Min kk hade sex med mig när jag sov

Jag blir alldeles bestört när jag läser om vad du råkat ut för, och även av svaren här i tråden att det inte är en helt ovanligt situation.
Det är så vidrigt gjort av killarna, och jag fattar inte att de alls kan tända på det. Att inte få respons alt. att den andra säger nej, borde väl vara avtändande om något.

Jag inser också vilken tur jag haft som sluppit killar som dessa.
Samma här. Jag är också bestört över hur vanligt det är. Och även om inte allt faller under brottsbalkens paragraf om vad en våldtäkt är, så finns det gråzon också. Jag tänker på när någon tjatar sig till sex eller en viss typ av sex och den andre sedan "går med på det" för att slippa tjatet trots äckelkänslorna. Så blir det ju förstås inte för tjatet upprepas.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Våldtäkt är ju inte nödvändigtvis våldsamt. Jag tror det är där tankevurpan sker.
Man vill inte heller inse att man råkat ut för ett övergrepp.
Den tankevurpan är nog ännu vanligare än övergreppen. Jag har gjort den vurpan själv :crazy:.

Men sett till hur det blev, så var det ju det. I mitt fall slutade det med att jag "tappade locket" och kastrerade karln verbalt och idag ser jag män och sex som något motbjudande.
 
Jag mår illa efter att ha läst den här tråden, men så viktigt det är att prata om detta! @Myblackcat du är jättestark som har konfronterat killen och satt din gräns, hoppas du kan komma över det som hänt och må bra igen.

Jag har varit med om liknande i en fast relation, vi hade det inte bra ihop och jag ville inte ha sex med honom, men på kvällarna när jag försökte/låtsades sova kröp han över och skulle ha sex med mig, jag flyttade mig allt närmare sängkanten tills jag nästan ramlade ner men han kom efter och tog det han ville. Sa jag ifrån var det honom det var synd om eftersom jag vägrade honom sex...:wtf:
Inte förstod jag då att det var ett övergrepp, det var ju bara en konsekvens av att jag inte ville ha sex :crazy: Och efteråt fick jag ju vara ifred nån vecka igen...
 
Sex har man om man är två villiga individer. Hur vet man att någon är villig? Denna någon ger sitt medgivande, visar att den vill. Det är inte så att passivitet är lika med OK, vi kör.

Sedan håller jag med ekra om att det inte förekommer våld och tvång, därav blir det mer gråzon i hjärnan hos båda parter. Men frivilligt samlag är just det - två stycken som är med på noterna. Allt annat är... något annat än frivilligt. Ovetande eller motvilligt eller ovilligt. Och vilken sjuk hjärna är intresserad av de villkoren?!
Jag har gett min sambo lov att väcka mig med förspel.
Så i mitt fall skulle det vara ok då jag gett honom lov och tycker det är mysigt.
Men jag litar på honom fullt ut och skulle jag vakna till och ångra mig är det ok för honom med.
Men att nån tror att det är ok utan att ens ha tagit upp det till diskussion är vidrigt.
 
:bow: @Myblackcat så himla starkt av dig att verkligen ta dialogen med killen och att du står på dig.

Jag har råkat ut för samma med två killar. Men jag sa inget. Jag vågade inte och tänkte som många andra att det inte var ett övergrepp - ändock obehagligt och gjorde mig illa till mods. Ju mer jag tänker på det, ju mer arg blir jag att någon tycker sig ha rätt till någon annan persons kropp på det där sättet.
 
Det är hemskt att skriva, men på något sätt kan jag ändå känna mig lättad i den här tråden. Inte över att andra blir utsatta, men för att andra faktiskt skriver om det. Att det faktiskt finns på riktigt.

Det är lättare att känna sig arg och indignerad när det inte bara känns som att det är jag (och möjligtvis "någon annan någonstans inte här"). Det blir så uppenbart att det är strukturellt.

Tack.
 
Det är hemskt att skriva, men på något sätt kan jag ändå känna mig lättad i den här tråden. Inte över att andra blir utsatta, men för att andra faktiskt skriver om det. Att det faktiskt finns på riktigt.

Det är lättare att känna sig arg och indignerad när det inte bara känns som att det är jag (och möjligtvis "någon annan någonstans inte här"). Det blir så uppenbart att det är strukturellt.

Tack.

Så är det! Att vi håller tyst (känner att vi måste hålla tyst och/eller det har ju egentligen inte hänt något värt att prata om :() är ju också en del av strukturen. Sådana här samtal behövs, överallt!

Tyvärr...
 
Så är det! Att vi håller tyst (känner att vi måste hålla tyst och/eller det har ju egentligen inte hänt något värt att prata om :() är ju också en del av strukturen. Sådana här samtal behövs, överallt!

Tyvärr...
Inte minst är de bra för att vi ska få klart för oss att vi inte får skylla oss själva. Jag la ju mina två upplevelser bakom mig med "jag var för full". Som om kvinnor får räkna med det där om de är fulla. Jag rannsakade alltså mitt eget beteende mer än de båda männens. Först såhär i backspegeln fattar jag hur uppåt väggarna det var.
 
Inte minst är de bra för att vi ska få klart för oss att vi inte får skylla oss själva. Jag la ju mina två upplevelser bakom mig med "jag var för full". Som om kvinnor får räkna med det där om de är fulla. Jag rannsakade alltså mitt eget beteende mer än de båda männens. Först såhär i backspegeln fattar jag hur uppåt väggarna det var.

Exakt. De har gjort något, men det var ju vårt fel.

Eftersom män är farliga, mer eller mindre hjälplösa, förövare hela bunten, och det är vårt ansvar att begränsa dem. Själva varken vill, kan, eller ska de göra det. Och vi är ju till för männens njutning, så om vi inte aktivt stoppar dem så gör vi oss ju tillgängliga! Givetvis. :banghead:

Det kan ju inte vara gärningsmannens ansvar att inte våldta, herregud! :grin:
 
Kommer ihåg när jag var i tonåren och min kära mamma varnade mig för att dricka alkohol, för om jag blev för berusad och inte kunde ta vara på mig så skulle killarna utnyttja mig, "för så gör de, så är det bara" :crazy:
 
Exakt. De har gjort något, men det var ju vårt fel.

Eftersom män är farliga, mer eller mindre hjälplösa, förövare hela bunten, och det är vårt ansvar att begränsa dem. Själva varken vill, kan, eller ska de göra det. Och vi är ju till för männens njutning, så om vi inte aktivt stoppar dem så gör vi oss ju tillgängliga! Givetvis. :banghead:

Det kan ju inte vara gärningsmannens ansvar att inte våldta, herregud! :grin:
Som jag minns det reflekterade jag inte alls över vad DE gjorde. Bara att jag själv försatt mig i en dum situation. (I ingetdera fallen hade jag av egen vilja följt med dem hem, de hade "tagit hand om mig" vilket innebar forslat hem mig till sitt. Det kan inte ha rått minsta tvivel för någon av dem i vilket skick jag var och vilken grad av medvetande jag hade.)
 
Som jag minns det reflekterade jag inte alls över vad DE gjorde. Bara att jag själv försatt mig i en dum situation. (I ingetdera fallen hade jag av egen vilja följt med dem hem, de hade "tagit hand om mig" vilket innebar forslat hem mig till sitt. Det kan inte ha rått minsta tvivel för någon av dem i vilket skick jag var och vilken grad av medvetande jag hade.)

Nej, man gör ju inte det. Det är inget att fundera på, ungefär som att det inte är något att fundera på att nässlor bränns om man rör vid dem... Ungefär lika troligt att en man inte våldtar en om han får chansen, tydligen. :meh:
 
Våldtäkt är ju inte nödvändigtvis våldsamt. Jag tror det är där tankevurpan sker.
Man vill inte heller inse att man råkat ut för ett övergrepp.
Exakt. Jag har råkat ut för många övergrepp men bagatelliserat detta givetvis, ungefär som TS. Men det förstör en inuti och därför är TS så sjukt bra som står upp för sin berättelse.
 
Inte heller att just han är en våldtäktsman - han är ju inte ett monster... :meh:
"...men han är ju världens snällaste, egentligen...(men när han dricker...)" Kanske i stil med bjuder på middagar, köper presenter, smörar och allt som kanske får partnern att känna sig "tvungen" att ge något tillbaka...eller för all del att han tycker det är det minsta en kan göra "som tack". Blä.
 
Sjukt avtändande! O_o

Fast det spelar ju ingen roll - det är ju inte din njutning det handlar om... :meh:

Hur går det förresten för @Myblackcat idag? (Och @Lipperta , men du kanske startar en egen tråd om du vill prata vidare?) Obs, inte så att någon "måste" svara, försöker bara styra tillbaka till huvudämnet lite mer. I alla fall i mina egna tankar, som håller på att bli alltför mörka.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 113
Senast: Svartkatt
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 736
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 775
Senast: Whoever
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 540
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp