Sv: Myndigheternas syn på Barnkammartides lag.
Efter en sådan erfarenhet så vänder man på steken.
Alla som inte har frågat är ovälkomna.
För säkerhets skull.
Jag förstår att du är avig, men samtidigt kan man inte slänga alla över en kam. Även jag har träffat på folk som är så respektlösa så man tappar hakan.
Efter att lilla hunden blev attackerad av en lös tax när vi var ute i skogen och när jag hade fått isär dem och ropade efter ägaren så såg jag ingen där. Och då både lät det rejält under både påhopp och när jag fått bort den andra hunden. Efter någon minut ser jag någon som masar sig sakta mot mig
Inte ens en ursäkt fick man, däremot var han väldigt noggrann med att påpeka att min hund inte gick ihop med andra hundar bra eftersom att min hund (upprörd och rädd) morrade åt den andra, ja visst, hade du haft din hund under kontroll så hade min sluppit bli påhoppad
Några månader senare upprepades det men då hade jag min lilla + familjens lilla. Även denna gång fick jag inte ens så mycket som en ursäkt. Visst, olyckor kan hända men då ber man väl iaf om ursäkt. Jag hade skämts ihjäl!
Har även varit med om ett par som hade sina labbar lösa på en crosstävling som hoppade på, återigen min lilla. Och han var 4:e hunden hunden hoppade på och ändå koplade de inte upp. Har även en granne som har betét sig riktigt korkat och haft deras rottiskorsning som skäller och morrar på folk lös härute vid lägenheterna, med flit alltså. Även polis har varit här ett par gånger. Nej, korkat folk finns det överallt men det betyder inte att alla inte tar ansvar.
Och angående att jag skulle fortsätta ha min hund lös om någon började gapa om att jag ska koppla annars tar de hunden eller skjuter om de inte får tag i den så ja. Då hade jag nog dels ringt polisen och dels gått åt andra hållet. Om hunden skulle kopplas eller ej beror på hur hotfull jag finner situationen.
Om någon däremot skulle be mig koppla så gör jag det utan att blinka. Har även gått långt ut i blåbärsriset för hundrädda. Och det gör jag gärna. Respekt är viktigt, men det får funka åt båda hållen.