Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja jag ber honom att vara tyst och koncentrera sig på mig istället men det är han inte så intresserad av, han vill ju hälsa på den andra hunden.
Att ge fan i att jaga katter, kaniner och sånt köper han.
Fast jag säger inte att det är fel med Amichien Bonding.
Alla ”tekniker” hon lär ut är verkligen mjuka och ingen hund kommer till skada av det hon gör, det hela känns tämligen oförargligt. Däremot när hon förklarar varför hon gör som hon gör undrar jag var hon fått allt ifrån. Hon skriver om de ”erkända beteendevetarnas teori om att när en hund hoppar så gör den det för att sätta dig på plats, målet för hunden är att etablera en hierarki”
Eftersom hon, lik så många andra, aldrig har källhänvisning får vi inte veta vem av de erkända som påstår detta.
Sen detta att du är hundens barn, så när hunden är uppspelt när du kommer hem så är det därför hunden är upprörd över att dens barn har varit på rymmen. Men snälla!
Sen ska man komma ihåg att Jan i huvudsak jobbar med spaniels, jag skulle vilja se den terrier som funkar med hennes inkallningsinlärning.
De löser inte saker på samma sätt som CM.
Kanske har ni hamnat i en dålig spiral, du blir för känslosam och upprörd vilket triggar honom mer.
Jag har inte last hennes senaste alster, men jag har last boken (The Dog Listener) och den framfor precis samma ideer som CM ... om med lite andra ord och metoder ... som att ata kex innan man matar hunden. De bada baserar sina 'ron' pa vargar och talar om hur man ska hantera dominanta hundar.