Någon som adopterat?

Sv: Någon som adopterat?

Jag håller tummarna för er! Verkligen! :)

Hoppsan...jag gick tydligen händelserna i förväg ser jag..:))
Men..jag tror inte det är sådär väldigt vanligt att nämnden går emot rekommendationen från utredarna......

..så jag håller tummarna för att det går som det skall för er...

Men det måste vara extremt ovanligt att nämnden går emot sin egen utredares bedömning. Så jag är övertygad om det det går igenom:)

Nej, det är sant. Det brukar ju inte ske särskilt ofta. Dock känns det ändå bra att ha med i beräkningarna att det faktiskt KAN hända... även om det är ovanligt.

Men visst går vi händelserna i förväg vi med. Jag undrar hur många gånger vi har varit i Etiopien detta halvåret? Och i Bolivia, Sri Lanka, Kirgizistan, Nigeria ... osv osv osv. Det är en ny resa varje dag!

Jag tycker att du är modig som skriver om allt innan det är helt klart. Jag vågade inget skriva innan vi kom hem med dottern. Och knappt då ens. Det var bara ett fåtal utvalda som visste, annars berättade jag inte.

Var bara aktiv på en mailinglista för de med Kina som sitt land.

Vill bara önska er Lycka till på vägen och hoppas att allt kommer gå bra och inte ta allt för lång tid.

:bump:

Modigt vet jag inte, men vi har aldrig känt att vi behövt vara hemliga med det. Båda har nog ett stort skvallerbehov och pratar gärna om detta - det allra största som hänt oss! :D Det är kanske inte alltid bra, men det är nog bara såna vi är båda två... svårt att hålla tyst, hehe!
DOCK vill jag poängtera att jag aldrig kommer lämna ut vårt framtida barns bakgrund för andra. Det får barnet själv berätta om när han/hon är gammal nog och kanske känner att h*n vill det. Bara den närmsta familjen kommer veta.

Niphredil - tack!
Ela - också tack!

Senast ändrad:

Men naturligtvis så ska man inte berätta om barnets tidigare liv för alla. Det måste vara hemligt. I den mån man vet något förstås. Barnen från Kina har man ju tyvärr ingen info om alls.

Nej, det vet jag att alla förstår egentligen. Men tänkte bara vara tydlig. En del kanske tror att man kommer berätta om allt bara för att man är så öppen och pratar om adoptionen i övrigt.

Var det längesen ni fick hem er flicka?

Nu har vi fått vårt medgivande! Det kom med posten idag, men var uppe i nämnden den 7:e jan (det blev inte dec ändå, blev lite för snålt med tid i slutändan).

Nu är det på riktigt - vi SKA adoptera!

Mvh - En MYCKET glad Poppinella

Har ni bestämt vilket land än? Grattis, också.

Nä, inte än... vi får se vart vi hamnar nånstans :)
Det är så himla mycket som kan hända under tiden vi "bara köar".

Kan lova att det kommer att bli en fantastisk resa. I juni är det sjutton år sedan vi kom hem från Brasilien med vår dotter. Så fort det har gått och så mycket som har hänt. Har en tjej som går andra ring på gymnasiet. Hjälp!

Detta är lätt det största som hänt oss! Känns helt fantastiskt att få vara med om även om vi har lång tid kvar...

Tack alla förresten!

Boende. Två vuxna plus ett barn i en tvåa är inte acceptabelt.

Oj, vilka krav! Jag känner flera som bor så med sitt barn, även med två barn. Men det är klart, då är det biologiska barn. Det är väl inte lika noga med dem.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 538
Senast: orkide
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
26
· Visningar
2 326
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka