Min kk hade sex med mig när jag sov

Fast det spelar ju ingen roll - det är ju inte din njutning det handlar om... :meh:

Hur går det förresten för @Myblackcat idag? (Och @Lipperta , men du kanske startar en egen tråd om du vill prata vidare?) Obs, inte så att någon "måste" svara, försöker bara styra tillbaka till huvudämnet lite mer. I alla fall i mina egna tankar, som håller på att bli alltför mörka.

Jag har pratat med killen idag, jag kommer troligvis inte göra slut. Eftersom jag har sagt nej några gånger trodde han tydligen att om jag inte säger nåt så är det fritt fram, troligen är det bullshit. Men jag tror på honom när han säger att han inte förstod hur jag kände/känner om det.
Jag har använt sex som självskadebeteende förr, kanske jag omedvetet gör det nu också? I vilket fall blev det ett wake upp call.
Vi bestämde att han flyttar ut ett tag så får jag känna efter vad jag vill.

Jag lämnar tråden nu men tack till alla er starka buke kvinnor, jag ser upp till er allihop:heart
 
Jag har pratat med killen idag, jag kommer troligvis inte göra slut. Eftersom jag har sagt nej några gånger trodde han tydligen att om jag inte säger nåt så är det fritt fram, troligen är det bullshit. Men jag tror på honom när han säger att han inte förstod hur jag kände/känner om det.
Jag har använt sex som självskadebeteende förr, kanske jag omedvetet gör det nu också? I vilket fall blev det ett wake upp call.
Vi bestämde att han flyttar ut ett tag så får jag känna efter vad jag vill.

Jag lämnar tråden nu men tack till alla er starka buke kvinnor, jag ser upp till er allihop:heart

Starkt första steg! Vad du än väljer i framtiden, se till att sätta dig själv först. Du finns inte för någon annan, du är inget föremål.
 
Fast det spelar ju ingen roll - det är ju inte din njutning det handlar om... :meh:

Hur går det förresten för @Myblackcat idag? (Och @Lipperta , men du kanske startar en egen tråd om du vill prata vidare?) Obs, inte så att någon "måste" svara, försöker bara styra tillbaka till huvudämnet lite mer. I alla fall i mina egna tankar, som håller på att bli alltför mörka.
Nej, verkligen inte!
Vad fick du det ifrån? Jag kommenterade ett annat inlägg som syftade på den personen det inlägget handlade om, dvs "den kåta killen".
 
Obs, inte så att någon "måste" svara, försöker bara styra tillbaka till huvudämnet lite mer. I alla fall i mina egna tankar, som håller på att bli alltför mörka.

Ja, den här tråden är inte rolig att läsa , tårarna började rinna i morse. Att det är så vanligt, att mina medmänniskor, mina medbukefalister blir utsatta för övergrepp av människor de ska kunna lita på. Inte som extrema undantag, utan vanligt förekommande. Jag trodde jag redan hade en negativ bild av skiten men med den här tråden vete fan.

Igen, grymt strongt av er alla som delat. Det är chansen att fler får upp ögonen och vi kallar det vid dess rätta namn. Övergrepp. Våldtäkt:

Hur ska kriminalvården få plats med 1 miljon män?
 
Alltså förlåt för trådkap, men vi har varit tsm i 2 år och det har endast hänt ett par 10 tal gånger under de åren.
När vi ses imorgon ska jag nog prata lite mer(mycket) om det då det varit på tapeten lite förut, känns helt sjukt att det klassas som olagligt. Har faktiskt inte sett så på det förut, men jag har också haft sjuka kuratorer som skyllt allt på att boys will be boys osv kanske därför jag inte sett det förut?
Hatar de där bitterfittorna som tycker allt är tjejers fel när vi inte GÖR NÅT, alls.
Tack för att du startade tråden det öppnade mina ögon och hoppas allt går bra för dig, kram

Det är ju det sådana här trådar är till för. Att snappa upp personer som dig, som är utsatt för något utan att veta om det. Kram.
 
Fast det spelar ju ingen roll - det är ju inte din njutning det handlar om... :meh:

Hur går det förresten för @Myblackcat idag? (Och @Lipperta , men du kanske startar en egen tråd om du vill prata vidare?) Obs, inte så att någon "måste" svara, försöker bara styra tillbaka till huvudämnet lite mer. I alla fall i mina egna tankar, som håller på att bli alltför mörka.

Idag har funderat på den här tråden och på det ni skrivit. Ni hyllar mig som jag hade begått något hjältedåd typ (:o:p) och jag tror det kan göra att andra kvinnor som utsatts för något liknande känner att de måste vara starka eller göra si eller så. Jag tror att de kan känna att "Hon är stark, men jag skulle inte klara det.". (Jag har lite svårt att sätta ord på mina tankar.)
Jag tänkte iallafall berätta vad som hände i detalj (varning om någon är känslig) och hur mina tankar gick. Jag vill att alla ska förstå att jag betedde mig som vem som helst i samma situation, att jag inte alls gjorde något speciellt. Med det vill jag få fram att offrets agerande inte spelar någon som helst roll.

Here we go.
Kl är ca 7 och det är lördag morgon. Jag har sovit 4h max efter en lite berusad festkväll. Jag ligger med ryggen mot honom och han kramar mig bakifrån. Han börjar hålla på med brösten och ta på min kropp. (Jag reagerar inget speciellt då han brukar krama mig under natten. Visst det börjar bli lite irriterande att han ska hålla på så med brösten. Jag anar oråd.) Sedan börjar han hålla på därnere. (Här kommer vi till första gränsen han passerar. För mig är det INTE OK att pilla mig mellan benen om jag inte är vaken.)

Han börjar flytta och trixa med mina ben för att komma åt bättre. (Här vaknar jag till men utan att visa det, jag ligger stilla och blundar som innan. Vafan håller han på med? Ska han stoppa in den utan att väcka mig? Här börjar jag må skit, men jag tänker att jag ger honom en chans. Han borde ju väcka mig snart och kolla läget. Han borde ju kyssa mig som han brukar. Snart. Eller? Han kan ju inte bara stoppa in den när jag sover, inte den här killen. Om han slutar nu så kan vi nog reda ut det här. Vi kan prata om att han passerat min gräns och fortsätta ses. Jag tycker ju om den här killen.)

Nu lirkar han in den och utan kondom. (Här börjar jag må riktigt dåligt. Jag ligger så stilla jag kan så han ska förstå att jag inte vill, att jag inte är med på det. Varför väcker han mig inte??? Så han smyger och utnyttjar mig när jag sover! Den här fina oskyldiga killen. Vad ska jag göra nu? Ska jag bara låta honom fortsätta? Han kommer nog fullborda och det vill jag INTE. Men om jag avbryter nu så är det också kört mellan oss. Han har förstört allt!)
Allt detta tänker jag medan han håller på. Det enda jag får ur mig är att fråga om han använder kondom. Han svarar nej och fortsätter. Då säger jag att han inte kan hålla på utan kondom och drar mig ur och lägger mig en bit från honom med ryggen mot och som jag skrev tidigare så satte han bara på kondomen och stoppade in den igen. (Alltså här är allt så overkligt och sjukt. Jag inser att han är helt jävla dum i huvudet! Varför fortsätter han när jag blivit sur och flyttat på mig? Han passar också på att skita i kondom för att jag ändå inte kommer märka någonting. Vem är den här killen?).

Jag säger att jag inte vill och han slutar (När jag sa ifrån här var jag faktiskt rädd. Tänk om han skulle vägra att sluta? Tänk om han skulle hålla fast mig? Förut kände jag mig trygg, men nu känns det extremt obehagligt att ha honom i min säng.)

När jag pratade i telefon med honom igår nämnde han att hans ex tydligt sa ifrån när hon inte ville ha sex och att jag inte gjorde det så han trodde jag ville.
Alltså jag kanske hade velat! Visst är jag oftast inte jättepepp så tidigt på morgonen, men han var ju hemma hos mig för att vi skulle ligga. Jag hade kunnat vara med på sexet om han hade försökt få med mig. Typ kyssa mig, prata med mig, få respons...precis som övriga gånger. Jag väntade på det och jag gav honom MÅNGA chanser. Att han skulle väcka mig någongång och kåta upp mig.

Lite i taget gick han över gräns för gräns och jag insåg tillslut att hans mening inte var att väcka mig och då fick jag avbryta.

Att avbryta handlade inte bara om att jag ville att han skulle sluta, utan om att våran relation var över. Det var ett oåterkalleligt beslut som jag var tvungen att fundera över och ta under tiden han håll på.

Återigen. Det spelar ingen roll hur kvinnan agerar i en sådan här situation! Jag är faktiskt glad att jag inte avbröt tidigare (om jag nu hade lyckats med det i den här situationen) för då hade jag aldrig fått reda på att han är en gränslös, korkad och äcklig idiot!
 
Senast ändrad:
Äsh jag måste skriva ned det han sa innan jag sover så jag inte glömmer något. Jag använder den här tråden lite som en dagbok :D och ni är så stöttande och kloka här :heart.

Han ville iallafall förklara sin sida av händelsen och be om ursäkt. Han sa att han hade mått dåligt hela dagen. Han förklarade att han trodde jag njöt när jag tydligen "stönade" till när han tryckte in den och att han tänkte att jag var med på det för att jag tydligen hade särat på benen så han skulle komma åt bättre. Jag svarade att jag faktiskt inte kommer ihåg något av det och att jag visst kan ha rört på mig när jag låg där och att det inte var ett njutstön han hörde.

Han sa vidare att eftersom han började lite i taget så antog han att jag var med på det då jag inte sa ifrån. Han jämförde med sitt ex som hade sagt ifrån tydligt när hon inte ville. Jag frågade om han hade haft sex med någon som sovit tidigare men fick inget klart svar. Jag förklarade att det är svårt att säga ifrån när man slummrar/sover och att det faktiskt inte är det som avgör om det är ett övergrepp eller inte. Det är för fan hans ansvar att se ifall jag är med på det!

Sedan förklarade jag min upplevelse i detalj. Hur mina tankegångar gick och hur jag mådde. Att jag hade anmält honom om vissa saker hade skett annorlunda. Att det INTE är ok att ha sex med någon som ligger stilla och blundar. Att man måste checka av om personen är med. Att han ska stanna upp och kolla läget om den andra personen slutar ge respons etc. Ja, jag var arg.

Det som tog hårdast av samtalet var att han jämförde mig med sitt ex. Att hon knappt aldrig ville ha sex och att det bara var vanilj. Eftersom jag tycker om lite mer dirty (typ hålla runt halsen, i håret osv.) hade han tänkt att det där var ok typ. Jag kom på att jag brukar prata dirty i sängen och då säger jag lite saker som jag inte menar (typ att han får utnyttja mig och göra vad han vill). Hur kan man ta sådant ordagrannt (om det nu är det han också syftade på)??!!

Jag känner ändå att jag fick fram det jag ville säga. Han sa att det hela var fruktansvärt och att det inte fanns några ursäkter. Ändå sa han förlåt flera gånger och det verkade som han ville att jag skulle förlåta honom. Det gjorde jag INTE. Jag avslutade samtalet med att jag vill veta hans provsvar.
Du hanterar allt detta fantastiskt bra! :bow:

Han följer ett klassiskt mönster. Sättet han beskriver det på, där du beskrivs ha deltagit i en rad händelser som ledde dit det ledde, syftar som jag ser det inte bara till att lätta på och omfördela hans skuld, det är dessutom ett försök att normalisera det han gjort och få det att falla inom ramen för vad som är acceptabelt och rimligt. Ett sätt att betrakta det som en logisk kedja av händelser som ledde till ett förklarligt missförstånd, något som han kan ursäkta och bagatellisera snarare än ta fullt ansvar för och inse vidden av.
Det är väldigt bra och viktigt att du ser igenom detta, för även om han skulle ha lyckats lura sig själv så är det ren bullshit.

Även hans resonemang om dig och hans ex är väldigt typiskt (och oroande på så sätt att jag får en inte så smickrande bild av hur han kan ha behandlat sitt ex, som alltså behövt tydligt säga ifrån), man kan säga att det är ett resonemang som har hundratals år på nacken och pekar på de problem han har med att både uppfatta sig själv som förövare och dig som offer. Idén om att olika "regler" gäller för olika typer av kvinnor, där han antyder att han kanske inte hade betett sig så mot sitt "oskuldsfulla" ex men kunde tänka sig att spela rysk roulette med dig och din kropp för med en viss typ av kvinnor kan man minsann köra på och förvänta sig att hon ska acceptera det. Det passar in i idén om vem som kan våldtas och vem man kan ta sig friheter med. Idén om det skyddsvärda offret där madonnan, som man måste ta det försiktigt med, ställs i kontrast till horan, som man kan behandla lite hur som helst.

Själv passar han förstås perfekt in i idén om den straffvärde våldtäktsmannen, på så vis att han inte passar in alls. Traditionellt sett har man ju under lång tid (mot bättre vetande och all tillgänglig fakta) betraktat våldtäktsmannen som en brutal och missanpassad man utan social status, ett perverst undantag och en man med viss karaktärstyp snarare än någon som helt enkelt begår en våldtäkt. Våldtäkt och sexuella övergrepp generellt har dock denna föreställning till trots definitivt en plats i den traditionella mansrollen, vilket ju också demonstreras av hur utbrett det är. Ett samhällsproblem.
Kombinera tanken om den straffvärde våldtäktsmannen med tanken om det skyddsvärda offret och man kan se några möjliga anledningar till att han har svårt att förlika sig med att han faktiskt begått ett sexualbrott, en våldtäkt (som redan påpekats är det våldtäkt att utnyttja någon som sover och som är i särskilt utsatt situation), ett övergrepp, att han gjort något väldigt fel.
Resonemang om mannen som sexuellt aktiv och kvinnan som sexuellt passiv och tillgänglig spelar också av allt att döma in i hans handlande, kort sagt kan man konstatera att han med största sannolikhet sitter på ett stort antal seglivade sexistiska föreställningar, normer och myter, som säger honom att han inte är en våldtäktsman. Trots att han begått en våldtäkt.

