Sv: Min hund blir bara värre..
Annars är det ett oerhört vanligt beteende hos en stressad hund...
Annars är det ett oerhört vanligt beteende hos en stressad hund...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker du har ett underligt sätt att se på hur människor inhämtar kunskap. En del kanske gör som du beskriver, men långt från alla... Det är verkligen att dra alla över en kam..
Likaväl som det som står i boken också kan stressa en häst om du aldrig själv sett någon annan göra en skänkelvikning innan.
Om jag nu för första gången skulle göra ett galoppombyte, då frågar jag folk som faktiskt gör byten och tränar för en tränare.
För det mesta så har faktiskt människor känsla och sunt förnuft. Nu säger jag inte att alla har det, men de flesta har mer eller mindre. Om en metod inte fungerar så får man väl helt enkelt pröva något annat med sin kompis/hjälp/instruktör.
Jag tycker att folk ska krångla till allt hela tiden. Det ska vara den boken, den forskningen och den här artikeln. Det finns så otroligt mycket att läsa men det jag ser i samhället så ser jag knappast en förbättring när det gäller hundhantering? Tvärtom?
Var väl kanske inte just dig jag syftade på, men de andra gör narr!!
Han juckar på allt här hemma, eller han gjorde. Har även gjort så i sitt gamla hem, men nu slutat upp. Det tar jag som ett dominasbeteende!
Likaväl som det som står i boken också kan stressa en häst om du aldrig själv sett någon annan göra en skänkelvikning innan.
Om jag nu för första gången skulle göra ett galoppombyte, då frågar jag folk som faktiskt gör byten och tränar för en tränare.
För det mesta så har faktiskt människor känsla och sunt förnuft. Nu säger jag inte att alla har det, men de flesta har mer eller mindre. Om en metod inte fungerar så får man väl helt enkelt pröva något annat med sin kompis/hjälp/instruktör.
Jag tycker att folk ska krångla till allt hela tiden. Det ska vara den boken, den forskningen och den här artikeln. Det finns så otroligt mycket att läsa men det jag ser i samhället så ser jag knappast en förbättring när det gäller hundhantering? Tvärtom?
Men det måste väl ändå vara bättre att folk hämtar in kunskap nånstans än att dom inte gör det ?? Inte ens du var väl fullärd vid första hunden ?
Jag läser allt kag kommer över i bokväg, både hund och häst. Och tränar för olika personer med olika filosofier så mycket jag har råd med.
Men hade mitt odjur varit en häst hade han varit väluppfostrad och lätthanterlig nu. Häst kan jag, behöver inte fundera så mycket. Över 20 års erfarenhet av mängder med olika hästar sitter i ryggmärgen men jag hade viss talang redan från början.
Hund är mycket svårare för mig och då behöver jag både teori och praktik. Att förkasta teori är ganska trångsynt, tycker jag!
Att gå på flera olika kurser för olika tränare är väl ändå på samma vis som jag pratar om? Att få så mycket olika synsätt på hund av tränare/böcker/kamrater att det slutar i mer eller mindre katastrof.
Det känns ännu mer underligt att folk läser flera hundra böcker om sjuttioåttaelvamiljoner sätt att träna hund. Som varken passar hunden eller föraren.
Jag tror på känsla. Du tror på böcker
Folk läser för lite och tittar för mycket på TV, därför blir det värre!
Jag tror på att läsa så mycket som möjligt och ta till sig/använda det man tror på. Med mer kunskap kan man sedan lättare sålla.
Jag tror på att läsa så mycket som möjligt och ta till sig/använda det man tror på. Med mer kunskap kan man sedan lättare sålla.