Sv: Någon som adopterat?
Ojojoj, det har hänt så himla mycket de senaste månaderna så jag har knappt hängt med själv. Ska försöka att uppdatera så gott det går.
Vi fick tyvärr dra tillbaka vårt medgivande efter att vi flyttat då min man inte hittade något jobb. Han jobbar, men det är ströjobb lite här och var och snart är det dags för oss att ansöka om förnyat medgivande och vår situation för tillfället är inte optimal. Flytten med allt vad det innebär är helt rätt för framtiden och vår utredare tycker ju också att vi absolut flyttar av rätt anledningar, men det är för svårt för oss
just nu att ha kvar medgivandet.
Detta är den största sorgen sedan vi började försöka få barn för 4 år sen - att få dra tillbaka vårt efterlängtade medgivande...
Jag har varit så ledsen och det har känts fruktansvärt att inte kunna få barn på NÅGOT sätt!
När vi så varit utan medgivandet i några veckor och den där sorgen inte lagt sig började vi prata om alternativen. Vi vill ju ha BARN och det spelar ju faktiskt ingen roll hur de kommer efter alla de här åren. Vi kan inte adoptera nu hur mycket vi än vill det och vi vill inte bara sitta och vänta utan ändå känna att vi försöker på något sätt. Vi började prata om spermadonation och hur vi ställde oss till det, något som för oss aldrig tidigare varit aktuellt. Beslutade oss för att se om vi kunde ta vid utredningen där vi avbröt den för två år sen. Vår "plan" var väl att se om resultatet blev detsamma och sen kunna ställa oss i donationskö (alternativt Danmark) om vi nu inte kom fram i adoptionsköerna först.
Så nytt spermaprov lämnades och det visade sig att resultatet var ett helt annat idag, två år senare. Vi kan fortfarande inte få barn på egen hand som det ser ut just nu, men om man säger så här: chanserna ökade med 40 miljoner
Så det blir IVF till hösten och det känns jättekonstigt! En värld som vi aldrig riktigt var inne i, men ändå helt lämnat, sörjt färdigt och stängt dörren till och nu är vi plötsligt där igen. Men vi vill ju ha barn så vad gör man inte?
Och adoptera vill vi fortfarande, men går allt vägen blir det förhoppningsvis ett adopterat syskon istället! Vi kommer ju i så fall ha väldigt bra kötider!
//Poppinella - som fortfarande inte smält saker och ting...