Jag skulle nog också vilja tillägga att även om han någonstans skulle inse att han gjort fel verkar det finnas något i mansrollen som får många män att tycka att även när de uppenbart har gjort fel bör de komma undan med det och betraktas som oskyldiga. Omvärlden bör ha överseende. Jag tror det är särskilt vanligt när det gäller sexualbrott, men även brott generellt när de utförs av män som inte är uttalat yrkeskriminella, män med viss social status och en viss självbild.
Jag kommer bl a att tänka på en man som beskrev för mig hur han hade försökt kringgå lagen och han beskrev sin chock när myndigheterna behandlade honom som en brottsling. Även när jag förklarade att tekniskt sett så var ju det han gjorde brottsligt, varför skulle då myndigheterna inte bemöta det så, verkade tanken på att ses och behandlas som en brottsling helt ofattbar. Trots att han erkände sig ha begått ett brott. Helt absurt, ändå kan jag inte påstå att jag blev förvånad.

Det verkar finnas en slags (medveten eller omedveten) förväntan om att komma undan med övertramp, med att utnyttja, med att begå diverse övergrepp, en förväntan om att deras status som män ska väga tyngre än de övergrepp och de brott de faktiskt begått.

Hursomhelst, det känns som om jag kanske svävat ut lite, du sköter detta mycket bra som sagt.
Du tänker klart och är väldigt insiktsfull och klok i dina tankegångar, det var modigt att ta upp detta med honom och beundransvärt att stå stark när han kom med sina patetiska ursäkter och bortförklaringar. Du är din egen hjälte i den här historien, som vi förstås alla önskar hade sett annorlunda ut men som du hanterar så starkt, så starkt. :heart
 
Ni hyllar mig som jag hade begått något hjältedåd typ (:o:p) och jag tror det kan göra att andra kvinnor som utsatts för något liknande känner att de måste vara starka eller göra si eller så
Jag förstår hur du tänker! Du är faktiskt klok som en bok. När man blir jättehyllad också finns det en risk att man själv upplever press - att man måste fortsätta vara så stark och så bra och så redig.

Men - det vi hyllar dig för här är hur klokt du resonerar och hur modig du är som berättar om det. Genom att resonera så klokt och berätta så modigt så når du andra tjejer, tjejer som kanske bara läser utan att skriva nåt men som ändå tar det till sig. Tjejer som har varit med om samma sak och kan relatera. Tjejer som aldrig varit med om det och som nu ser hur tydligt det är att killarna i de här fallen gör fel, att det är övergrepp och ingenting normalt och absolut ingenting man ska acceptera.

Jag tycker att du är modig och klok och därför får du en liten hyllning från mig. Det finns inga krav på någon att de ska hantera saker på ett visst sätt, att man alltid ska vara cool och stark och säga ifrån. Däremot är det alltid bra och fint när vi tjejer står upp för varandra, delar med oss av våra upplevelser så att andra tjejer känner sig mindre ensamma.
 
Idag har funderat på den här tråden och på det ni skrivit. Ni hyllar mig som jag hade begått något hjältedåd typ (:o:p) och jag tror det kan göra att andra kvinnor som utsatts för något liknande känner att de måste vara starka eller göra si eller så. Jag tror att de kan känna att "Hon är stark, men jag skulle inte klara det.". (Jag har lite svårt att sätta ord på mina tankar.)
Jag tänkte iallafall berätta vad som hände i detalj (varning om någon är känslig) och hur mina tankar gick. Jag vill att alla ska förstå att jag betedde mig som vem som helst i samma situation, att jag inte alls gjorde något speciellt. Med det vill jag få fram att offrets agerande inte spelar någon som helst roll.

Here we go.
Kl är ca 7 och det är lördag morgon. Jag har sovit 4h max efter en lite berusad festkväll. Jag ligger med ryggen mot honom och han kramar mig bakifrån. Han börjar hålla på med brösten och ta på min kropp. (Jag reagerar inget speciellt då han brukar krama mig under natten. Visst det börjar bli lite irriterande att han ska hålla på så med brösten. Jag anar oråd.) Sedan börjar han hålla på därnere. (Här kommer vi till första gränsen han passerar. För mig är det INTE OK att pilla mig mellan benen om jag inte är vaken.)

Han börjar flytta och trixa med mina ben för att komma åt bättre. (Här vaknar jag till men utan att visa det, jag ligger stilla och blundar som innan. Vafan håller han på med? Ska han stoppa in den utan att väcka mig? Här börjar jag må skit, men jag tänker att jag ger honom en chans. Han borde ju väcka mig snart och kolla läget. Han borde ju kyssa mig som han brukar. Snart. Eller? Han kan ju inte bara stoppa in den när jag sover, inte den här killen. Om han slutar nu så kan vi nog reda ut det här. Vi kan prata om att han passerat min gräns och fortsätta ses. Jag tycker ju om den här killen.)

Nu lirkar han in den och utan kondom. (Här börjar jag må riktigt dåligt. Jag ligger så stilla jag kan så han ska förstå att jag inte vill, att jag inte är med på det. Varför väcker han mig inte??? Så han smyger och utnyttjar mig när jag sover! Den här fina oskyldiga killen. Vad ska jag göra nu? Ska jag bara låta honom fortsätta? Han kommer nog fullborda och det vill jag INTE. Men om jag avbryter nu så är det också kört mellan oss. Han har förstört allt!)
Allt detta tänker jag medan han håller på. Det enda jag får ur mig är att fråga om han använder kondom. Han svarar nej och fortsätter. Då säger jag att han inte kan hålla på utan kondom och drar mig ur och lägger mig en bit från honom med ryggen mot och som jag skrev tidigare så satte han bara på kondomen och stoppade in den igen. (Alltså här är allt så overkligt och sjukt. Jag inser att han är helt jävla dum i huvudet! Varför fortsätter han när jag blivit sur och flyttat på mig? Han passar också på att skita i kondom för att jag ändå inte kommer märka någonting. Vem är den här killen?).

Jag säger att jag inte vill och han slutar (När jag sa ifrån här var jag faktiskt rädd. Tänk om han skulle vägra att sluta? Tänk om han skulle hålla fast mig? Förut kände jag mig trygg, men nu känns det extremt obehagligt att ha honom i min säng.)

När jag pratade i telefon med honom igår nämnde han att hans ex tydligt sa ifrån när hon inte ville ha sex och att jag inte gjorde det så han trodde jag ville.
Alltså jag kanske hade velat! Visst är jag oftast inte jättepepp så tidigt på morgonen, men han var ju hemma hos mig för att vi skulle ligga. Jag hade kunnat vara med på sexet om han hade försökt få med mig. Typ kyssa mig, prata med mig, få respons...precis som övriga gånger. Jag väntade på det och jag gav honom MÅNGA chanser. Att han skulle väcka mig någongång och kåta upp mig.

Lite i taget gick han över gräns för gräns och jag insåg tillslut att hans mening inte var att väcka mig och då fick jag avbryta.

Att avbryta handlade inte bara om att jag inte ville att han skulle sluta utan om att våran relation var över. Det var ett oåterkalleligt beslut som jag var tvungen att fundera över och ta under tiden han håll på.

Återigen. Det spelar ingen roll hur kvinnan agerar i en sådan här situation! Jag är faktiskt glad att jag inte avbröt tidigare (om jag nu hade lyckats det när man halvslumrar) för då hade jag aldrig fått reda på att han är en gränslös, korkad och äcklig idiot!

Jag tror - och jag ska givetvis inte tala för alla här, men det är i alla fall sant för mig och jag tror det även stämmer för de andra - att "hyllandet" av dig i första hand handlar om hur du hanterar dig själv, inte situationen. Att du inte vänder det som hänt till något du har gjort (så du får skylla dig själv, och/eller stackars killen att du blev arg, eller något annat åt det hållet), utan du ser klart på det som hände och låter inte honom (eller dina egna tankar) flytta skulden. Och du berättar öppet om det, vilket förmodligen hänger ihop med den första biten.

Det är jättestarkt. Och jag både hoppas och tror att det kommer att hjälpa dig i hur du hanterar det du var med om i framtiden. Inte så att jag säger att det inte kommer att lämna några spår, det vet jag varken åt ena eller andra hållet något om, men jag tror att den stor del av hur dåligt man mår efter ett övergrepp handlar om att få ihop sina egna tankar. Var det inte mitt fel ändå? Vad gjorde jag som fick honom att...? Om jag bara hade... Och tusen saker till. Övergreppet fortsätter, för att man inte klarar att lägga skulden där den hör hemma. Det gör du, och det gör dig fantastisk.

Att du blev förvånad, ledsen och rädd var helt rimliga reaktioner tycker jag! Du litade på honom, han tog det och utnyttjade det. Klart det är fördjävligt.
 
