Någon som NÅGONGÅNG lämnar bebis i bilen??

Sv: Någon som NÅGONGÅNG lämnar bebis i bilen??

För bara ett par veckor sen skällde jag ut en som lämnade sin hund i 10 minuter i solen, det var fruktansvärt varmt ute. Jag testade sitta i min bil och klarade 1 minut innan jag tyckte det var olidligt. Nej hon hade inget fönster öppet heller. (Varför jag nu skulle berätta det :D)

Nej det är nog inte farligt, jag bara tycker att det är onödigt i dom flesta fall. Men alla här har säkert vett att bedöma sånt själva.

Det kan ju bero på att hon hade kunnat ha upplägget som en bekant har i sin bil. Den har aircondition som funkar även när motorn inte är på. :idea:.

Sv: Någon som NÅGONGÅNG lämnar bebis i bilen??

Jag har lämnat mitt/mina barn i bilen vid flera tillfällen. Givetvis under korta stunder och med full uppsikt, och inte vid tillfällen då det riskerat att bli för hett i bilen eller på annat sätt blivit dålig miljö för dem. (och alltid med bilen låst)

T.ex så lämnade jag båda barnen i bilen för någon vecka sedan när jag var i stallet och skulle ta in hästarna. Ville inte ha barnen springande runt då, så den lilla (16 månader) fick sitta fastspänd i sin stol, och den stora (snart 3½) fick sitta bredvid i baksätet när bilen stod parkerad. Rutan öppen såpass att jag kunde höra dem hela tiden, backen i (ett måste för att kunna ta ur nyckeln ur en saab ;)) och handbromsen åtdragen. Självklart tog jag även ur nyckeln.

Tillhör även jag den kategorin som måååånga gånger under min uppväxt fått vänta i bilen medans min mamma/pappa uträttat ärenden o liknande, och lever, har hälsan i behåll och inga traumatiska minnen som besvärar mig pga det. ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 372
Senast: Enya
·
Äldre Igår hade jag ett ärende till en medelstor svensk stad. När jag kom ut från mitt ärende och skulle ta min bil så börjar en annan bil...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 206
Senast: AgentCarter
·
Övr. Hund Jag upphör aldrig att förvåna mig över hur en del "hundfolk" tänker, nu senast på utställningarna i Österbyhus. På mindre än 30 minuter...
Svar
1
· Visningar
795
Senast: Kimz0r
·
  • Låst
Övr. Barn Ja syrran var här igår. Första barnet, bara det bästa och dyraste som gäller. Jag fick min första 8 år sedan och då var det INTE så här...
2
Svar
27
· Visningar
2 636
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar