Någon som NÅGONGÅNG lämnar bebis i bilen??

Sv: Någon som NÅGONGÅNG lämnar bebis i bilen??

England kanske är som Irland, här kan man inte betala med kort. Å andra sidan har vi fortfarande bemannade stationer med en trevlig grabb/man som kommer ut och fyller på bensinen åt en så man slipper bli kladdig om händerna.

Jag förstår att Sunshine lämnar dem i bilen, det är ju svårt rent fysiskt att kånka på två ungar för att betala bensin. Men om ett litet tag när även jag har två barn så kommer jag nog att försöka undvika att hamna i sådana situationer så gott det går.

Men lämna era barn i bilen då!
Ja, det är ju det jag gör?

Men är man lat o bekväm så är man.
Jag tycker det känns väldigt trist att det ska urarta i skitkastning för att jag gör ett annat val än du. Den där kommentaren känns väldigt onödig! :mad: (Orsaken att jag fortsätter framföra mina åsikter i tråden är just att jag inte tycker att man ska behöva bli anklagad som "olämplig förälder" för att man lämnar sitt barn under uppsikt i sin bilstol.)

För övrigt kan jag säga att det inte nödvändigtvis handlar om lat och bekväm i alla lägen. När jag t ex (de få gånger det hänt) lämnar barnet i bilen för att lassa upp matvaror så handlar det om säkerhet. Det känns säkrare att han sitter fastspänd i bilstolen (med öppen dörr och baklucka och kontinuerlig kontakt med mig under tiden) än att släppa lös honom på parkeringen alternativt låta honom vara ensam i lägenheten under tiden som jag springer upp och ner i trappen.

Visst kan det börja brinna, det kan det hemma i lägenheten också. SÅ himla vanligt är det inte att bilar börjar brinna "bara sådär".

Jag tycker det tyder på ett slött föräldraskap att lämna barnen utan uppsikt i bilen.

Ja, det håller jag med om. Men hur många har lämnat just utan uppsikt? Inte jag i alla fall. (en person kan jag dra mig till minnes att h*n skrev att h*n var inne i en affär en kort stund utan att se bilen). Även om jag inte ser exakt hela hans ansikte varenda sekund (det gör jag för övrigt inte när han sover på kvällarna i sin säng heller) så ser jag BILEN och den är såpass nära att jag kan springa dit på kanske 5-6 sekunder. Så tycker jag de flesta som beskrivit att de lämnar sina barn korta stunder verkar göra.

Nejda har gar det att betala med kort overallt. Men ibland behover man cash anda *shock horror*

För övrigt kan jag säga att det inte nödvändigtvis handlar om lat och bekväm i alla lägen. När jag t ex (de få gånger det hänt) lämnar barnet i bilen för att lassa upp matvaror så handlar det om säkerhet. Det känns säkrare att han sitter fastspänd i bilstolen (med öppen dörr och baklucka och kontinuerlig kontakt med mig under tiden) än att släppa lös honom på parkeringen alternativt låta honom vara ensam i lägenheten under tiden som jag springer upp och ner i trappen.
Visst kan det börja brinna, det kan det hemma i lägenheten också. SÅ himla vanligt är det inte att bilar börjar brinna "bara sådär".

Kanske Lambo har svart att satta sig in i hur det ar att ha ett litet barn som faktiskt ar rorligt, hennes barn ar ju fortfarande valdigt litet och darmed lattare att ta med.

Kanske Lambo har svart att satta sig in i hur det ar att ha ett litet barn som faktiskt ar rorligt, hennes barn ar ju fortfarande valdigt litet och darmed lattare att ta med.

Ja, kanske? (när sonen var pytteliten så kunde jag istället lägga honom i spjälsängen och sätta på Tummen-mobilen om jag skulle springa och hämta en kasse från bilen. )

Jag har lämnat mina barn i bilen när det kommer till de situationerna som att hämta ut pengar på bankomaten, hämta ett paket, betala bensin etc.

Men givetvis så ser man till att ta med sig nyckeln!

Och om barnet somnat gott i bilen så har jag, om temperaturen tillåter, låtit det sova klart i bilen om jag har möjlighet att ha uppsikt över bilen. Ser ingen större skillnad på det och att ha barnet sovandes i vagnen utanför fönstret.