Idag har funderat på den här tråden och på det ni skrivit. Ni hyllar mig som jag hade begått något hjältedåd typ (:o:p) och jag tror det kan göra att andra kvinnor som utsatts för något liknande känner att de måste vara starka eller göra si eller så. Jag tror att de kan känna att "Hon är stark, men jag skulle inte klara det.". (Jag har lite svårt att sätta ord på mina tankar.)
Jag tänkte iallafall berätta vad som hände i detalj (varning om någon är känslig) och hur mina tankar gick. Jag vill att alla ska förstå att jag betedde mig som vem som helst i samma situation, att jag inte alls gjorde något speciellt. Med det vill jag få fram att offrets agerande inte spelar någon som helst roll.

Here we go.
Kl är ca 7 och det är lördag morgon. Jag har sovit 4h max efter en lite berusad festkväll. Jag ligger med ryggen mot honom och han kramar mig bakifrån. Han börjar hålla på med brösten och ta på min kropp. (Jag reagerar inget speciellt då han brukar krama mig under natten. Visst det börjar bli lite irriterande att han ska hålla på så med brösten. Jag anar oråd.) Sedan börjar han hålla på därnere. (Här kommer vi till första gränsen han passerar. För mig är det INTE OK att pilla mig mellan benen om jag inte är vaken.)

Han börjar flytta och trixa med mina ben för att komma åt bättre. (Här vaknar jag till men utan att visa det, jag ligger stilla och blundar som innan. Vafan håller han på med? Ska han stoppa in den utan att väcka mig? Här börjar jag må skit, men jag tänker att jag ger honom en chans. Han borde ju väcka mig snart och kolla läget. Han borde ju kyssa mig som han brukar. Snart. Eller? Han kan ju inte bara stoppa in den när jag sover, inte den här killen. Om han slutar nu så kan vi nog reda ut det här. Vi kan prata om att han passerat min gräns och fortsätta ses. Jag tycker ju om den här killen.)

Nu lirkar han in den och utan kondom. (Här börjar jag må riktigt dåligt. Jag ligger så stilla jag kan så han ska förstå att jag inte vill, att jag inte är med på det. Varför väcker han mig inte??? Så han smyger och utnyttjar mig när jag sover! Den här fina oskyldiga killen. Vad ska jag göra nu? Ska jag bara låta honom fortsätta? Han kommer nog fullborda och det vill jag INTE. Men om jag avbryter nu så är det också kört mellan oss. Han har förstört allt!)
Allt detta tänker jag medan han håller på. Det enda jag får ur mig är att fråga om han använder kondom. Han svarar nej och fortsätter. Då säger jag att han inte kan hålla på utan kondom och drar mig ur och lägger mig en bit från honom med ryggen mot och som jag skrev tidigare så satte han bara på kondomen och stoppade in den igen. (Alltså här är allt så overkligt och sjukt. Jag inser att han är helt jävla dum i huvudet! Varför fortsätter han när jag blivit sur och flyttat på mig? Han passar också på att skita i kondom för att jag ändå inte kommer märka någonting. Vem är den här killen?).

Jag säger att jag inte vill och han slutar (När jag sa ifrån här var jag faktiskt rädd. Tänk om han skulle vägra att sluta? Tänk om han skulle hålla fast mig? Förut kände jag mig trygg, men nu känns det extremt obehagligt att ha honom i min säng.)

När jag pratade i telefon med honom igår nämnde han att hans ex tydligt sa ifrån när hon inte ville ha sex och att jag inte gjorde det så han trodde jag ville.
Alltså jag kanske hade velat! Visst är jag oftast inte jättepepp så tidigt på morgonen, men han var ju hemma hos mig för att vi skulle ligga. Jag hade kunnat vara med på sexet om han hade försökt få med mig. Typ kyssa mig, prata med mig, få respons...precis som övriga gånger. Jag väntade på det och jag gav honom MÅNGA chanser. Att han skulle väcka mig någongång och kåta upp mig.

Lite i taget gick han över gräns för gräns och jag insåg tillslut att hans mening inte var att väcka mig och då fick jag avbryta.

Att avbryta handlade inte bara om att jag ville att han skulle sluta, utan om att våran relation var över. Det var ett oåterkalleligt beslut som jag var tvungen att fundera över och ta under tiden han håll på.

Återigen. Det spelar ingen roll hur kvinnan agerar i en sådan här situation! Jag är faktiskt glad att jag inte avbröt tidigare (om jag nu hade lyckats med det i den här situationen) för då hade jag aldrig fått reda på att han är en gränslös, korkad och äcklig idiot!
Du är klok som en bok! :bow:

Jag har bara skummat tråden eftersom jag tycker den är jobbig (men självklart nyttig) att läsa, jag ska läsa den mer noggrant senare och se allas kommentarer men jag tycker du resonerar mycket bra. Helt rätt.
 
Du hanterar allt detta fantastiskt bra! :bow:

Han följer ett klassiskt mönster. Sättet han beskriver det på, där du beskrivs ha deltagit i en rad händelser som ledde dit det ledde, syftar som jag ser det inte bara till att lätta på och omfördela hans skuld, det är dessutom ett försök att normalisera det han gjort och få det att falla inom ramen för vad som är acceptabelt och rimligt. Ett sätt att betrakta det som en logisk kedja av händelser som ledde till ett förklarligt missförstånd, något som han kan ursäkta och bagatellisera snarare än ta fullt ansvar för och inse vidden av.
Det är väldigt bra och viktigt att du ser igenom detta, för även om han skulle ha lyckats lura sig själv så är det ren bullshit.

Även hans resonemang om dig och hans ex är väldigt typiskt (och oroande på så sätt att jag får en inte så smickrande bild av hur han kan ha behandlat sitt ex, som alltså behövt tydligt säga ifrån), man kan säga att det är ett resonemang som har hundratals år på nacken och pekar på de problem han har med att både uppfatta sig själv som förövare och dig som offer. Idén om att olika "regler" gäller för olika typer av kvinnor, där han antyder att han kanske inte hade betett sig så mot sitt "oskuldsfulla" ex men kunde tänka sig att spela rysk roulette med dig och din kropp för med en viss typ av kvinnor kan man minsann köra på och förvänta sig att hon ska acceptera det. Det passar in i idén om vem som kan våldtas och vem man kan ta sig friheter med. Idén om det skyddsvärda offret där madonnan, som man måste ta det försiktigt med, ställs i kontrast till horan, som man kan behandla lite hur som helst.

Själv passar han förstås perfekt in i idén om den straffvärde våldtäktsmannen, på så vis att han inte passar in alls. Traditionellt sett har man ju under lång tid (mot bättre vetande och all tillgänglig fakta) betraktat våldtäktsmannen som en brutal och missanpassad man utan social status, ett perverst undantag och en man med viss karaktärstyp snarare än någon som helt enkelt begår en våldtäkt. Våldtäkt och sexuella övergrepp generellt har dock denna föreställning till trots definitivt en plats i den traditionella mansrollen, vilket ju också demonstreras av hur utbrett det är. Ett samhällsproblem.
Kombinera tanken om den straffvärde våldtäktsmannen med tanken om det skyddsvärda offret och man kan se några möjliga anledningar till att han har svårt att förlika sig med att han faktiskt begått ett sexualbrott, en våldtäkt (som redan påpekats är det våldtäkt att utnyttja någon som sover och som är i särskilt utsatt situation), ett övergrepp, att han gjort något väldigt fel.
Resonemang om mannen som sexuellt aktiv och kvinnan som sexuellt passiv och tillgänglig spelar också av allt att döma in i hans handlande, kort sagt kan man konstatera att han med största sannolikhet sitter på ett stort antal seglivade sexistiska föreställningar, normer och myter, som säger honom att han inte är en våldtäktsman. Trots att han begått en våldtäkt.

Jag skulle nog också vilja tillägga att även om han någonstans skulle inse att han gjort fel verkar det finnas något i mansrollen som får många män att tycka att även när de uppenbart har gjort fel bör de komma undan med det och betraktas som oskyldiga. Omvärlden bör ha överseende. Jag tror det är särskilt vanligt när det gäller sexualbrott, men även brott generellt när de utförs av män som inte är uttalat yrkeskriminella, män med viss social status och en viss självbild.
Jag kommer bl a att tänka på en man som beskrev för mig hur han hade försökt kringgå lagen och han beskrev sin chock när myndigheterna behandlade honom som en brottsling. Även när jag förklarade att tekniskt sett så var ju det han gjorde brottsligt, varför skulle då myndigheterna inte bemöta det så, verkade tanken på att ses och behandlas som en brottsling helt ofattbar. Trots att han erkände sig ha begått ett brott. Helt absurt, ändå kan jag inte påstå att jag blev förvånad.

Det verkar finnas en slags (medveten eller omedveten) förväntan om att komma undan med övertramp, med att utnyttja, med att begå diverse övergrepp, en förväntan om att deras status som män ska väga tyngre än de övergrepp och de brott de faktiskt begått.

Hursomhelst, det känns som om jag kanske svävat ut lite, du sköter detta mycket bra som sagt.
Du tänker klart och är väldigt insiktsfull och klok i dina tankegångar, det var modigt att ta upp detta med honom och beundransvärt att stå stark när han kom med sina patetiska ursäkter och bortförklaringar. Du är din egen hjälte i den här historien, som vi förstås alla önskar hade sett annorlunda ut men som du hanterar så starkt, så starkt. :heart

Många aha-upplevelser fick jag av din text. Det du skriver är så sant men samtidigt så sorgligt. Tack för dina kloka analyser!
 
Jag skulle nog också vilja tillägga att även om han någonstans skulle inse att han gjort fel verkar det finnas något i mansrollen som får många män att tycka att även när de uppenbart har gjort fel bör de komma undan med det och betraktas som oskyldiga. Omvärlden bör ha överseende. Jag tror det är särskilt vanligt när det gäller sexualbrott, men även brott generellt när de utförs av män som inte är uttalat yrkeskriminella, män med viss social status och en viss självbild.
Jag kommer bl a att tänka på en man som beskrev för mig hur han hade försökt kringgå lagen och han beskrev sin chock när myndigheterna behandlade honom som en brottsling. Även när jag förklarade att tekniskt sett så var ju det han gjorde brottsligt, varför skulle då myndigheterna inte bemöta det så, verkade tanken på att ses och behandlas som en brottsling helt ofattbar. Trots att han erkände sig ha begått ett brott. Helt absurt, ändå kan jag inte påstå att jag blev förvånad.

Brock Turners pappa är ju ett typiskt (vidrigt) exempel på det här: varför skulle en "20 minuters handling" leda till ett straff - han kan ju faktiskt förlora något då!? Och stackarn är så orolig så... :banghead:
 
Vad strongt av dig @Myblackcat att konfrontera och säga ifrån.

Hade en relation i tidiga tonåren .
Jag sov, men vaknade av att killen tog min hand och förde den till sitt kön, och smekte sig själv med min hand medan han trodde jag sov.
När jag väl vaknade till och förstod vad han höll på med reagerade jag ganska starkt.
Han kunde nog inte mycket mer än urinera på ett bra tag.
 
Du är klok som en bok! :bow:

Jag har bara skummat tråden eftersom jag tycker den är jobbig (men självklart nyttig) att läsa, jag ska läsa den mer noggrant senare och se allas kommentarer men jag tycker du resonerar mycket bra. Helt rätt.

Blev lite arg nu när jag tänkte på din text, men det är så sant i mitt fall också. Det var ju det han förklarade för mig i telefonen fast med finare ord, jag är horan och hans ex madonnan. Med mig kunde han gå över gränser han inte inte gått förut för jag var ju "en sån där tjej" (Jag tyckte ju om lite hårdare sex).
Det hade han nog aldrig vågat med sitt ex. Hon var för värdefull för honom.

Ush nu fick jag rysningar av att tänka på det :crazy::cry:.
 
@Myblackcat
Du vet, genom att starta den här tråden fick du mig för första gången att erkänna öppet vad som hände med mig. Min partner har vetat om det (mest för att det är han som tagit hand om mig efteråt), men i övrigt har jag inte förmått att säga något om det.

För att han ju är en snäll kille. Jag vill inte att folk ska tycka illa om honom. Det var inte så farligt. Det var nog bara jag som överreagerade. Det blev ett missförstånd. Jag måste ju ha gett någon form av signaler. Vi hade ju sex redan innan. Jag är ju mer erfaren än honom. Det är nog mitt fel. Jag borde ha varit tydligare. Jag borde ha tyckt om det. Jag tyckte ju om att ha sex med den här personen, självklart borde jag ha tyckt om det.

Men det gjorde jag inte. Tack vare dig har jag slutligen lyckats sätta ord på det inför mig själv. Och bara där har du gjort något som jag vill ge dig en eloge för. Du har lyckats sätta ord på det vi inte talar om.
 
Blev lite arg nu när jag tänkte på din text, men det är så sant i mitt fall också. Det var ju det han förklarade för mig i telefonen fast med finare ord, jag är horan och hans ex madonnan. Med mig kunde han gå över gränser han inte inte gått förut för jag var ju "en sån där tjej" (Jag tyckte ju om lite hårdare sex).
Det hade han nog aldrig vågat med sitt ex. Hon var för värdefull för honom.

Ush nu fick jag rysningar av att tänka på det :crazy::cry:.

Kort sagt: Han är ett korkat jävla äckel.

Jag diskuterade faktiskt problematiken med hora och madonna med mitt ex (ur ett politiskt kontext). Han menade förstås att han inte höll på med sådant ;) Ändå kom det där lilla "Men du tycker ju om det". För som sexuellt tillgänglig så finns det inga nyanser. Då är du bara tillgänglig. Alltid och jämt.

Fy fan!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 113
Senast: Svartkatt
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 736
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 775
Senast: Whoever
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 540
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp