Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Helt ovetenskaplig iakttagelse från kurshållning med människor som aldrig öppnat en bok om hundar eller inlärning.. Däremot har det sett CM...
Det känns dumt att göra misstag som någon annan redan gjort. Speciellt när det handlar om levande... Naturligtvis kan man lära sig genom trial and error. Men när det finns andra sätt att också inhämta kunskap, så tycker inte jag att den varianten är försvarbar. Speciellt inte när man utsätter hunden för det..
Skrev jag det?
Otroligt dumt sagt. Vet du ens vad det är du pratar om??? Försten, tro vad ni vill!
NI vet inte hur min hund beter sig, och han hoppar ALDRIG på folk!
Läser man om hundträning och hundars beteende, så gör man det av en anledning- nämligen av intresse. Och är man intresserad så lär man omsätta teori i praktik. Det är inte heller bra att sakna teoretisk grund att stå på. Så olika är inte hundar- de tillhör samma släkte allihop, och har därmed hyfsat lika kroppsspråk trots att de är individer. Annars skulle de ju inte förstå varandra heller. Känsla och trial and error i alla i ära... Teori fyller sin funktion och är viktigt.
Då kanske du ska byta glasögon och läsa de senaste inläggen igen!
Om CM har börjat mjukna i sina metoder och mer använda mjuka eller i alla fall mjukare metoder, så är det väl bara att tacka och ta emot för det är troligtvis många hundar som faktiskt får en något bättre tillvaro tack vare honom.
För oavsett vad man tycker om honom och hans metoder så har han tack vare media en stor inverkan på mycket folk.
/Camilla
<snip> Han har inte vart stressad, han var passiv den första veckan <snip>
<snip>
Hon och så många fler tar i mina ögon vanlig inlärningspsykologi snickrar till det en aning och påstår sedan att "de minsann kom på det". Hon har dessutom tjänat bra med pengar på detta, jag har även sett en del tv-program hon gjort.
Jag tycker det är lite "kejsarens nya kläder" och i vissa fall får hon anhängare, framförallt amerikanska, som nästa tillbeder henne under sektliknande former.
<snip>
Hon ar Engelsk och ar i stort sett okand har i USA. Mycket dumt har vi ... men inte Jan Fenell ...