Någon som NÅGONGÅNG lämnar bebis i bilen??

Sv: Någon som NÅGONGÅNG lämnar bebis i bilen??

Kosmostanten:

Dilemmat med att hämta paketet med bebis är att jag inte kan bära bebis och paketet samtidigt. Paketet är ganska stort och går ej att bära med en arm... Så då får jag ju lämna bebisen inne i butiken medans jag bär ut paketet...:o
Vet inte om det är så mycket bättre än om han sitter kvar i bilen...

Kosmostanten:

Dilemmat med att hämta paketet med bebis är att jag inte kan bära bebis och paketet samtidigt. Paketet är ganska stort och går ej att bära med en arm... Så då får jag ju lämna bebisen inne i butiken medans jag bär ut paketet...:o

Då skulle jag antingen bett någon följa med, som kunde sitta kvar i bilen hos bebis, eller tagit med en sån där hopfällbar paketkärra att ta paketet på :idea:
Jag vågade aldrig lämna dem i bilen annat än hemma på tomten/vid stallet (långt ute på landet)...man skulle ju aldrig förlåta sig själv om det hände dem nåt :crazy:

Mina 20-manaders ligger just nu och sover i bilen och jag ar inne i huset och skriver detta ;)
Men bilen star pa uppfarten, fonstret ar nervevat och jag sitter i vardagsrumsfonstret och kollar pa den :)

Eftersom jag har tvillingar sa KAN jag inte alltid ta med dem overallt. T.ex. pa macken. Det gar liksom inte att slapa med sig tva bebisar hela tiden... sa de far sitta i bilen medan jag betalar. Jag tar sjalvklart med nyckeln, nagot annat vore ju korkat :crazy:
Min bil har en funktion som gor att man kan lasa bilen utan att larmet gar nar nagon ror sig inuti den. Mkt anvandbart for bade hundar och bebisar!

Pa forra stallet fick de ocksa ligga kvar i bilen om de somnat. Jag sprang och kollade till dem var 10:e minut. Ser inget konstigt i det. Bilen stod parkerad pa stallets parkering, precis utanfor stallet, och garden var omgardad av hoga staket och grindar med passerkod.

Har en liknande historia i bekantskapskretsen. Dock slutade det lyckligt pga att ett av barnen var lite äldre och lyckades ta sig ut och tillkalla modern och berätta att bilen börjat brinna. Lillgrabben i blev dock bränd på ben och behövde hudtransplanteras senare.

Nej, har aldrig hänt och det skulle jag inte göra. Börjar man med en sak några minuter, så är det så lätt hänt man drar ut mer och mer på tiden utan att tänka sig för.

Finns det inga hjälpsamma människor/personal där du bor som kan hjälpa till att bära ?

Men arligt talat - vanliga, normalt funtade manniskor lamnar val knappast sitt barn i bilen nar de t.ex. gar och handlar eller gor andra arenden som tar lang tid :confused:
Det ar ju milsvid skillnad pa att springa in och hamta ett paket med bilen last precis utanfor, eller hoppa ur och ta ut lite pengar pa bankomaten.
Det hade jag aldrig fixat nar mina barn var sma om jag varit tvungen att bara med dem overallt, men saker maste ju anda goras aven om man rakar vara tvillingmamma - eller fyrlingmamma som en vaninna ar :eek:
Jag tror knappast att man blir "van" vid det och later stunderna bli langre och langre, det har jag da inte blivit iaf.

Det tror faktiskt inte jag heller :/

Dom ggr det hänt något tragiskt har det ju oftast handlat om en fruktansvärt stressad förälder.

Ja, det har hänt att jag lämnat sonen i bilen medan jag sprungit iväg en kortare sväng som tex tagit ut pengar på automaten eller när vi parkerat bilen hos min mormor på landet och han sover.

Att lämna själv i bilen en kort stund ser jag inte att det skulle vara värre än att ha en barn sovandes i en barnvagn utanför. Man får ju givetvis ha koll, och inga nycklar kvar i bilen.

Men arligt talat - vanliga, normalt funtade manniskor lamnar val knappast sitt barn i bilen nar de t.ex. gar och handlar eller gor andra arenden som tar lang tid :confused:

Håller helt med dig. Skulle ens logiska tänkande liksom bli "förstört" av att man någon enstaka gång lämnar barnet i bilstolen med bilen under uppsikt?

Om jag lämnar barnet i bilen som står parkerad 5 meter bort från bankomaten; vad kan hända? Och varför i jösse namn skulle det få mig att börja parkera 45 meter från bankomaten eller springa iväg i ärenden i 15-20-30 minuter helt plötsligt?

Är det vi som har liten bil (V70) eller stort babyskydd (acta graco) för jag kan då inte ta loss stolen ur basen utan att krångla med bärhandtag, vicka och vrida på skyddet och så ska handtaget upp igen...?

Har inte lämnat sonen ensam i bilen ännu (annat än för att hemma låsa upp ytterdörren och bära in eventuella matvaror), försöker hitta andra lösningar på lämna-eller-inte-problemen.

Efter idag så är det ett tvärsäkert NEJ på den frågan.

Någon tog ett litet barn i stan idag och det trots att föräldern var där men hade uppmärksamheten riktad mot bankomaten där denne tog ut pengar.
Det var världens pådrag med poliser överallt. Vet inte hur det slutade.

Jag släpper inte taget på barnvagnen efter det och har henne fastspänd.

USch och fy vad hemskt! Hoppas barnet kom tillrätta!

Just den anledningen är min främsta till att inte lämna honom, tänk om någon skulle ta honom! Eller tänk om det är jättelång kö på macken och någon krånglar med kort, då skulle jag bli helnipprig.

Hellre lite jobb med att ta in och ut ur bilen än att någon skulle kunna ta mitt barn.

Bankomaten 5 m från bilen är ok tycker jag.

kl

Nä fy, ytterst sällan jag lämnar nåt barn i bilen. Är såå rädd att någon ska komma och ta något av mina älskade barn.
Det har hänt nån enstaka gång att jag lämnat lillebror sovandes i bilen när jag hämtat storebror på dagis. Men då låser jag självklart och dessutom är barnen ute så jag ser ju bilen hela tiden.

TÄNK, om någon skulle ta sig in i bilen! Eller tänk om det skulle börja brinna. Usch nej, som sagt jag tar med mig barnen.

Här sätts det eld på bilar så nej, aldrig i livet att jag skulle lämna ett barn i bilen ens för att springa in och hämta ett paket på posten eller köpa frimärken.

Dessutom tycker jag att det är en god vana att inte göra det till en vana att lämna barnet i bilen.

Det behöver inte vara något allvarligt som händer. Lyckas smälla igen dörren låst när nycklarna sitter i. Inte så farligt, men surt att kanske vara tvungen att krossa en ruta för att komma åt barnet.

Denna bilen satte eld på sig själv. En då alldeles ny Volvo.................

Min fråga är alltså om någon av er kan tänka er att lämna bebisen i bilen om ni ex ska in på macken och betala bensinen? Eller tar ni med bebisen in??

Mina bebisar numera barn har vid vissa utvalda tillfällen fått sitta kvar i bilen medan jag har gjort snabba ärenden. Ärenden som tagit kortare tid än vad det tar att ta ut två barn ur bilen, typ betala bensin osv. Vid två tillfälle har jag hämtat ut paket på ett ställe där man inte kan se bilen från affären. Det har varit lite stressande, trots att ärendet inte tagit mer än ett par minuter. Men det har varit värre för mig än för mina små gullungar som sovit hur gott som helst! :D

/Timsetim, tvillingmamma

Ja, jag skulle lämna bebisen i bilen 2 minuter för att hämta ett paket på posten eller betala en nota på macken. Ser man till att skynda sig på lite, parkera bilen i skuggan och ev lämna fönstret lite på glänt om så behövs så funkar det säkert, men skulle kanske inte lämnat varken ett barn eller en hund i bilen en stekhet sommardag trots parkering i skugga, om man inte kan lämna dörrar på vid gavel och någon som håller ett öga på barnen.

Kosmostanten:

Tror du inte där är någon som kan hjälpa dig att bära ut paketet då? Eller är det jag som är van vid landsortsgentlemannastil?

Har en liknande historia i bekantskapskretsen. Dock slutade det lyckligt pga att ett av barnen var lite äldre och lyckades ta sig ut och tillkalla modern och berätta att bilen börjat brinna. Lillgrabben i blev dock bränd på ben och behövde hudtransplanteras senare.

I mitt fall låste modern in barnen i bilen, ett som var lite större kom loss, fick tag på cigarettändaren, det blev en explosionsartad brand och ingen han få ut barnen, dörren låst.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 519
Senast: Enya
·
Äldre Igår hade jag ett ärende till en medelstor svensk stad. När jag kom ut från mitt ärende och skulle ta min bil så börjar en annan bil...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 208
Senast: AgentCarter
·
Övr. Hund Jag upphör aldrig att förvåna mig över hur en del "hundfolk" tänker, nu senast på utställningarna i Österbyhus. På mindre än 30 minuter...
Svar
1
· Visningar
795
Senast: Kimz0r
·
  • Låst
Övr. Barn Ja syrran var här igår. Första barnet, bara det bästa och dyraste som gäller. Jag fick min första 8 år sedan och då var det INTE så här...
2
Svar
27
· Visningar
2 636
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar