Mini mops?

Bison

Trådstartare
Har jag aldrig hör innan. Men såg en annons om en nu, renrasig men utan stamtavla dock :grin:

Finns det en typ av mops som kallas minimops?

Vill inte köpa utan blev bra nyfiken. Själva annonsen var rätt tragisk dessutom....

Sv: Mini mops?

Det finns tydligen miniature/teacup pugs (mops) i usa iallafall.
Vet inte om de är någon egen ras eller så dock, bara hittat på google.

Håller med om tragisk annons :crazy:

Teacup Pug Information
These pugs are also called toy pugs, miniature pugs, mini pugs or micro mini pugs. They are so tiny that they can easily fit into tea cups. This fact is always highlighted by irresponsible breeders to sell them off to unwary customers. These pugs are actually called 'runt' by many breeders. they are smaller than their litter mates and are very, very weak. They look like smaller versions of the pugs and have a different physical appearance than the original pugs.

Det kan alltså vara så att minimopsar helt enkelt är mindre än sina kullsyskon, och säljs som något exklusivt av oseriösa uppfödare.

Såg ni inte bilderna av min "mini" mops ? Fick en kull förra hösten där en av valparna sackade efter i växten vi ca 5v ålder och sen gick det bara utför.
Hon vägde 620g vid 8v och systrarna ca 3kg.
Vid 9mån och 1 dag avlivades hon,vikt straxt under kilot,avelsspärrad på skk sen ung ålder med vet intyg på dvärgväxt.

Inget att trakta efter !

R.I.P Mini

Ja det var trist men väntat,jag visste ju redan från början att det var något fel och i slutänden gav njurarna upp.

För att svara på frågan,Nej det finns inga minimoppar,det är antingen dvärgar eller vavvablandningar bla.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 597
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 295
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 603
Senast: Cissi_ma
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 111
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka