Nja, delvis kanske. Det viktigaste för henne verkar vara att få träffa flickan. Hennes myndighetsskräck sitter väl kvar från när jag var barn och skolan kontaktade soc om mina hemförhållanden. Och vi hade kontakt med BUP osv. Men grejen är ju att ingen lyfte ett finger för att hjälpa mig, så hon vet ju mycket väl att soc knappast kommer åka och omhänderta dottern pga en gammal dom. Hon sa att om nåt inte står rätt till så är det ju bra att jag gör orosanmälan men hon vill ju inte att det ska bli problem om allt är okej. Men om allt är okej så blir det ju inte problem heller, och brors fd fru vet ju vem hon skaffade barn med så det bör ju inte komma som en överraskning för henne heller att andra kan känna oro för dottern.
Hon är ju verkligen orimlig! Tack och lov ser du det själv i alla fall, så jag hoppas hon inte gnager för mycket på dig.
Jag hoppas såklart myndigheterna hjälper mer nu än vad du fick uppleva (), men oavsett är det ju helt otroligt huvudet-i-sanden att det skulle vara synd om situationen anmäls "i onödan"!