*kl*

Oj vilken diskussion det blev...

Håller med om att det är OK att lämna i bilen om den är under uppsikt och att den inte står i gassande sol! Sover barnet/n så skulle jag nog låta det/dem sitta kvar i bilen, hellre än att baxa ut det/dem och riskera vakna, lessna barn!!

Ska man hela tiden måla fan på väggen och tro att bilen skulle börja brinna eller liknande så är ju allt farligt i vardagen... då skulle man ju vara tvungen att bära på sina barn jämt och ständigt ju och aldrig någonsin lämna dem utan uppsikt!?

Åter till mitt "dilemma" så kan jag säkert få hjälp vid lanthandeln också. Det löser sig säkert!

Men lämna era barn i bilen då!

Shit, skulle i alla fall aldrig falla mig in. Börjar det till exempel brinna går det fort. Jag tyckte det var en bra idé att man borde göra det till en vana att ALDRIG lämna kvar i bilen. Men är man lat o bekväm så är man.
Jag tycker du är lite märklig som alltid tror att du är en sån perfekt mor själv, i tråd efter tråd. Som minsann aaaaldrig skulle göra minsta lilla misstag. Vänta bara!

Och att dessutom spy galla över de som inte håller med dig, kalla dem för lata och bekväma? Det handlar inte om det.

Ska man hela tiden måla fan på väggen och tro att bilen skulle börja brinna eller liknande så är ju allt farligt i vardagen... då skulle man ju vara tvungen att bära på sina barn jämt och ständigt ju och aldrig någonsin lämna dem utan uppsikt!?
Jag håller faktiskt med. Men då är det ju farligt att bära med sin barnet också, man kan ju ramla och hamna på barnet. Eller bli påkörd, eller taket kan falla in.. osv osv. Självklart ska man vara försiktig men det finns gränser.

Fast nu tar du väl ändå i? Jag säger inte att JAG gör rätt, bara att alla andra gör fel! (Nu var jag rolig ;))

Jag har för fan bara varit mamma i 5 månader, tror du jag tror att jag är världsbäst på det då?! Jag tycker att det är idiotiskt att lämna barn i bilen - låt mig göra det då?

Å säg inte att jag tycker att jag är pefekt, jävla ljug.

Senast ändrad:

Ja jag kan faktiskt forsta att du har varit avstangd sa manga ganger.

Min man langpendlar och reser mkt i jobbet. Man maste fa vardagen att funka anda.

Ja för jag var ju väldigt otrevlig? Lovar att jag blev avstängd för betydligt värre saker än det här, tyckte bara att det var korkat att lämna barn i bilen - så farligt är det väl inte?? Blir bara så irriterad, när ett barn har dött i bilen så är det SJÄLVKLART att man inte ska lämna barn i bilen what so ever. Men så startas en sån här tråd "då är det ju inte så farligt".

Lustigt tycker jag.

Ja, det är ju det jag gör?

Jag tycker det känns väldigt trist att det ska urarta i skitkastning för att jag gör ett annat val än du. Den där kommentaren känns väldigt onödig! :mad: (Orsaken att jag fortsätter framföra mina åsikter i tråden är just att jag inte tycker att man ska behöva bli anklagad som "olämplig förälder" för att man lämnar sitt barn under uppsikt i sin bilstol.)

Jag har inte kallat någon olämplig förälder. Den tanken har aldrig ens slagit mig.

Lassa upp matkassar tycker jag känns som en sak, men att lämna på en parkering å gå in o hämta ut paket (eller vad man nu gör) tycker jag känns onödigt.

Men som jag skrivit, o kan skriva igen, gå några meter ifrån för att hämta ut pengar känns inte som världens grej bara man ser bilen hela tiden.

Verkar för övrigt som att allas barn plötsligt sover i bilen så fort det ska göras nåt ;) :D I och för sig sov min grabb alltid i bilen när han var pytteliten, men då var det inga konstigheter att lyfta ur babyskyddet - trots att det var jobbigt ibland. Han vägde ju inte så många kg menar jag. Nu är det lite tyngre *hulken*

Edit: Men ni kan lugna ner er nu, jag ska inte ha en annorlunda åsikt än någon annan nån mer gång. Så ni slipper bli så himla upprörda :D

Senast ändrad:

Jag kan passa på att be om ursäkt för att jag inte har dessa fyfanvaddetärjobbigtattvarasmåbarnsförälder-tankar eller problem som många verkar ha.

Eftersom jag upplever allt på ett helt annat sätt, än många andra, så måste jag ju tro att jag är världens bästa mamma. Ber så hemskt mycket om ursäkt. Ska från och med nu endast beklaga mig om jag skriver en tråd eller yttrar mig i en annan.

Hälsningar,
Mikaela

Blir bara så irriterad, när ett barn har dött i bilen så är det SJÄLVKLART att man inte ska lämna barn i bilen what so ever. Men så startas en sån här tråd "då är det ju inte så farligt".

Lustigt tycker jag.

Nej att lämna barn i bilen tillräckligt länge för att de ska hinna dö tycker jag också är YTTERST olämpligt!! Men mina har blivit lämnade då och då och de lever och har hälsan! :laugh:

/Timsetim

Ja för jag var ju väldigt otrevlig? Lovar att jag blev avstängd för betydligt värre saker än det här, tyckte bara att det var korkat att lämna barn i bilen - så farligt är det väl inte?? Blir bara så irriterad, när ett barn har dött i bilen så är det SJÄLVKLART att man inte ska lämna barn i bilen what so ever. Men så startas en sån här tråd "då är det ju inte så farligt".

Lustigt tycker jag.
Hundar dör också i bilden, många per år dessutom. Ska vi sluta lämna dem i bilen någon stund ibland? (ja, när det är varmt/solsken enligt mig, men när det regnar spelar det väl ingen roll?)
Barnet som dog hade suttit i bilen i MÅNGA timmar i solsken har jag för mig, det är idioti att lämna alla levande varelser instängda i en bil på det viset.
Men att lämna ett barn några minuter när solen inte ligger på är knappast någon fara, inte farligare än att ta med barnet.

Jag har inte kallat någon olämplig förälder. Den tanken har aldrig ens slagit mig.
Nej, men du valde att svara just mig med en väldigt syrlig ton ("Lämna era barn i bilen då!") och dessutom kalla det att vara lat och bekväm. :grin: Hur ska jag kunna tolka det på annat sätt än att du tycker jag är just lat och bekväm (och korkad har också tillkommit som något du tycker "vi" är)?
Utan bemöda dig om att läsa vad just jag (som du citerade) skrivit om vid vilka tillfällen jag gör det. Jag tycker du betedde dig jävligt otrevligt rent ut sagt.
Lassa upp matkassar tycker jag känns som en sak, men att lämna på en parkering å gå in o hämta ut paket (eller vad man nu gör) tycker jag känns onödigt.

Men som jag skrivit, o kan skriva igen, gå några meter ifrån för att hämta ut pengar känns inte som världens grej bara man ser bilen hela tiden.

Som sagt; du hade uppenbarligen inte ens läst vad jag skrivit. :crazy:

Edit: Men ni kan lugna ner er nu, jag ska inte ha en annorlunda åsikt än någon annan nån mer gång. Så ni slipper bli så himla upprörda :D

Det är helt okej att ha en annan åsikt, men man behöver inte (vare sig direkt eller indirekt) kalla andra för lata, korkade, bekväma, idiotiska för det. Jag kallar inte dig korkad för att du väljer att alltid ta med ditt barn ur bilen, eller hur?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 372
Senast: Enya
·
Äldre Igår hade jag ett ärende till en medelstor svensk stad. När jag kom ut från mitt ärende och skulle ta min bil så börjar en annan bil...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 206
Senast: AgentCarter
·
Övr. Hund Jag upphör aldrig att förvåna mig över hur en del "hundfolk" tänker, nu senast på utställningarna i Österbyhus. På mindre än 30 minuter...
Svar
1
· Visningar
795
Senast: Kimz0r
·
  • Låst
Övr. Barn Ja syrran var här igår. Första barnet, bara det bästa och dyraste som gäller. Jag fick min första 8 år sedan och då var det INTE så här...
2
Svar
27
· Visningar
2 636
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar