Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och de värsta männen här är? Ahh dom 3-4 som faktisk trotsar alla odds och inte bryr sig om dig och dina gelikar och är kvar? Du måste verkligen har grävt ner dig i källaren för några år sedan då jag och en annan bukefalist flyttade ihop. *suck*. Det är inte lätt att vara du, jämt.
Lilla gubben, Petruska är i ett förhållande sedan många år, vad är du? :)
Bitter. ;)

där var jag i min ungdom ihop med ett gäng riktiga karlakarlar (på bukespråk) - när jag fått min mat så dryftade jag "herregud vilken läcker röv hon hade"- tackar kom det på klockren boråsdialekt....... hon var svenska
DET uttalandet har jag fått äta upp med dressing å efterätt här på buke sen dag 1 ;)

Och just när alla glömt den där pinsamheten drar du själv upp den igen? Du är makalös :laugh:

Och de värsta männen här är? Ahh dom 3-4 som faktisk trotsar alla odds och inte bryr sig om dig och dina gelikar och är kvar? Du måste verkligen har grävt ner dig i källaren för några år sedan då jag och en annan bukefalist flyttade ihop. *suck*. Det är inte lätt att vara du, jämt.

Jag kommer ihåg det. Minns faktiskt att jag var lite orolig för hennes säkerhet.

Här är hela Nippes (!) och mitt meningsutbyte i frågan.

I mitt första inlägg skämtar jag med den bild som generaliserande kvinnor kan ha om män.
I mitt andra inlägg konstaterar jag bara att om jag hade kommit med ett uttalande, där jag hänvisat till massa bukefalister och samtliga, så tror jag att jag hade åkt på att plocka fram lite exempel. Jag hade i varje fall inte klarat mig undan så lätt.

Att niphredil läser mig som dryg och senare upprörd kan jag tyvärr inte ta ansvar för.

Här kan nog finnas utrymme för övertolkningar.

Män tror att kvinnor vill ha längre män och tycker därför det är meningslöst att skriva till längre kvinnor. Och vice versa.

Sen finns det ju ganska många kvinnor som uttryckligen skriver att de söker längre män. Jag vet inte om män uttyckligen skriver att de söker kortare kvinnor

Det här är en typisk norm. Män skall vara längre.
Tycker kvinnor.
Har aldrig hört talas om en man som bryr sig om längden på en kvinna, om han får ligga.

Massa bukefalister har haft längdpreferenser när det gäller kvinnliga partners. Samtliga har varit hyfsat korta män och sökt kortare (ofta mycket smala) kvinnor. Kvinnor som är "petite" typ. Jag tror båda könen är lika längdbesatta (som grupper då).
Vilken tur att det inte var jag som kom med ett sådant här tvärsäkert uttalande!
De har själva beskrivit sig själva och sina preferenser så och jag har aldrig haft anledning att misstro dem.

Kan inte riktigt se vad som är så kontroversiellt i det jag skriver att du behöver bli så upprörd.
Den upprördhet du ser finns bara mellan dina öron.
Eftersom du svarade som du gjorde så såg du rätt upprörd ut. Men skönt att du inte är det, verkar jobbigt att bli irriterad över att det finns män med preferenser gällande partnerns längd.

Men herrgösses dåå... man hinner ju inte med å läsa ikapp
Joo.. hooters
där var jag i min ungdom ihop med ett gäng riktiga karlakarlar (på bukespråk) - när jag fått min mat så dryftade jag "herregud vilken läcker röv hon hade"- tackar kom det på klockren boråsdialekt....... hon var svenska
DET uttalandet har jag fått äta upp med dressing å efterätt här på buke sen dag 1 ;)
men det bjuder jag på... kommer nog att trampa i både klaver å röra om i jordgetingbon mer än en gång till i livet
Å by the way... Pendlarbilen till jobbet är en miljöklassad dieselbil- så det så ;)

Men va fåglarna har jag med det att göra? Det är det jag undrar över.

@Jeffery

Jag tror att alla är läskunniga och kan söka i trådar. Vad du tycker att du bevisar nu förstår jag faktiskt inte. Jag skrev massa (för att det varit massa. Jag har som sagt varit här i över 10 år, det har hunnit passera många män på ÄU och S under den tiden) och sedan samtliga (som i samtliga av dem jag syftade på).

Men tack för sammanfattningen, eller nåt.

Du menar att jag hittat på att de skrivit exakt så? På fullaste allvar? Varför skulle jag göra det? :confused:. Jag ser det inte som kontroversiellt alls så varför skulle jag ens hitta på det? :confused:

Jag har inget problem med om hyfsat korta killar söker mindre tjejer. Jag har flera tjejkompisar som är LÅNGA och som endast söker ordentligt långa killar. Jag har noll och inga åsikter om det. Var väldigt vänlig och sitt inte och säg att jag har problem med saker jag verkligen inte kunde bry mig noll och mindre om. Bara för att man är feminist betyder det inte att man anser att människor inte får ha preferenser när de gäller partners.

Om du hade haft problem med innehållet så är det ju tydligare att ställa en rak och trevlig fråga än att gilla ett spydigt inlägg. Kan ju jag tycka. Jag fick ju inte ens en chans att förtydliga eller förklara eftersom jag bara fick ett intetsägande spydigt inlägg till svar som inte ens visade vad det var ni inte fattade.

Men skit samma. Tror inte den som skrev inlägget eller nån av er som gillade det hade minsta intresse av att göra något annat än att missförstå och bli lite småkränkta.

Jag säger ju inget om du har problem med saker eller inte. Det har du själv läst in.

Du är ganska bra på att missförstå och bli bitter själv tycker jag. Förresten tycker jag det är en härskarteknik att påstå att andra känner sig kränkta och därför skriver som de gör. Det är menat att ta udden av det andra skriver.

Här är hela Nippes (!) och mitt meningsutbyte i frågan.

I mitt första inlägg skämtar jag med den bild som generaliserande kvinnor kan ha om män.
I mitt andra inlägg konstaterar jag bara att om jag hade kommit med ett uttalande, där jag hänvisat till massa bukefalister och samtliga, så tror jag att jag hade åkt på att plocka fram lite exempel. Jag hade i varje fall inte klarat mig undan så lätt.

Att niphredil läser mig som dryg och senare upprörd kan jag tyvärr inte ta ansvar för.

Du har inte det där i en utskriftsversion?

@TomasN Känns som att du använder ordet "bitter" väldigt märkligt? Och att du inte riktigt kommenterade konkret på något jag skrev. Men det är lugnt, förväntade mig ingen förklaring i alla fall.

Ps. Med "problem" syftade jag på att du skriver att jag inte ska ha varit neutral; dvs haft en (negativ) åsikt om det. Det har jag alltså inte, men det verkar vara mindre intressant i sammanhanget.

Lilla gubben, Petruska är i ett förhållande sedan många år, vad är du? :)
Bitter. ;)
Lilla gumman. Det vet jag väl. Tror du jag är dum i huvudet? Har ju varit här sen många år också.
Vad jag inte kan förstå är vad hon har i en dejtingtråd att göra över huvud taget?
Det är ju inte så att hon tillför glada tillrop och pepp. Hon dejtar inte utan bara spyr ut negativismer 24/7.
Hon har ju en man att ta hand om, kanske dax att hon gör det då?

@Jeffery

Jag tror att alla är läskunniga och kan söka i trådar. Vad du tycker att du bevisar nu förstår jag faktiskt inte. Jag skrev massa (för att det varit massa. Jag har som sagt varit här i över 10 år, det har hunnit passera många män på ÄU och S under den tiden) och sedan samtliga (som i samtliga av dem jag syftade på).

Men tack för sammanfattningen, eller nåt.

Ok nu ska jag vara seriös.
Jag tror jag förstår sammanhanget. Det är på ÄU det varit fler kukförsedda. Jag fick inte ihop ordet massor med de få män som figurerar på Senior. Då är jag med. Jag trodde ärligt att du skrivit fel och tyckte det var lite roligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
628
Senast: MJLee
·
Hemmet Idag har det sprungit säkerhetsmänniskor (brand, el, miljö och eventuellt någon mer) i hela huset jag bor i och kontrollerat allt de...
2
Svar
20
· Visningar
1 661
Senast: Lyan
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 619
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 838
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka