Min kk hade sex med mig när jag sov

Alltså förlåt för trådkap, men vi har varit tsm i 2 år och det har endast hänt ett par 10 tal gånger under de åren.
När vi ses imorgon ska jag nog prata lite mer(mycket) om det då det varit på tapeten lite förut, känns helt sjukt att det klassas som olagligt. Har faktiskt inte sett så på det förut, men jag har också haft sjuka kuratorer som skyllt allt på att boys will be boys osv kanske därför jag inte sett det förut?
Hatar de där bitterfittorna som tycker allt är tjejers fel när vi inte GÖR NÅT, alls.
Tack för att du startade tråden det öppnade mina ögon och hoppas allt går bra för dig, kram

Du är inte ett masturbationsverktyg för honom att använda när han vill! Du är en tänkande, kännande människa precis som han, och han har noll jävla rätt till dig och din kropp! Jättebra att den här tråden har gett dig insikt i vad han faktiskt gör mot dig, jag förstår att det är jobbigt men jag hoppas du orkar öppna ögonen helt... Jag skulle våga sätta ganska mycket på att det inte är ett helt isolerat beteende, utan att han även i andra sammanhang inte respekterar dig och ser dig som en separat människa med samma rättigheter och värde som han själv.

Heja du! Och skriv om du behöver det!
 
Jag har också varit med om att bli väckt av att någon jag delar säng med bestämt sig för att ha sex utan att först väcka mig. Det har skett vid ett par tillfällen med olika personer. DÅ var jag ung och tänkte att oj, ska det vara såhär? Och tappade faktiskt förtroendet att våga sova med män och lita på att de inte tänkte "ta för sig" medan jag sov. Det hände både med personer som jag tidigare på kvällen redan haft sex med och vid ett tillfälle även med en person som jag uttalat innan vi la oss att jag inte är intresserad av att ha sex med honom. Han slutade när jag drog mig undan hans närmanden, men då hade han redan lirkat in sin snopp innanför mina trosor. (Jag vaknade av det!)

Nu vet jag att det var övergrepp och inte ok.

Jag har varit i olika sammanhang där det diskuterats sex och begreppet "överraskningsdoppning" kommit upp som en mer eller mindre accepterad sak. Alltså att väcka någon genom att stoppa snoppen i dem. Några tyckte tom att det var mysigt.

Jag tycker att detta är något det borde pratas mer om. Självklart är det inte ok.
 
Jag blir alldeles bestört när jag läser om vad du råkat ut för, och även av svaren här i tråden att det inte är en helt ovanligt situation.
Det är så vidrigt gjort av killarna, och jag fattar inte att de alls kan tända på det. Att inte få respons alt. att den andra säger nej, borde väl vara avtändande om något.

Jag inser också vilken tur jag haft som sluppit killar som dessa.
 
Jag inser också vilken tur jag haft som sluppit killar som dessa.


...och är det inte sjukt?

Att behöva tänka så menar jag. Det är "tur" att slippa. Det är inte ett chockerande undantag att utsättas för övergrepp. Det är "tur" att inte utsättas.

TS - jag tycker du är modig. Jag tycker det är jobbigt att bara ta mig igenom läsningen i tråden. Men så enormt tufft och starkt av dig att vägra släppa vad som hänt och vägra sopa hans beteende under mattan!
 
@ekra Överraskningsdoppning?

:eek:

:arghh:

I de fall det hände mig var jag så full att jag blev överraskad när jag vaknade i vederbörandes säng, jag visste inte hur jag kommit dit. :grin:
 
...och är det inte sjukt?

Att behöva tänka så menar jag. Det är "tur" att slippa. Det är inte ett chockerande undantag att utsättas för övergrepp. Det är "tur" att inte utsättas.

TS - jag tycker du är modig. Jag tycker det är jobbigt att bara ta mig igenom läsningen i tråden. Men så enormt tufft och starkt av dig att vägra släppa vad som hänt och vägra sopa hans beteende under mattan!
Det värsta är nog att jag inte ens reflekterade över det när jag skrev... :eek:
 
Nu har jag läst hela tråden och har en mega klump i magen.
Min kille gör såhär, säger jag något så slutar han men om jag bara ligger tyst så går han hela vägen.
Och säger jag nej så blir han så himla sur att det är lättare att bara låta honom vara.
Har aldrig ens kommit på tanken att det är övergrepp, eller jag kanske bara inte ville tro det.

Men herregud!
Han har sex med dig fast du bara ligger tyst?
Jag blir faktiskt helt förstörd av att höra att det är normalt i er relation.
 
Denna tråden är bra för den tar upp många saker som jag själv funderat mkt på. Jag vet att jag själv varit med om saker och något inte känts bra i magen och sen inser jag att det var ett övergrepp. Men jag har haft oerhört svårt att kalla det för övergrepp. Och svårt att inse det själv...
Men samtidigt vet jag att dessa saker har satt spår i mig. Även om det tog tid för mig att inse det.
 
Min erfarenhet är att det har varit de s.k snälla killarna som betett sig sämst mot mig. Jag tror det har handlat om att de inte reflekterat över sitt eget beteende. De har varit så vana vid att se sig själva som snälla och att de beter sig rätt. Det är ju de bröliga högljudda killarna som är de taskiga och onda enligt deras tänkande. Han kan ju inte göra något fel för han får ju alltid höra att han är så snäll och hans självbild är ju att han är snäll.
 
Men herregud!
Han har sex med dig fast du bara ligger tyst?
Jag blir faktiskt helt förstörd av att höra att det är normalt i er relation.

Jag blir förstörd av både det faktumet och att det tycks vara så vanligt förekommande. Var finns respekten för en människa man till och med påstår sig tycka om eller älska?

Men jag tycker det är superbt av er som vågar berätta. Kudos.
 
När jag pratat med folk om dessa frågor märker jag att många verkar tycka att övergrepp inte kan förekomma i en relation/kk etc. Dvs om man har haft sex tidigare har man på något sätt medgett att det är okej även kommande gånger tex då gällande om man sover...
 
När jag pratat med folk om dessa frågor märker jag att många verkar tycka att övergrepp inte kan förekomma i en relation/kk etc. Dvs om man har haft sex tidigare har man på något sätt medgett att det är okej även kommande gånger tex då gällande om man sover...

På vissa sätt kan jag tycka att det är värre. Det är en människa som man valt att släppa nära, som man litar på, som man bygger en relation med, som sedan sviker på ett så fruktansvärt och grundläggande sätt.

Men juridiskt bör det givetvis inte vara intressant alls om man är i en relation eller inte.
 
För min del kände jag då att "våldtäkt" var det ju inte, eftersom det inte var våld eller tvång inblandat.

Det finns många gråzoner som det inte pratas så mycket om. Jag har sagt det förut, men Johanna Koljonen har skrivit en mycket bra krönika i ämnet, och det var den som fick mig att verkligen förstå att jag inte bara var "lite känslig" utan faktiskt blivit utsatt för något som verkligen inte var ok. LÅNGT senare.

Googla hennes namn plus #prataomdet så kommer nog krönikan upp.
 
För min del kände jag då att "våldtäkt" var det ju inte, eftersom det inte var våld eller tvång inblandat.

Det finns många gråzoner som det inte pratas så mycket om. Jag har sagt det förut, men Johanna Koljonen har skrivit en mycket bra krönika i ämnet, och det var den som fick mig att verkligen förstå att jag inte bara var "lite känslig" utan faktiskt blivit utsatt för något som verkligen inte var ok. LÅNGT senare.

Googla hennes namn plus #prataomdet så kommer nog krönikan upp.

Fast allt sex utan medvetet samtycke är väl en typ av tvång?
 
Sex har man om man är två villiga individer. Hur vet man att någon är villig? Denna någon ger sitt medgivande, visar att den vill. Det är inte så att passivitet är lika med OK, vi kör.

Sedan håller jag med ekra om att det inte förekommer våld och tvång, därav blir det mer gråzon i hjärnan hos båda parter. Men frivilligt samlag är just det - två stycken som är med på noterna. Allt annat är... något annat än frivilligt. Ovetande eller motvilligt eller ovilligt. Och vilken sjuk hjärna är intresserad av de villkoren?!
 
För min del kände jag då att "våldtäkt" var det ju inte, eftersom det inte var våld eller tvång inblandat.

Det finns många gråzoner som det inte pratas så mycket om. Jag har sagt det förut, men Johanna Koljonen har skrivit en mycket bra krönika i ämnet, och det var den som fick mig att verkligen förstå att jag inte bara var "lite känslig" utan faktiskt blivit utsatt för något som verkligen inte var ok. LÅNGT senare.

Googla hennes namn plus #prataomdet så kommer nog krönikan upp.
Jag tror att det är väldigt lätt hänt att kvinnan skyddar både sig själv och mannen/förövaren genom att tänka just att "våldtäkt var det inte".

Vi har bilder av både våldtäktsoffer och våldtäktsmän, som ofta är rätt långt ifrån både vår bild av oss själva och vår bild av mannen ifråga. Den där demoniseringen av våldtäkt och våldtäktsmän, bidrar vad jag kan förstå tyvärr till att vi inte tar så allvarligt på den typ av övergrepp som tråden handlar om. Demoniseringen gör det så att säga svårt att tänka på våldtäkt som något ganska vardagligt.
 
Jag tror att det är väldigt lätt hänt att kvinnan skyddar både sig själv och mannen/förövaren genom att tänka just att "våldtäkt var det inte".

Vi har bilder av både våldtäktsoffer och våldtäktsmän, som ofta är rätt långt ifrån både vår bild av oss själva och vår bild av mannen ifråga. Den där demoniseringen av våldtäkt och våldtäktsmän, bidrar vad jag kan förstå tyvärr till att vi inte tar så allvarligt på den typ av övergrepp som tråden handlar om. Demoniseringen gör det så att säga svårt att tänka på våldtäkt som något ganska vardagligt.

Våldtäkt är ju inte nödvändigtvis våldsamt. Jag tror det är där tankevurpan sker.
Man vill inte heller inse att man råkat ut för ett övergrepp.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 113
Senast: Svartkatt
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 736
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 775
Senast: Whoever
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 540
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp