Ja syrran var här igår. Första barnet, bara det bästa och dyraste som gäller. Jag fick min första 8 år sedan och då var det INTE så här mycket grejjer.
Ja till min fråga:
Syrran kommer med make och bebis. De har med sig (för att stanna ca 3 timmar)
*Skötväska
*Babysitter
*Ytterligare en liten väska med extra kläder i
*En väska med termos (med varmvatten i, det har vi tydligen inget
) och ersättningspulversburken i
*Sen hade de även med ett paket med gröt och päron, såg dock inte om det också hade nån väska eller kasse.
*Sen så lyfter de in hela överdelen till vagnen och det är inte den lilla smidiga vagnen i mina ögon. Själv hade jag en vanlig sittvagn som man kan fälla ner och lägga in en liggdel om man vill i. Men jag hade bara en vanlig åkpåse till mitt barn och hon lever och frös inte. Jag förstår om de inte vill ha överdelen i bilen då den blir kall men jag har för mig att de har en liggdel i överdelen på vagnen, och den kan man ju plocka ur.
* och sist hela bilbarnstolen med in. (själv hade jag en tjock filt som jag hade i som jag kunde ta ur)
Denna make sliter i minst 10 minuter varje gång de kommer och går med alla dessa grejjer.
Vore det jag så skulle jag inte vilja eller orka åka någonstanns med allt detta, ska väl tillägga att vagnen är såå bra men syrran baxar inte in den i bilen själv helst, den är så tung och åbäkig, undrar vem som sa att köp en LÄTT vagn och det behöver inte ha en sittdel/liggdel som är separata utan det går att köpa en sådan som jag har
Åker jag någonstanns och nu har jag två mindre barn och ett större så har jag med en ryggsäck med blöja, nått klädesplagg, tvättlappar, termos med varmvatten (om jag ska åka någonstanns där det inte finns) och grötpulver i en burk och eventuellt vagnen och tar ur åkpåsen om vi är borta länge från bilen.
Hur gör ni?