfostran, som man haller helt automatiskt och utan att tanka.

Nej fy 17 vilken otrevlig ton du har Lambo :crazy:

Å andra sidan har jag typ 4 avstängningar på detta forum så det var väl ingen nyhet...

Är du själv med barnen hela tiden?
Har ni inga kortautomater vid bensinpumparna?

Med VÄNLIGA hälsningar,
Mikaela

Japp, i princip. Min man jobbar i London och pendlar 1.5h i vardera riktningen. Hans familj bor i sodra England 3h bilresa bort och min bor i Stockholm.
Sa jag ar for det mesta sjalv med barnen i veckorna men saker maste fixas anda. Nagot som sakerligen manga ensamstaende mammor med fler an ett barn kanner igen sig i.

Japp, i princip. Min man jobbar i London och pendlar 1.5h i vardera riktningen. Hans familj bor i sodra England 3h bilresa bort och min bor i Stockholm.
Sa jag ar for det mesta sjalv med barnen i veckorna men saker maste fixas anda. Nagot som sakerligen manga ensamstaende mammor med fler an ett barn kanner igen sig i.

Jobbar han som "vanligt" dvs är hemma på kvällarna?
Isåfall kan man ju passa på att uträtta sånt då, jag menar tanka behöver man sällan göra flera gånger i veckan. Varför inte bara pysa iväg en snabbis nån kväll? Så har du inte det bekymret med att ta ut vagnen osv osv längre:)

Vid så korta turer som att betala bensin med sovande bebis - ja, man ser ju bilen hela tiden. Jag brukar faktiskt oxå låta honom sitta kvar i bilstolen - med öppen dörr- medan jag springer upp till hagen med tre höpåsar o lunchar hästarna. Betydligt farligare att ta honom med in i hagen.

Dock skulle jag aldrig lämna o gå ifrån!!!!!

Men lämna era barn i bilen då!

Shit, skulle i alla fall aldrig falla mig in. Börjar det till exempel brinna går det fort. Jag tyckte det var en bra idé att man borde göra det till en vana att ALDRIG lämna kvar i bilen. Men är man lat o bekväm så är man.

Fast måste det vara så svart eller vitt?
Är det verkligen barnets bästa att väcka det och ta med det ut ur bilen för att man behöver posta ett brev 5 meter från bilen eller gå in och betala bensin på en mack där man ser bilen? Blir kön lång e d får man väl gå ut igen!

Och är jag hemsk som låter mitt barn sitta kvar ca 2 min i en öppen bil medan jag lunchar hästarna? För mig är inte det för att vara bekväm, utan det är det alternativ jag anser säkrast.

Jag mockar stallet med honom utanför dörren i ÖPPEN bil om han sover när vi kommit hem. Tycker inte det är värre än att ha honom i vagnen och jag ser honom hela tiden (litet stall hemma o bilen precis utanför).

Fast måste det vara så svart eller vitt?
Är det verkligen barnets bästa att väcka det och ta med det ut ur bilen för att man behöver posta ett brev 5 meter från bilen eller gå in och betala bensin på en mack där man ser bilen? Blir kön lång e d får man väl gå ut igen!

Och är jag hemsk som låter mitt barn sitta kvar ca 2 min i en öppen bil medan jag lunchar hästarna? För mig är inte det för att vara bekväm, utan det är det alternativ jag anser säkrast.

Jag mockar stallet med honom utanför dörren i ÖPPEN bil om han sover när vi kommit hem. Tycker inte det är värre än att ha honom i vagnen och jag ser honom hela tiden (litet stall hemma o bilen precis utanför).

Nej jag tycker inte det är hemskt alls. Men bland massa opålitligt folk, köa osv osv tycker jag är lite sådär.

Ja jag kan faktiskt forsta att du har varit avstangd sa manga ganger.

Min man langpendlar och reser mkt i jobbet. Man maste fa vardagen att funka anda.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 518
Senast: Enya
·
Äldre Igår hade jag ett ärende till en medelstor svensk stad. När jag kom ut från mitt ärende och skulle ta min bil så börjar en annan bil...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 208
Senast: AgentCarter
·
Övr. Hund Jag upphör aldrig att förvåna mig över hur en del "hundfolk" tänker, nu senast på utställningarna i Österbyhus. På mindre än 30 minuter...
Svar
1
· Visningar
795
Senast: Kimz0r
·
  • Låst
Övr. Barn Ja syrran var här igår. Första barnet, bara det bästa och dyraste som gäller. Jag fick min första 8 år sedan och då var det INTE så här...
2
Svar
27
· Visningar
2 636
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar