Mera valpar 2017 del två

Idag har jag upptäckt att det funkar mycket bättre om hon får åka utan bur. Då kan hon se ut och parrera ordentligt. Har lagt ser ner och sovit (vi hade ärenden hela dagen) och självmant satt upp tassarna på sätet efter 3:e stoppet.
Hade tänkt köpa åktabletter, men märke en skillnad på direkten.
Så nu är jag i valet och kvalet hur jag ska göra. Köpa Artfexburen och hoppas att hon gillar den. Eller köpa bälte till henne. Dei senaste känns inte så säkert, men säkrare än att åka lös.
Bälte på valp är en säker död vid en vanlig hård inbromsning.:idea:

Nu har jag bestämt mig för vilka tre som ska vara kvar tills vidare. Ett jävla helvete är det ska jag säga, att välja bort 6 fantastiska små karaktärer :( Lämnade besked till köparen av min fjärde favorit igår, så nu kan jag inte vela om honom längre :cry:

Men för att gå till den roliga biten, kvar hos mig blir:

Rost
22140746_10155154193868666_4091729437336872373_n.jpg

Joel
22221552_10155154193943666_8360966673822913957_n.jpg

Daud
22279732_10155154194023666_6390986669221074290_n.jpg

Så dem får ni nog fortsätta följa här på buke! :D

Bälte på valp är en säker död vid en vanlig hård inbromsning.:idea:

Det här läste jag om tidigare i den här(?) tråden och blev rätt glad att min valp inte vuxit i sin bilsele (vilket jag nu betvivlar att han någonsin kommer att göra :p). Jag försökte ta reda på hur stor en hund måste vara för att en bilsele inte ska vara direkt farlig för den men hittade inget svar på det. För visst har det med storleken på hunden att göra?

Det här läste jag om tidigare i den här(?) tråden och blev rätt glad att min valp inte vuxit i sin bilsele (vilket jag nu betvivlar att han någonsin kommer att göra :p). Jag försökte ta reda på hur stor en hund måste vara för att en bilsele inte ska vara direkt farlig för den men hittade inget svar på det. För visst har det med storleken på hunden att göra?
Nej ,ålder så att dom är gjorda av ben istället för brosk,men generellt runt 1års åldern.

Idag ska vi till klubben och skälla på hundar (har man en terrier så har man). :cautious:

Så igår så köpte vi trevlig kyckling på extra pris, jag kokade hälften och gjorde jerky på hälften. Det var nog det godaste valp ätit. :D Var ju tvungen att testa imorse vad hon tyckte. Så det kommer passa perfekt ikväll!

Idag ska vi till klubben och skälla på hundar (har man en terrier så har man). :cautious:

Så igår så köpte vi trevlig kyckling på extra pris, jag kokade hälften och gjorde jerky på hälften. Det var nog det godaste valp ätit. :D Var ju tvungen att testa imorse vad hon tyckte. Så det kommer passa perfekt ikväll!

Min skäller mest på folk. :laugh: Extreme spökig igen. Han går mellan att älska alla till att tycka att typ 1-2 av 10 människor är skitäckliga. Men han måste hälsa och sen hoppa runt och skälla/buga för att dom får ju inte klappa på honom. :angel::laugh:

Min skäller mest på folk. :laugh: Extreme spökig igen. Han går mellan att älska alla till att tycka att typ 1-2 av 10 människor är skitäckliga. Men han måste hälsa och sen hoppa runt och skälla/buga för att dom får ju inte klappa på honom. :angel::laugh:
Ja hon går från att skälla ut dem till att försöka pussas, pussas det tillbaka är de läskiga och måste skällas ut igen. :angel:
Hade sheltie innan, så jag tycker ändå att hon är ovanligt tyst. :D :love:

Nej ,ålder så att dom är gjorda av ben istället för brosk,men generellt runt 1års åldern.
20 kg vuxen hund överlever ofta en smäll där bilen åker in i ett stillastående objekt i 50 km i timmen. Om den är fastsatt i en Allsafe sele.
Högre hastighet, hunden blir köttfärs men du slipper få en elefant i huvudet.

Behöver skriva lite om igår känner jag.
Hon bjäbbade till tusan, men hon blir grymt osäker. Så jag gör så att vi backar och när vi hamnar på ett avstånd där hon tar gottor. Så sitter vi och tittar och ger gottor.
Tror inte att hon är medveten (jo det är hon, men jag tror hon "wear her heart on her sleeve").
Men fick känslan av att andra tyckte jag skulle korrigera, putta/ knipa henne i rumpan eller rycka i kopplet för att få henne att sluta/ bryta.
Vill ju dit fler gånger men tappade samtidigt suget, vill inte korrigera henne och kände mig "dömd". :down:

Jag vet ju att det kommer ge med sig efter en tid. Vi var där en timme och på slutet så hon inte ett ljud.
Däremot så visade hon bestämt när hon var trött och när vi hoppat in i bilen så somnade hon på studs. :)

Behöver skriva lite om igår känner jag.
Hon bjäbbade till tusan, men hon blir grymt osäker. Så jag gör så att vi backar och när vi hamnar på ett avstånd där hon tar gottor. Så sitter vi och tittar och ger gottor.
Tror inte att hon är medveten (jo det är hon, men jag tror hon "wear her heart on her sleeve").
Men fick känslan av att andra tyckte jag skulle korrigera, putta/ knipa henne i rumpan eller rycka i kopplet för att få henne att sluta/ bryta.
Vill ju dit fler gånger men tappade samtidigt suget, vill inte korrigera henne och kände mig "dömd". :down:

Jag vet ju att det kommer ge med sig efter en tid. Vi var där en timme och på slutet så hon inte ett ljud.
Däremot så visade hon bestämt när hon var trött och när vi hoppat in i bilen så somnade hon på studs. :)

Byt klubb. (Och nej jag menar inte till min, bara att det ska kännas bra och stöttande att vara på klubben. Blir det tvärtom är det fel ställe för en.)

Byt klubb. (Och nej jag menar inte till min, bara att det ska kännas bra och stöttande att vara på klubben. Blir det tvärtom är det fel ställe för en.)
Jag tänker jag ska dit nästa vecka igen och så ser jag hur det funkar.

Men hur är bästa sättet att "lära känna" en ny klubb?
Testa kurser på olika?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 804
Senast: Cissi_ma
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
26 879
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 491
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
2 029
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama