Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du har stöd här! Jag bor inte så omänskligt långt från dig. @GotAsecret kan intyga att jag har bra skingra tankarna miljö och en kramvänlig hund.Och jag har ju inte direkt så mycket stöd omkring mig.
Hade missat din tråd, så tråkigt att höra att allt det här rivs upp igen Du är otroligt stark som tar tag i det och anmäler, det skulle jag också gjort.Men tack oftast tycker jag mest illa om mig själv, så det värmer!
Ok, nu är det dax. Har varit så mycket annat så jag har inte orkat ta tag i detta också. Ska skicka iväg den imorgon eller onsdag, har fixat kopior. Önskar att jag kunde veta NÄR bror får veta om anmälan så jag kunde bo borta några dagar då, tänker att största risken är just när han får veta (impulskontrollen är nog inte den bästa).
Min mamma har såklart inte hört av barnets mamma (som hon skickade brev till). Frågade om inte hon funderade på att kontakta soc? Nä, det ville hon inte utan hon tänkte skicka ett julkort vet inte om hon menade till bror eller till barnets mamma men antar mamman.
Ok, nu är det dax. Har varit så mycket annat så jag har inte orkat ta tag i detta också. Ska skicka iväg den imorgon eller onsdag, har fixat kopior. Önskar att jag kunde veta NÄR bror får veta om anmälan så jag kunde bo borta några dagar då, tänker att största risken är just när han får veta (impulskontrollen är nog inte den bästa).
Min mamma har såklart inte hört av barnets mamma (som hon skickade brev till). Frågade om inte hon funderade på att kontakta soc? Nä, det ville hon inte utan hon tänkte skicka ett julkort vet inte om hon menade till bror eller till barnets mamma men antar mamman.
Soc har två veckor på sig att göra en förhandsbedömning av en anmälan som kommit in. Ibland kontaktar man föräldern genom att ringa, ibland ringer man. Det beror på vilka telefonnummer man får tag i och vilka rutiner det aktuella socialkontoret har.
Jag hoppas att de tar din anmälan på allvar. Jag har personlig yrkeserfarenhet av att anmälningar av det här slaget kan leda till att mycket kommer fram som kan leda till mycket.
Om inte barnet redan är aktuellt där så lär de inte ha telefonnummer. Jag har inga nummer och både bror och mamman tycks ha dolt nummer.
Om inte barnet redan är aktuellt där så lär de inte ha telefonnummer. Jag har inga nummer och både bror och mamman tycks ha dolt nummer.
Då får du nog räkna med att det kan ta upp till en vecka innan han får veta att anmälan har kommit in.
Och inte bara han om de har gemensam vårdnad. Då skickar de ju samma brev till mamman.
När min man fick brev från soc stod de ingenting om någon anmälan eller vad som hänt utan bara en inbokad tid för möte där de ville träffa båda vårdnadshavarna och barnet.
Olika kommuner har olika rutiner när det gäller sådant och man gör individuella bedömningar av informationen som kommer in. Bara för att ett ärende där du haft insyn behandlats på ett sätt betyder inte det att alla ärenden i hela landet alltid behandlas så.
Hur går det för dig?
Jo domen är skickad. Känner mig inte alls lättad av att ha gjort det, vilket jag trodde att jag skulle göra. Jag läste den innan (har tidigare läst två gånger: när den kom för 10 år sedan och för 4 år sedan då min psykolog fick läsa den). Höll på att kräkas.
Upplever lite mer stöd i detta från min psykolog nu, innan tyckte hon ju att jag skulle kontakta soc men resonerade lite fram och tillbaka om avtjänat straff blablabla. Det kändes liksom tveksamt. Och jag har så svårt att själv bedöma hur allvarligt nånting är, tänker att jag kanske överdriver. Nu sist jag träffade henne var hon väldigt tydlig med att hon tyckte det var bra att jag gjorde detta och det var skönt för hon vet ju typ allt och har läst både dom och förundersökning. I och för sig tycker jag att min psykolog ibland överdriver hur allvarligt det är, men hon är i alla fall inte "känslostyrd" i bedömningen.
Gulligt att du frågar, förresten!
Jo domen är skickad. Känner mig inte alls lättad av att ha gjort det, vilket jag trodde att jag skulle göra. Jag läste den innan (har tidigare läst två gånger: när den kom för 10 år sedan och för 4 år sedan då min psykolog fick läsa den). Höll på att kräkas.
Upplever lite mer stöd i detta från min psykolog nu, innan tyckte hon ju att jag skulle kontakta soc men resonerade lite fram och tillbaka om avtjänat straff blablabla. Det kändes liksom tveksamt. Och jag har så svårt att själv bedöma hur allvarligt nånting är, tänker att jag kanske överdriver. Nu sist jag träffade henne var hon väldigt tydlig med att hon tyckte det var bra att jag gjorde detta och det var skönt för hon vet ju typ allt och har läst både dom och förundersökning. I och för sig tycker jag att min psykolog ibland överdriver hur allvarligt det är, men hon är i alla fall inte "känslostyrd" i bedömningen.
Gulligt att du frågar, förresten!